Ki kell ismerni
Szöveges ítélet
Tisztelt olvasó.
Sokan hallottak már az N43-as és N53-as motorok pocsék megbízhatóságáról. Amikről millió story kering az interneten a megoldhatatlan problémákról és milliós javítási költségekről.
Szeretném, ha tanulság lenne, miért butaság elhinni a sokszor hitelesnek tűnő cikkeket vagy fórumok postjait a témában.
2017 decemberében vásároltam az autómat egy kedves fiatal családtól, ahol az autó nagy becsben volt tartva. A használtautó vásárlása előtt, utánajártam minden lehetséges módon a kocsinak, alvázszám, rendszám alapján. Megpróbáltam időpontot foglaltatni egy átvizsgálást végző cégnél, akik sajnos napokkal később tudtak volna csak rendelkezésemre állni.
Felkerestem hát a BMW márkaszervizt tudnak e átvizsgálásban segítséget nyújtani. Meglepődésemre a válasz NEM volt. Sem szerviz, sem egyéb más cég nem vállalta, mert napokra volt szükség mire fogadni tudtak volna.
Így hát kértem egy műszaki vizsgát a kocsira, és abban állapodtunk meg, ha ott nem találnak komolyabb bajt, akkor megvásárlom az autót. Így is lett.
Miután hazahoztam a kocsit, a helyi BMW márkakereskedéshez fordultam szerviz időpontért. Nagyon segítőkészek és aktívak voltak, de mikor megmondtam, hogy az autó 2009-es, akkor máris heteket tologattak a szerviz lehetséges időpontján és mindig volt valami kifogás, hogy miért nem tudnak időpontot adni. Egy egyszerű átvizsgálást és olajcserét szerettem volna.
Kerestem hát a városban egy BMW -s szakembert és megnézettem vele az autót. Kiváló állapotban volt, a szükséges kopó alkatrészek cseréjét megejtettük. Olaj, fék, szűrők, gyertyák stb.
Használtuk az autót huzamosabb ideig, amikor is 2018 tavaszán előjött az első hiba. Gyújtáskimaradás miatt bedobta a check engine-t. Kocsit azonnal leállítottam, és az újraindítást követően már semmi baja nem volt. A fent említett szerelőhöz vittem a kocsit, ahol természetesen nem produkálta a rosszalkodást az autó. A Check engine törlés után megint használtuk az autót hetekig, és ismét előjött a hiba.
Az interneten már rákeresve olvastam, hogy ezeknek a motoroknak a végső stádium előtti hibajelei ezek. Ezernyi alkatrész hibáját sorolták fel forumokon és cikkekben 100 %-os bizonyossággal állítva, hogy mennyire tipikus BMW hiba.
Azonban a gyújtótrafó cserét követően a 4-es hengernél, megoldódott a gond és megelőzendő a jövőbeni meghibásodásokat mind a 4 -et lecseréltettem.
A hiba eltűnt, és azóta sem jött vissza. Milyen meglepő, miszerint az internet népe már temette az autót.
Később azonban jött egy újabb probléma, az autó valami miatt rázkódni kezdett. Sajnos a szerelőnél ismét nem produkálta magát az autó és a diagnosztika sem mutatott ki semmit, hiszen nem volt hibakód sem!!
Egyszerűen csak zavaró volt, és nem szerettem volna, hogy az autónak baja legyen később.
Csak alapjáraton csinálta az autó a rázkódást és akkor is csak néha. Millió forumot olvastam el, kerestem videókat interneten, de a végső megoldást sehol sem írták meg, és mindenhol azt a választ kaptam, hogy milliós lesz az autó javítása, csak nem tudják milyen javítás. Nagyon hitelesnek tűntek…
Elvittem tehát egy a lakóhelyemhez közelebb lévő szervizbe, ahol most kapaszkodjon meg mindenki, 1,2 milliós javítási ajánlatot kaptam, computeres diagnosztika után. Természetesen én voltam a h*lye autóvásárló, hogy ezt a kocsit megvettem, és az internet ismert „tipikus N43 hiba” listáját kaptam meg kinyomtatva (CTRL-C,CTRL-V). Miután ezt így az arcomba tolták, másik szervizhez fordultam, ahol félmilliós összeget mondtak és totál más alkatrészeket akartak cserélni. Furcsa volt, hogy két komoly műhely is ilyen árakkal dobálózik, egy olyan probléma orvoslására, ami még hibakódot sem eredményez és csak sejtéseik voltak.
Kérdezem én. Amikor egy hibával szervizbe mész, és felszámolnak 15 000 forint diagnosztizálási díjat, majd az arcodba tolják a milliós javítási árajánlatot, akkor a 15 000 forint miatt úgy döntesz, hogy maradsz a szerviznél?
Sok olyan ember van, aki leírta minden fájdalmát és költségét az N43 típussal, és sokszor nem is oldották meg a problémát teljesen. Komoly összegek, idegtépő, végtelennek tűnő szervizlátogatások után sem.
Rengeteg direkt befecskendezős BMW motor van forgalomban ma, amiknek sajnos nem tesz jót az idő. Lerakódások képződhetnek, amik elzárják az injektor fúvókáit. Egy hasonló cipőben járó sráccal az interneten hagyott bejegyzése után felvettem a kapcsolatot, hogy mi volt a megoldás az Ő autójánál. Injektort cseréltek neki BMW márkaszervizben és tökéletes lett. A röhej az az egészben, hogy angliai márkaszerviz, angol órabéren és alkatrészáron sem közelítette meg a magyar árakat.
(BMW szerviz nem tudott fogadni ismét belátható időn belül).
Rövidre zárva a storyt, egy 350 forintos androidos applikáció segítségével ki lehetett olvasni az autó problémáját. De ehhez az kellett, hogy akkor olvasson rá az illető, amikor a hiba megjelenik. Fél perc alatt kiírta, hogy az 1. henger befecskendezése van késében a többihez képest.
Injektor csere következett egy teljesen újra, az 1. hengernél és a hiba eltűnt. A többi henger sem előtte, sem utána nem jelzett egyetlen hibát sem. Mennyibe került? Minden együtt, 70 000 forint. A kocsi tökéletes. Semmi hiba, sem rázkódás, sem vibráció és garanciális.
Mi volt a gond? Az injektor fúvókája el volt tömődve. Érdekesség, hogy a tisztítást követően újra használható lenne. De boldog voltam az újjal is, hiszen megszűnt az idegesítő rázkódás, és nem került milliókba.
Kérlek! Ne fogadjátok el soha az első árajánlatot, ami ilyen komoly összegről szól csak azért, mert már fizettél a diagnosztikáért.
Ezeket a motorokat ismerni kell és ha valaki ismeri is őket, a pontos hiba megállapításához időre és türelemre van szükség.
Sokan írták már a magyar forumokon is, hogy ezekben a motorokban rémálom a láncos vezérlés és annak ára is horrorisztikus. Bocsánat de muszáj ezzel a szóval élnem: "BAROMSÁG". Összekeverik az N45 motorral. Bemész a szervizbe és rámondják 200 000. Elmész másik szervizbe ugyanazzal a cikkszámú alkatrészekkel 120 000. Úgy érzem itt komoly csúsztatások vannak.
Mivel a BMW előírja a vezérlés cseréjét ennél a motornál 150 000 km után, megejtettük mi is, mint kötelező szerviz.
Közel sem került ennyibe, és szégyelje el magát mindenki, aki nem jár utána a dolgoknak és rossz hírét kelti egy típusnak azért, mert nem ért hozzá, vagy befolyásolható.
Számtalan apróbb dolgot kellett cseréltetni a kocsin, ami kopás vagy öregedés miatt jött elő, de a cserélendő alkatrész esetében még, ha ugyanaz a cikkszáma is a terméknek 20 különböző féle áron lehet beszerezni hozzá. Persze autószerelők nem szeretik, ha alkatrészt visz az ember, de ezért kell olyan szerelőt választani, akit a munkájáért és tapasztalataiért fizetünk meg, és nem az alkatrészekért. Ilyenkor többet is hajlandó vagyok fizetni az elvégzendő munkáért, de nem az alkatrészért.
A szerelőmmel nagyon meg voltam elégedve. Főleg miután láttam milyen kontár szervizek is vannak, ahol a tapasztalatot sajnos alkatrészek cserélgetésével pótolják. Ezeket a műhelyeket "Alkatrészcserélőnek" kellene hívni, és nem Autószerelőnek.
A gondos törődésnek hála az autó kiváló állapotnak örvend és érezni is rajta amikor az ember használja. Nem zörög, nem csattog és az éppen oly sokat kárhoztatott alkatrészeknek hála jobban is megy az autó, mint a piac hasonló motorizáltságú példányai.
Németországból és Ausztriából tucatszám hordják át az ilyen BMW-ket, amikre egy fillért sem költöttek a tulajdonosaik, ezért válnak meg tőlük pofátlanul alacsony áron. Majd egy nepper áthozza a határon, kifizeti a „bürokrácia vámjait”, kicsinosítja küllemre az autót, és tökéletes állapotú frissen kitöltött szervizkönyves példányként adja tovább, még mindig pofátlan alacsony áron. Magyar autóvásárolót kérdezem, miért ilyen olcsó? Mennyiért vehette meg külföldön, ha ezek után is keres rajta?
Sosem merül fel Bennetek a kétely leghalványabb esélye sem? A válasz egyszerű: NEM. Megveszik új rendszámot kap, majd szidják az interneten, hogy mennyire sz*r, mert BMW.
Szerintem sok használtautó alábecsült kategóriába tartozik azért, mert a fórumokon a keveset futott, szervizkönyves, külföldről behozott autója széthullik. Ha egy varázsütéssel meg lehetne mutatni ezeknek az autóknak a valódi futásteljesítményét, szervizelőéletét, biztosra veszem, hogy olyan autók is levethetnék magukról a „tipikus hiba” vagy „rossz széria” jelzőit, amik feketelistások lettek az évek alatt. Röhej mikor az internet „lovagjai” szerint egy Opel vagy Ford motor jó, ha megéli a 100 000 km-t, mert mennyi rosszat lehet olvasni róluk a fórumokon. Csak azt nem írják le mennyiért és honnan vették, milyen valós futásteljesítménnyel. Valószínűleg Ők sem tudják… Bármilyen márkát említhetnénk ide, amik sosem produkálták azokat a problémákat, amiket az internet népe oly „hihető” tényként terjeszt róluk típushibaként.
Használtautó javíttatásakor először az eszünket használjuk és csak utána a pénztárcánkat. Egy jól karbantartott autó, meghálálja a törődést.
Hibalista
- Gyújtótrafó, ablaktörlő motor, injektor
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 139000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
