Gokart
Szöveges ítélet
A kocsit cégautóként kaptam, még ma is ezt használom, 90%-ban autópályán, teljesen elégedett vagyok vele. A facelift előtti szériából való (még kerek a ködlámpa) így itt a 118d 122LE-t jelent, ami 180-ig teljesen jó haladást tesz lehetővé. Efölött igazából a fogyasztás ugrik meg hirtelen másrészt a szélzaj, kényelmesen 130-160 között lehet cirkálni vele, így a fogyasztás is megáll 6 liternél, átlagban (nyáron 5,5 - télen 6,5).
A formáról lehet vitatkozni, nekem nem különösebben tetszik, viszont ha beülök, akkor nagyon otthon érzem magam. 185cm magas vagyok de nagyobb autókból hiányzik az az érzés, hogy rám öntötték őket. Itt minden kezelőszerv pont ott van, ahol nekem kényelmes, a könyöklő pont ott van, ahol használható de még a kézifék is elérhető tőle, szóval az ergonómia jó és én elférek benne. Persze mögém ne akarjon senki se beülni.
Az úton télen nagyobb kihívás, mint egy hasonló tengelytávú elsőkerekes kocsi, viszont rendes téligumival (Pirelli Snowsport) teljesen vezethető. Egyedül elindulásnál lehetnek gondok, erre rendszeresítettem a fémlapátot a csomagtartóban. Ezzel nincs mit tenni. Az Allianz vezetéstechnika tréningen viszont rántópaddal sem tudtak megpörgetni, pedig kikapcsolt DTC-vel is kipróbáltam.
Ha már gumi és futómű, a BMW defekttűrő abroncsot ír elő, így az is van rajta. Ennek minden előnyével és hátrányával. Jobban ráz, és persze a futómű is inkább feszesre mint ballonosra van hangolva, de ezzel együtt a gumi merevsége egy szinttel nagyobb, kanyarban nagyon pontosan ott tartja a kocsit, ahol kell. Egyébként meglepődtem először a gumiméreten, 195/55R16, nem tűnik tipikusnak. Viszont a futómű fenomenális, tényleg.
A kocsin semmit sem változtattam, mindene gyári, nem csak azért mert cégautó, hanem mert így rendben is van. Nekem egyedül a tempomat hiányzik belőle és a xenon. Majd amikor cserélik, akkor szóváteszem.
Sajnos a nem-xenon fényszórók harmatgyengék, Nightbreaker plus-szal már egy fokkal jobb, de például egy Mondeo sokkal távolabbra képes bevilágítani az esti utakat. A reflektor viszont odaver rendesen.
Összességében: ez egy jó autó, városba jó mert relative kicsi, autópályán stabil és csendes, nem fáradok el benne 7-800km-es utak után sem. És az ára? Korábban csak legyintettem, hogy úgysem éri meg. De, megéri.
Hibalista
- Valami kis fémdarab meglazult a hajtás környékén, gondot nem okozott csak terhelésváltásnál (motorfék/indulás) kattant egyet. Gyorsan megcsinálták, a munkadíjat pedig a BMW vállalta át, az anyagköltség valami 30€ volt- - Hátsó ablak spricnije eltömődött, 5€ és 10 perc munka. - Egy olajcsereperiódus alatt (30e km) elfogyaszt egy liter olajat.
Ide hordtam szervizbe
Autohaus Fink, Erlangen, Bayern
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 70000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Mondeo | Következő autója? | 120d vagy 320d |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
