CUKOOOOOOOOOOOR
Szöveges ítélet
Sokat elmélkedtünk, milyen is legyen életem párjának családi autója, ami sportos, szép, nőies, de belefér majd a bevásárlás is, gyerekestől, babakocsistól, kutyástól. Meeehhhehehehh. Hát nem a legjobb választás volt ilyen szempontból, de ISTENEM... Az 1er valóban beváltja a BMW "Freude am fahren" ígéretét. Egyszerűen fogalmazva úgy fordul, mint az álom. No, persze, hisz kicsi - de hosszú tengelytávval, alacsony, kemény a futóműve, és alaposan eltalálták a kormányáttételt is. Kanyar kanyar hátán! Ez kell neki! Még, jó, hogy magasan lakunk, szinte szerpentin vezet hazáig - igazán élvezem, mikor elvihetem egy körre!
No persze, a rossz minőségű úton hajlamos elpattogni az ívről a futómű, de ez talán nem a bajorok, hanem kis hazánk cigány népének köszönhető... tisztelet a kivételnek.
2 literes motor, a gyengébbik, de mégiscsak benzines. Pörgetni kell, hogy menjen, de ez nem a motor gyengeségének a jele, inkább a nagy önsúlynak köszönhető. Talán 100-150 kilóval nyomhat kevesebbet, mint egy 3-as.
Belül igazán jó az ülések tartása, én azt is szeretem, hogy olyan jó kemények, bár ezt a lányok nehezményezik. A napfénytetőt kicsinek találom, de biztosan a kasztni merevsége miatt kell a kompromisszum.
Apropó merevség! Az bizony kell is, mert a sportos futómű átka Magyrországon, hogy konkrétan ráz az autó rossz úton. Ezt még fokozza a defektmentes gumik betonmerevségű oldalfala, úgyhogy valóban gokartos az élmény; jól fordul, de kemény.
A sebességváltó precíz, mint eddig az összes BMW-mben, az ergonómia az I-drive-ot leszámítva megfelelő. Habár az a könyöktámasz alá kitalált pohártartó...
Az anyagok minősége szerintem kifogástalan, a lányoknak persze ez is németesen sprőd, de így legalább strapabíró.
A cso9magtér méretét természetesen beszűkíti a hátsókerékhajtás, de ez már kompromisszum kérdése. A hátsó ülésen viszonylag jól el lehet férni, ám a ki-beszállás nehézkes, a lábunk folyton beleakad a B oszlopba és az ajtólapba.
Eddig semmi meghibásodás, dehát még új szaga is van, mitől is lenne. Azt mind tudjuk - BMW-sek - hogy az elektronika nem a bajorok erőssége, de mire ezek a problémák előjönnének - ha lesznek ilyenek az E87-ben is, úgyis túladunk a kocsin.
Röviden; kell egy-két kompromisszumot kötni, de bizony megéri. Nagyon megéri!
Hibalista
- :)
Ide hordtam szervizbe
BP Motors. Igaz, hogy ismerősök, de akkor is...
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 11000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 21000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
