A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 1M (2011)

1M 1M 

Az ítélet értékelése
4,3(3 db)

A volt szeretőm

Szöveges ítélet

Azonnal vágytam rá amint a érkeztek a hírek, hogy a BMW megcsinálja ezt a típust. Tudtam nagyjából mire számíthatok majd mert volt szerencsém korábban már egy 135i-hez. Na de nem véletlen az a másfél év tesztelés és finomhangolás amit rászántak erre a modellre. Kezdődik a formával. Tudom persze az izlés szubjektív dolog, nade azok a kerékjáratok meg az a gyári felni szett...Ohh gyönyörüek!
Az autó fütómüvén rögtön érződik, hogy több lóerővel is megbírkózna, bár én ezt nem nagyon hiányoltam mert rendkívül kiegyensúlyozottan viselkedik minden helyzetben, és mert nem az egyenesben való gyorsulásra való (legalábbis az én szempontjaim szerint). Állandó játékra hív és meg is vannak a képességei ahhoz, hogy szórakoztasson. Nagyon szépeket lehet vele rajzolni kis és nagy sebességgel egyaránt, a kasztni nem dől a sperr pedig ha egyszer zár (igen hamar) nem eresztni a csúszást amíg gázon vagyunk. Valószínünek tartom, hogy egy szériaautó sem ötvözi az egyszerü utcán közlekedést és a legpimaszabb drifteléseket ennyire hatásosan. Jó a váltó, határozott kapcsolású és kellően rövid, de a motor nem egy vérpezsdítő darab. Persze ereje van és a sorhat is sorhat, de ez a biturbó és ez az egész downsizing hullám inkább lehangol mint felpörget. Értem én szükségességét de akkor is, az M jelleghez jól áll ha gyilkolni kell, úgyis egy igazi férfias küzdés a vezetése. Itt az történik, hogy kb. 1500-tól nagyon jól húz, aztán 3000-től kicsit mégjobban, de a vége már ellaposodik, vagy legalábbis tudom, hogyha felváltok és ejt a fordulaton, ugyanígy fogok gyorsulni. Kicsit várni is kell (persze minimálisat), hogy a turbo érkeztesse a levegőt. Mindent összevetve persze nagy harmóniában van korunkkal, és persze az sem olyan nagy baj, hogy 500 a maximális nyomatéka. Kicsit szükös kicsit sztenderd a beltér, de ez már az 135i-nél is probléma volt.
Sajnos elválunk egymástól mert költözés-meg-gyerek klasszikus coupé értelmetlenné (és élet értelmessé:) tevő tényezők, de ha én valaha erre a pár 1M-es hónapra fogok gondolni, elmorzsolok egy-két könnycseppet, sóhajtok egyet és arra gondolok: remélem lesz még részem hasonló jóban!

Kitartó olvasóknak;)
http://www.youtube.com/watch?v=uMcYaUNwnKg

Update! :-)

Szóval valamikor 2012 szeptemberében határoztam el magam, hogy megválok a kis malackától, de fizikailag csak novemberre tudtam elengedni ekkor került ki (télen, nyári gumival...) a német piacra. Sikerült úgy beáraznom (talán tudat alatt szándékosan;-), hogy ne vegye meg senki, úgyhogy 2013 februárjában visszafogadtam (a gumi nyári...).
Akkoriban horvátországba kötött a munkám, ígyhát igyekeztem jól összehangolni a kimenetelt az időjárással. Sikerült. Gumit gondoltam majd kint veszek rá ha kell, rijekában úgyis 10 évente havazik egyszer, meg volt ott használatra másik autó is...
Lényeg a lényeg, Grobnik nagyon közel (egy régi versenypálya). 10 perc volt autóval. Hamar oda is keveredtem egy nyílt napra a kinti ismerőseimnek hála. Egy pillanat müve volt, hogy egy clio rs-ben már az ideiális íveket magyarázzák. Kicsit meg is illetődtem hiába ültem már sok gyorsabb autóban, éreztem, hogy a pályázás mint müfaj más lesz.
Elhelyezkedtem az-egyébként állandóan túl magasnak tünő-ülésemben mostmár bukósisakban és életemben először felhajtottam egy versenypájára. Micsoda eufória! Álmaim autójával végre büntetlenül úgy megyek ahogy akarok! Ez fel is ébresztett bennem némi óvatosságot ezért megálltam a jól ismert OFF helyett az MDM beállításnál. Tudtam, van mit megszoknom, tehát hogyha hibázom is ez megvéd. Róttam a köröket egyre bátrabban nyomtam de mikor éreztem nem tudok megújulni kiálltam. A boxban kérdezték, hogy biztos először vagyok-e itt mert az, hogy 1:50 alatt megyek utcai gumival nagyon jónak számít. Mondtam, hogy igen és elégedett mosollyal kiálltam a parkolóba. Na itt kezdődött a vesszőfutás...
Nem tudtam ugyanis, hogy a levezető körnek mekkora jelentősége van. Nyílván a turbóról már mindenki tudja, hogy pihentetni kell, de sajnos fékjeim nem hültek eleget.
Egy fél óra múlva visszamentem a pályára és sajnos már éreztem, hogy hamar nyúlóssá válik és a kormány is reszket kicsit. Miután ezeket a köröket is lenyomtam és mentem egy levezető kört már tudtam, hogy elszúrtam. Szóba elegyedtem ott valakivel akinek szintén 1M-je volt (és korábban más M-es modelljei is), azt mondta, hogy a BMW-knél ez különösen fontos mert bla-bla-bla...Egy szó mint száz új fékeket kellett vennem.
Ezt körül-belül májusban tudtam először megejteni akkor már budapesten. Első tárcsák és betétet csere. A fék javult de nagy tempóról maradt a darálás. Azt mondták a szervízben, hogy minden rendben csak tárcsát kéne cseréni. Erre mondtam, hogy most cseréltünk. Hát ezt is elfékeztem jött a válasz. Kezdett lehúzás szag lenni, nem tudtam mit tegyek. Egy darabig el voltam a szitálással aztán jött két ötlet. Szabályoztassuk fel az elsőt mert ha avval is szitál akkor oké, mind a 4-et ki kell cserélni. A másik nézzék meg németországban mert ott értenek az M-hez. Felszabályoztuk, szitál, nem baj mennyjen ki dajcslandba is majd ott megmondják a tutit, úgyis volt még egy furcsa zaj jobb hátulról amire itthon cseréltek egy kerékcsapágyat de nem múlt el. Ebből az lett, hogy azt mondták a felszabályzott kuka, a másik viszont tökéletes, jah és a hang is. Óriás várakozás és boldogság! Huppanok, 160, satu, dara. Anyád!
Ahelyett, hogy megfutom ezt a sok kört igazi hülye módjára, venni kellett volna 4 féket és kész. Nem baj, most nincs kapcitásom ezzel foglalkozni megállni meg megtud. Jártam vele. A jobbhátsó hang viszont annyira idegesített, hogy csak elvittem szerelőhöz hallgassa meg. Verdikt: diffi! Mondom oké, wallisba be, diffi ki, úgyis garanciális. Nem úgy van az! Először is: ők nem hallják, másodszor...NE FOLYTASD! Elvittem az autót, jártam vele. Imádom ezt az autót! Ahogy ívről-ívre teszem, ahogy tapad az eleje, amilyen disznó modra aggresszíven eldobja seggét és harcolok vele! Egyszerüen szeretem! De hogy közben a féket és azt a hangot hogy utáltam, el nem tudom mondani...
Úgy civakodtam magammal mint valami kapuzárási pánikos fickó a szeretőjével. Minden pillanatban arra gondol, hogy túl sokat vesz el ez a delikát "eszköz" az életéből, de akkor is ő a legjobb kefélés a világon. Végülis 2015 májusában elváltunk egymástól, de az biztos, hogy autó mégegyszer ennyi emóciót nem fog tudni rám gyakorolni. Csoda volt!

Még egy kis csemege
http://www.youtube.com/watch?v=0FmNxywlwb0&feature=youtu.be

Hibalista

- A kardánt kellett zsírozni (nem cserélték garanciában...) mert gázelvételkor dobbant.

Ide hordtam szervizbe

Wallis Váci út, később a Szentedrei úti, egy-két németországi kiterővel...Tanulságképpen annyit ideírnék, hogy ma magyarországon M-es modellek szervízelés németországban végeztessük;-)

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2012
Kényelem (6) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 10000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 26000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 15 l
Előző autója? e60 M5, 120d Következő autója? 320d GT
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 1M 2011

További ítéletek (0 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)