BMW, az élvezetes munkaautó
Szöveges ítélet
Az autót neppertől vettem,aki Németországból hozta be 134ezer km-rel. Ha jól emlékszem 3,4 millió környékén volt az ára. Leellenőriztettem a km-t valósnak tűnt,sérülésmentes, majd teljesen rendbe rakattam. Ekkor vezettem először...Előtte egy KIA Ceed SW-m volt.
Az autót oktatásra vettem,így fontos volt ,hogy megbízhatóan működjön,mert minden nap,mikor a szerelőnél áll bukóvári.
Őszintén szólva az első héten azt mondtam ,hogy mi ez a szar a KIAhoz képest.400 ccmvel több,lóerőben ugyan annyi,szűk tér. Aztán minél többet használtam,rájöttem , hogy csak érzésre szűk,kisebb ablakok, mélyebb ülések..
A változást az hozta meg,hogy egyszer siettem és beestem egy körforgalomba....:)Onnantól kezdve tudom miről beszélnek a BMWsek...Hát ahogy a kanyarokat veszi az semmi.Természetesen én is ha egyedül voltam,dobáltattam a seggét :)
Sok necces helyzetben voltam,de ami fantasztikus ebben az autóban, az az ,hogy veszélyhelyzetben is odamegy az autó,ahová én vinni akarom. Meggyőzödésem, hogy ettől a stabilitástól ,a feelingtől kerül ennyibe a kocsi. Valamit tud , amit mások nem.
Iszonyat presztízse van.Vonza a tanulókat,vonza a csajokat,pedig "csak" egy 1es BMWről beszélünk. Számomra tök meglepő volt,nekem az autó eddig csak autó volt. Mamár tudom miről beszélnek az alfások,ladások stb..Az Audisokat nem értem,mert az csak egy túlárazott VW :P
Szóval elkezdtem vele oktatni. Az első tízezer km után megadta magát a kuplung.Majd sokáig semmi baja nem volt,csak a szokásos szervizelések,amik lelkiismeretesen ellettek végezve. Aztán jött a 250-280.000 km-es időszak,ne ekkor szívtam annyit mint még mással soha. Folyamatosan valami megadta magát,ha nem akkor szervizelni kellet.Iszonyat pénz ment el abban az évben. PL egy időben a feszültségszabályzót csak a generátorral együtt lehetett megvenni , valami 180-230000ftért.Mikor 4-5. alkalommal állt le az autó /és csak behúzásra indult/ akkor eldöntöttem , hogy mégis megveszem,nincs más. Csodák csodájára ekkor már külön is meglehetett venni a feszszabályzót 23000ft ért.Meg is jött december 23.-án. Volt egy pár kör mire találtam egy szerelőt,aki kicserélte.
6 év alatt kb 310000km tettek bele a tanulók és én. Azt mondják 1 oktatással töltött km egy átlag autónál 2 km. Volt mikor 12 óra alatt 20 km-t mentünk a rutinpályán. 6,8-7,8 között fogyasztott.A tanulók nagy része imádta,bár szerintem ez inkább csak a BMW név miatt volt.Érdekes volt, hogy mikor szerelték a bömöst és egy Skoda Feliciával oktattam /1.3 benzin/ a csajok elvoltak ájulva,mennyivel jobb a Skoda (magasabban ülsz,nagy üvegfelület)
Az autó új ára 10,5 millió volt.Ennyi pénzért bár navis volt,de kézzel kellett tekerni az ablakot hátul-szánalmas.Hogy ki az aki újonnan vesz ekkora autót ennyi pénzért,nem tudom,de én nem venném meg. Bőven megtermelte az árát, folyamatosan jöttek a tanulók és iszonyat reklám értéke volt.
Eljött az idő mikor el kellett adni.Nem volt tekergetve az óra,majd 450000kmrel hirdettem meg,messze áron alul.Sok érdeklődő ,de szinte senki nem jött el. Szokásos nepper ajánlatok,volt aki már 1 milliót is adott volna érte....(2 millió volt a 2.legolcsóbb,fele ennyi extrával). Végülis megvette egy nepper -bocsánat autókölcsönzős- ,majd 161.000kmrel meg is hirdette,és persze eladta...
Vettem egy 1 éves Renault Fluencet helyette. Ez 2-2,5 literrel kevesebbet eszik ,halkabb,finomabb , mint a BMW. Előre ,oldalra jobban kilátni belőle,tehát jobb vele oktatni és gazdaságosabb is, de..........minden józan ész ellenére már a mobile.den nézem a 3asokat.
Aztán eldobja a tanuló a kuplungot és visszatérek a földre....
Hibalista
- - kuplung+kettőstömegű 3szor volt cserélve (144000,260000,360000) ár:193000 - - kuplung munkahenger egyszer adta meg magát,de 6!!!!!!!!!!dbot tettünk bele ,mert hetente adta meg magát az új (több típus,így a gyári is) - - idrive gomb "enter" része 2szer (így vettem és az új is megadta magát párévre rá) 50.000ft - - esőérzékelő 50.000ft - - feszültségszabályzó 23.000Ft - - diffi!!!! szorult ,majd rosszul rakták össze 6 db gumit/ebből 4 új/ zabált le 2 hét alatt - - fagyvédő dugó - - önindító /felújítás/ - - kormányszervó (csere bontottra) megszorult, füstölt az egész motortér+ az utastér is teli lett füsttel, soha nem ugrottam ki kocsiból ilyen gyorsan... - - vízpumpa 2szer-3szor,ez persze generált más bajokat ,főleg az elszakadt égszíjak - - szokásos olaj ,szűrők,féktárcsa (2szer),betétek,lengéscsillapítók - - részecskeszűrő (kiütéssel győzött a szerelő:) ) - -üléskárpit kiszakadt /idióta gazdagszülők punkgyereke öve televolt "vassal"/
Ide hordtam szervizbe
Elvittem BMW márkaszervizbe ,mert az esőérzékelő ,és az idrive gombja nem működött. 12ezerért megállapították, hogy az esőérzékelő és sz idrive gombja nem működik.......,majd 100.000 ért megcsinálták (50-50.000 Ft). A 12ezer miatt nem vittem többet hozzájuk 1/10Mikor megvettem a kecskeméti Renaultban leszervizelték,teljesen rendbe lett rakva. Korrektek,amit vállalnak,azt teljesítik,teljesen elégedett voltam velük. De mivel munkaautó volt ,nem volt időm 1 hetet várni a szerviz időpontra ,keresnem kellett mást.10/10
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Sok szerelőnél járt,mire megtaláltam az igazit. Lelkiismeretes,nem csap be, olyan alkatrész árakat mond, hogy senki nem tudott olcsóbbat.Tudja mi lehet gyári, mi után gyártott és mit lehet házilag kijavítani.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 134000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 450000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Ceed SW 1,6 D | Következő autója? | Fluence |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.8/10) |
