Honecker utolsó bosszúja 1,3-as Dacia motorral
Szöveges ítélet
1994-ben került hozzám a technika eme csodás vívmánya. Én még ez el?tt autóval, az életben ennyit nem szívtam, mint ezzel, de imádtam nagyon. Ezt mutatja az is, hogy 6 !!!!!!!!!!évig éltem vele együtt. Egy egészen kicsit se volt szégyenl?s, bárhol képes volt lerohadni.6-os f?úton szakadó es?ben, f?városi rend?rlámpánál, vagy egyszer?en ahol éppen volt. Ilyenkor rutinosan, ha lehetett félre gurultam vele, ha nem adta meg ezt a sanszot akkor félre toltam, ha lehetett.Itt meg kell jegyezzem, hogy az els? néhány hónap tapasztalatai után már teljes szerel? csarnokot hordtam magammal. Szerszámokkal és pótalkatrészek arzenáljával. Amint valamilyen s?r?bben kopó alkatrészt beszereltem, az els? adandó alkalommal pótoltam, lehet, hogy már holnap kell, jeligével.
Ilyenkor az esetek túlnyomó többségében a motor térben keletkezett a hiba. Ha szerencsém volt, akkor elég volt a kis ajtót leemelni, ha nem, akkor ülések ki, motorház tet? ki és tárulj szezám!
Ennél az autónál jobb m?hely gyakolatot el se lehetne képzelni. Ezt annál is jobban mutatja, hogy kb. másfél év a Barkasológiai egyetemen és tök egyedül, az út szélén kuplungtárcsát cseréltem rajta, kb. másfél óra alatt!
Ez amúgy teljesen mindennapos m?velet volt rajta, ugyanis a tárcsákat 10.000 km-enként ette. Viszont kiszámítható volt, hogy minden második, harmadik tárcsával együtt féltengelycsuklót is kellett beszerezni, mert az is id?szer? volt. A tizedik tárcsát volt a legkönnyebb szerelni mert ilyenkor úgyis kint volt a motor a garázs padlóján, komplett generál miatt. Ezt háromszor volt szerencsém megtenni.
Ezekhez jött még hozzá a váltóban, a 4. sebesség csúszógy?r?jének állandó kopása, ami miatt kidobálta a 4-et. No sebaj, hosszas tervezési folyamat eredményeként megszületett egy kb. 12 cm hosszú, a tetején V alakban megreszelt léc. Ezt a kapcsoláskor ügyesen , kétujjal behelyezve a váltókar és a motorház tet? közé élég sokáig bírta. Ha már így se ment akkor váltó le, szét, megjavít, vissza :-)
Ma már egy roncstelepen sínyl?dik, ha jól tudom, de életem végéig lesz mit mesélnem róla!
Hibalista
- Csak a leggyakoribbakat írom le:
- -önindító mindig (utolsó 2 évben már nem bajlódtam vele, minek az ilyen luxus cikk egy ilyen autóra!)
- -ablaktörl? (e nélkül is lehet élni, olyanyira, hogy kés?bb mikor már jobb autóm lett néha elfelejtettem, hogy ezen ilyen is van és m?ködik is)
- -kuplungtárcsa 10.000 km-enként stabilan
- -féltengelyek 25.000 km-enként (néha 27-28 ezer)
- -komplett motor generál 100.000 km-enként
-
Ide hordtam szervizbe
My two hands.
Otthon, útszélén, bárhol, rutinból.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 300000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | mazda 323 kombi 1,4 b |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
