A vezetés automata élménye
Szöveges ítélet
Ez egy automata 1,6-os. Sok hozzászóló leírta már, hogy milyen stabil, merev, úgyhogy ezt nem ismétlem meg inkább, csak igazat adok nekik. Írok viszont az automata váltóról inkább.
Hat sebességes, áttehető sport fokozatba, ahol kézzel le- és felválthatók a fokozatok. Sima drive-ban öreguras (egy férfinak, persze az 1,6-os motor se túl erős), 3000 körül köv. fokozatba vált, gyorsításnál pedig lassan kapcsol vissza egy fokozatot. Viszont kényelmes, kellemes, a motort nem erőlteti túl, és 9,2-es átlagfogyasztást produkál (ami nem kevés...)
Sportfokozatban már egész másként viselkedik, engedi 6.500-ig huzatni, és vissza is gyorsan és hamar vált. Sokkal jobban kijön az "élmény". A motor hangja nagy fordulatszámon erőteljes, de nem hangos.
Manuális váltásnál a váltókar előre- és hátramozgatásával lehet 1-1 fokozatok kapcsolni, ilyenkor a legtágabb a fordulatszám-tartomány, és ekkor élvezhező legjobban a "vezetés élménye". Extrém szélsőségeknél természetesen magától vált, és nem engedi meg az irreális kapcsolásokat (100-nál egyesbe nem tehető). Viszont lassulásnál nagy élmény fokozatosan visszaváltogatni, és élvezni a motorféket és -hangot :)
A váltási idő mindig rövid, egyes fokozatban, rossz terepen sem fullasztja le a motort. A kar könnyen, pontosan mozog, a véletlen rükverc hechanikusan kizárva. Automata váltóval a motor Start/Stop nem megy magától (Efficient Dynamics csak a kéziváltónál van), így piros lámpánál a gombbal kell leállítani a motort. Indítani pedig a fék lenyomásával lehet P vagy üres állásban.
Mondják, hogy automata váltóval nehezebb megfaroltatni a kocsit, de azért meg lehet. Akár alacsony sebességnél sík aszfalton (pl. parkolóházban) is megtehető.
Feleségem csak teljesen automata üzemmódban vezeti, én nem vagyok egy padlógáz-őrült, de át szoktam kapcsolni sport és kézi üzemmódba.
Korábban egy automata Mondeóm volt, bár abban is volt kézi kapcsolási lehetőség, nem neveztem sosem sportosnak. Ezzel szemben a BMW sportfokozata sokkal inkább az!
(A fenntartási költségre nem tudok mit írni, mert egyrészt céges, másrészt nem volt semmi baja.)
Egy fényezési munka miatt volt szervizben, ahol maguktól átnézték az autót, és megtalálták, hogy szivárog egy tömítés a differenciálműben. Garanciában kicserélték, nem is kellett kérni.
Az 1-es BMW egyértelműen jó választás volt. Ha tehetem a következő is ez lesz, talán nagyobb motorral.
Hibalista
- A kipufugócső vége enyhén rozsdásodik.
- A hátsó differenciálmű egyik tömítése szivárgott.
Ide hordtam szervizbe
BMW Budapest
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Modeo | Következő autója? | BMW 1 vagy 3 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
