Bepillantás a "vezetés élményé"-be
Szöveges ítélet
Nagy alom vallt valora amikor hosszu evek utan egy BMW jöhetett a megvasarolhato autok listajaba. De meg mielött ennyire elöre rohannenk egy kis törtenelem. Az elsö autom egy Peugeot 206-os 1.1 alapverzio 2003-ban aminek nagyon örültem mint elsö auto, aztan egy H Astra következett es mivel külföldre költöztem -jöhetett a "kis bajor"....a kiköltözes utan ment a hezitacio, mert hat titkot nem arulok el a külföldi autoarak es üzemeltetesi költsegek (a szervizt kesöbb emlitve) messze elmaradnak a hazai magas araktol. Ugyhogy megszületett a döntes: Jöjjön aminek jönnie kell!:) Az 1.6-os motor nem tepi fel az aszfaltot es emelkedönek nem marad mas mint a "kihuzatas"....hallja meg az egesz vilag: "...eleg boven aza 115LE". Itt szeretnem a fiatal versenyzök figyelmebe ajanlani a lenti közuti sebesseghatarokat:50/90/130. Na de hoppa, ha egyszer No-ban vagyok es nincs autopalyan sebesseghatar akkor miert nem valami masszivabb?! A valasz egyszerü - bar valoban nincs az autopalya egyes szakaszain sebesseghatar - a 200-al valo haladas kizarva mert EMBEREK nem egyedül vagytok az utakon. Aki meg adrenalin löketre vagyik, tessek egy gokartszakkörre befizetni es ott lehet versenyezni. Na itt gyorsan megjegyeznem, hogy aki szereti a gokart-ot, annak az 1-es futomüvenel jobbat tervezni nem lehet. Nincs szukseg ültetesre es különbözö "sufni" tuningokra. Na eleg a meseböl, az auto nagyon finom jarasu, a belvarosi közlekedest nem szereti, de amint onnan kierkezik elemebe van a kis bömi. A 6. sebesseg egy isten aldasa autopalyan - nagyban ennek köszönhetö a 7.5 literes fogyasztas. Viszont a Rakoczi utat messze elkerülni, amiota egyszer hazafele vegigcsattogtam rajta, azota zörög egy par elem...na de hiaba, nem kezdem el a magyarorszagi utviszonyok vegelathatatlan temajat. A hatso ülesek helye egy kicsit szükös, de hat nem egy nagycsalados autorol beszelünk. A szervizelesre visszaterve, az autot 2 evesen vettem meg....az elso esöben valo vezetesnel eszrevettem, hogy az ablaktörlögumik elkoptak, telefon a szervizbe, hogy bemennek kicserelni (1 ev garim van ra) - szent meggyözödesem volt, hogy fizetnem kell majd erte mivel az altalanos magyarorszagi garik kimondjak, hogy mozgo alkatreszekre nem vonatkozik a gari - es hat ehhez vagyok hozzaszokva - ennek ellenere a gumikat szo nelkül kicsereltek, ismet megköszöntek, hogy naluk vasaroltam autot es ezzel lezarva. Na, ha ide letudnam irni, hogy az otthoni Peugeot es Opel szervizekkel milyen harcot kellett vivni 0km-es auto vasarlasakor illetve garancialis javitasoknal...hat persze, hogy az embernek elmegy a kedve es külföldre rohan autot vasarolni...
Na de vissza az autora, esöben vigyazni kell, mert hajlamos könnyen felfutni a vizesedesre (annak ellenere, hogy a gumik vizkiszorito csatornai messze a megengedett also hatartol vannak). Az autot vezetni egyszerüen alom, a kanyartartasa valami fantasztikus, tenyleg csak dicserni lehet a futomüvet.
Baj meg nem volt vele es remelem nem is lesz. Nagyon megeri - persze nem egy 5-ös szeria,de bepillantast enged a "Vezetes Elmenye"-be...
Hibalista
- Ablaktörlö-gumi
Ide hordtam szervizbe
Mulfinger - Deutschland
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Astra | Következő autója? | Szeretnek a BMW-nel maradni (3-as vagy 5-ös) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
