Anakin Skywalker
Szöveges ítélet
Kedves olvasó, érdeklödő!
Mondhatom igen hosszú ideig vártam arra, hogy evvel az autóval legyen dolgom. Valamikor 2007 végén kezdett foglalkoztatni a formája és az, hogy párosították egy igen jó motorral. Teszteket olvastam róla, interneten üldöztem a videóit, azonban sehogy nem sikerült testközelből tapasztalatot gyüjtenem róla. A márkaképviseletnél érdeklődve sem jutottam előrébb ugyanis nem mondható itthon népszerü modellnek. Mindenképpen bele akartam ülni, hogy tudjam, egyáltalán elfér-e benne 192 centim és 95 kilóm. Nem jutottam közelebb a megoldáshoz, ellenben egy jó vételnek bizonyuló másik autóval kerültem szorosabb kapcsolatba. Így volt nálam 10 hónapig egy 350z. Szinte minden egyes alkalommal amikor vezettem eszembe jutott, hogy nekem szükségem van még 2 ülésre meg egy kicsit jobb minőségü anyagokra és magasabb komfort faktorra. Végül a Nissantól megválva rá 2 hónapra érkezett meg Anakin Skywalker.
Ez egy ún. Performance felszereltségü kivitel ami nagyjából mindenből ami fontos a magasfokú vezetési élményhez, egy kicsivel jobbat kapott. Körbe spoiler, nagyobb fék, jobb futómü, rövidebb váltó, aljas kipufogó, karbon diffúzor-és betétek, iszonyatosan jól tartó, superdesign-os velúr kagylóülések, kijelzővel ékesített szintén velúr kormány. Már a puszta megjelenésével fokozza a szívverést! (persze csak azoknak akiknek avatottabb a szemük, hiszen a Z-t arányaiban jobban megnézték...) Helyetfoglalva a vezetőülésben egyből körül ölel a csodaülés úgy, hogy közben még kényelmesen párnázott is. Komolyan nem tudom, hogy csinálták...Motorindításkor (leginkább hidegen) nagyképüen ugat egy veszett kutyához hasonlóan habzós-szájút, és beáll egy 800f/p-es morgásba. Az überkormányon (aktív, király!:) 2 integrált gombbal aktiválom az ott elérhető feature-ket: stopperek, G-erő mérő, olaj-és vízhőfok mutató, negyedmérföld móka funkció. Olajat csekkolok rajta legtöbbször, hogy tudjam mehet-e már a tiprás. A DTC-t 5 mp-ig nyomvatartani szükséges és kötelező. 1-es 2-es ben szinte bármilyen fordulaton elmegy keresztbe, nagyobb sebességgel, bátrabb lengetéssel 3-asban is biztos, ahhoz azonban én nem vagyok még elég gyakorlott. Az autó 306 lóereje és 400Nm nyomatéka kellemes, viszont én többre vágyom. Érzem a motorban a rengeteg tartalékot és tudom, egy éves korában kap is valamilyen (szigorúan gyári) teljesítményfokozó beavatkozást. A Schnitzer 360-at csinál belőle, de vezettem egy 425 lóerőset. Na inkább az a target. A futómü itthonra tökéletes elegy a sportra és a mindennapi kátyúkra. A váltóra azt hittem nem tud olyan lenni mint Z-nek, pedig ez is etalon. A fékre mondanám azt, hogy ennyi legalább kell erre az autóra, hiszen 1560 kg(!) És a fejtérrel állok még hadilábon, mert van napfénytetőm is és az onnan bizony értékes centiket vesz el. Kényelmesen ülök, elférek de ha kihúzom magam teljesen, (ami hosszú, fárasztó utakon előfordul) akkor bumm. Az ülést megpróbáltam lejjebb tetetni de nem lehet csak áldozatok árán. Minden elfért benne eddig ami úgy adódott, hogy el kell neki (utasok, csomagok). A zene az általam valaha hallott egyik legjobb autó hifi, pedig kényes vagyok rá és ültem is már különlegesen drága hangfalakkal rendelkező autókban (M6, S8 BangAndOlufsen). Mindent összevetve ezt az autót érzésem szerint nekem tervezték (leszámítva az ülés-tető misery-t), lenyügöz a formája, imádom ahogy mindig azt csinálja amire utasítom és azt, hogy a korábban említett avatottabb szemüek elismerően bologatva a hüvelyk ujjukat lengetve hízlalnak májilag. Ilyet a Z nem tudott...
Az ítéletem elején olvastam a feltételeket és kicsit elgondolkodtam, hogy a nem sokkal több mint 4000 vezetett km-emmel van-e létjogosultsága a kommentemnek, hiszen még szervíztapasztalatom is csak 2 óra ha van, ebböl 5 perc volt amiért mentem (első rendszám felfúrás, reggel 8-kor csúcsforgalomból rendőr altali kivét után...) és 115 az autóm mustrálása, felemelése. Én meg büszkén válaszolgattam egy ideig majd, rövidre zártam egy "akarod vezetni" kérdéssel, elérve a kívánt hatást mindkettőnknél. Szóval a kapcsolatunk az autóval úgy érzem már a megvétel előtt jóval elkezdődött, úgy 2007 vége táján...
Hibalista
- Ezt a részt a feljebb említettek fényében nem töltöm ki:) ezért a megbízhatóság és szervíztapasztalat az eddigiek alapján kerül értékelésre
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 8000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 18 l |
Előző autója? | 350z | Következő autója? | elvagyok:) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
