Csodálatos
Szöveges ítélet
2009.01.29. - 26 000 km
Amikor először megláttam az 1-es Coupéról a képeket, nevettem nagyokat, hogy kicsit viccesen bénán néz ki az autó, meg sem fordult a fejemben, hogy valaha is beleüljek egybe. Nem sokkal később láttam egyet élőben, akkor kicsit átértékelődött bennem a dolog. Fehér volt, szép felnikkel, gyönyörűen lemosva, kitakarírva, ahogy illik. El is határoztam, hogy ki kellene próbálni egyet. Az egy 123d volt, ami szintén egy zseniális autó, de ha már BMW, akkor ugye legyen soros hathengeres, így lett 135i.
Fekete színű, bordó bőrkárpittal, csodaszépen néz ki. Sosem gondoltam, hogy egy ilyen kis kategóriás, nagyjából Mercedes SLK szintű kupé meg fog fogni, de ez nagyon magával ragadott. Számomra három BMW jöhet számításba, az 1-es, a 3-as és a 7-es. Az Egyes egy kicsit komolytalanabb formába bújtatott Hármas, a dizájnt leszámítva nagyjából egy kalap alá vehető. Gondolok itt a vezethetőségre, egy ötajtós Egyest és mondjuk egy szedán Hármast összehasonlítva a helykínálatra, ilyesmire. Szerencsére mindkettő kapható a 35i motorral, ami hatalmas élményt nyújt. Már a beindítás hangja is csodálatos, ha pedig kicsit megkiszkálja az ember a gázpedált, az pedig tényleg zseniális. 600 körüli az alapjárat, ami bőven elég ahhoz, hogy bármiféle gázadás nélkül elinduljon vele az ember. A kuplung mondjuk kicsit hirtelen fog, amivel alapvetően tényleg nincsen semmi baj, csak az M3-as kézi váltós kivitelében könnyebben használható, pedig az még ennél is bő 110 lóerővel erősebb. A hajtáslánc többi része azonban tökéletes. A váltó egyértelműen működik, jól érezhetően megy be a fokozatokba és gyorsan is lehet vele váltogatni, ha a szükség úgy hozza, szóval nem akadozik sosem. A motor pedig tényleg zseniális, olyan 1500-as fordulatszámtól tiszta útfelületen elkezd táncolni a feneke kettesben padlógáznál, a 400NM csodát tesz... A gyorsulás azonban nem egyesben vagy kettesben, hanem inkább hármastól fölfelé megdöbbentő. Az pedig különösen jó, hogy ez a gyorsulás alacsonyabb fordulaton is megvan. Persze, ha pörgetjük, akkor még jön mellé a csodaszép hang is, a gyorsulással együtt páratlan élményt nyújtanak. A 135i felirat rajta van, gondolkozom néha, hogy le kellene venni, mert nagyon sokan akarnak versenyezni. Néha nem bírok magammal, és beszállok a versenybe, de igazából semmi értelme, mert ez az autó tényleg nagyon jól gyorsul, ha száraz az aszfalt, akkor az STI Impreza sem jelent gondot. Ami pedig jóval könnyebb és összkerekes. Az autót Budapesten használom, ami azért meglátszik a fogyasztáson is. 15 liter alatt nehéz kijönni, ha 45-tel megyek, akkor is. Kicsit gyorsabban használva, egy-két előzéssel még mindig 16 körül marad, azonban nem kell nagy dolgokat művelni ahhoz sem, hogy a 20-as értéket karcolgassuk. Ha azt nézem, hogy a 80 lóerő körüli 1.4-es autók nekem 10 liter körül fogyasztanak és a nemrég eladott E280-as 15-16 körül evett, szintén kézi váltóval, akkor nem lehet egy szavam sem. Na meg egyébként sem, mert ezt bele kell kalkulálni.
Az autó többi részével sincs gond. A Hi-Fi normálisan szól (Professional), az ülés kényelmes elől (szerencsére hátra még nem kellett beülnie senkinek sem), szépen varrottak a bőr felületek, jó fogása van a kormánynak, jól hűt a klíma és télen nagyon hamar meleget fúj a fűtés, az ülésfűtés is gyorsan melegít, tehát tényleg egy szavam sem lehet.
Mindenkinek ajánlom a típust, akinek volt már 200 lóerő fölötti, hátsókerekes autója. Hibája egyelőre nem volt, típushiba sem nagyon van, a fogyasztást és a kötelező szervizt pedig bele kell kalkulálni. És természetesen a vételárat, ami szintén nem jelentéktelen összeg.
2010.01.27
Az autó már egy ideje el van adva, idő közben nem volt semmi probléma a kocsival, egyik oldali tompítottat kellett cserélni és persze olajat, szűrőt, pollenszűrőt.
Összességében még mindig azt gondolom, amit két bekezdéssel ezelőtt írtam, hogy ez egy baromi jó autó, és mindenkinek ajánlom. Csak tudja magát visszaforni az ember :).
Hibalista
- Nem produkált hibát 7 hónap alatt.
Ide hordtam szervizbe
BMW Rack
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 14000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 16 l |
Előző autója? | rengeteg típus | Következő autója? | sokminden |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
