Emléke szívünkben örökké él!!!
Szöveges ítélet
Miel?tt megvettük, személykocsi+utánfutó szerelvénnyel vittük a piacra az árut (zöldség), s kellett már valami nagyobb befogadóképesség? és az id?járásnak jobban ellenálló szállítási módszer. Remek ajánlatnak t?nt a helyi TSZ leselejtezett Barkasa.
A használatba vétel el?tt azonnal motorcserét kellett végrehajtani, mert a gyárit kinyírta a b@rom sof?r. De ezek után egész megbízható kis autó lett bel?le. Folyamatos odafigyelés mellett nem okozott komoly gondot a javítása (pénzben kifejezve sem).
Azért mindig szerette bosszantani a családot kis hibákkal: volt amikor szivárgott a fékolaj, máskor forralta a h?t?vizet (mert tele volt szutyokkal a h?t?lamellák közti rés), id?nként a gyújtással volt probléma.
A kényelemr?l csak annyit, hogy jelenleg egy Fiat Ducatot használunk, és az els? úton azt éreztem, hogy kirázza a belemet is! Vagyis a rugózása egészen franciás. (torziós rugók)
Két komoly hibája van szegénynek:
1. ekkora kasztnihoz és terhelhet?séghez kicsi és gyenge a motor
2. gyenge a fék, és az utángyártott fékmunkahengerek el?szeretettel eresztik el az olajat
Összességében azt mondhatom, kevés olyan kisteherautó van, amely ilyen olcsón fenntartható, s mégis aránylag nagy terhet képes évekig nyöszörgés nélkül cipelni (egyszer láttam egy h?n istenített T4-es Transzportert 10 mázsa sóval megrakva: mint a kilapított béka!!!), hivatalosan 1075 kg raksúly, mi folyamatosan 11-12 mázsával jártunk, mégsem esett össze.
A kegyelemdöfést az alkatrészutánpótlás megsz?nése és a kétütem?ek elleni harc kiteljesedése adta meg neki.
A fájdalmas búcsú óta már két év eltelt, azóta jónéhány kisáruszállítóban ültem. Ennek ellenére még mindig azt mondom, hogy korának egyik legjobb kisteherkocsija volt. Hiába a megbélyegzés, meg hogy: "fúj, kétütem?", el kell ismernünk, kevés kategóriatársa képes hasonló teljesítményre!!!!
Hibalista
- kormánym?, fékmunkahenger, gyertya, kupplung, féltengelyek, stb....
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1981 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 15 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 200000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Wartburg 353 | Következő autója? | Fiat Ducato 2,8 JTD |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
