(BARKÁCS) Szép emlék....:-)
Szöveges ítélet
Akkor már kB 5éve nem volt autónk...(előtte egy 1200-es lada).
A fateromék kitalálták hogy milyen praktikus a kisbusz és hogy nekünk olyan lesz.Amúgy is építkeztünk...így hát faterom haza állott egyik nap ezzel a gyöngyszemmel.Olcsón vette és olyan is volt....:) Karambolos volt a bal eleje és a 3 hengerből max 1,5 ment. Akkor még jogsim sem volt és az autókhoz sem sokat konyítottam , de nagy lelkesen nekilátunk rendbe hozni... A kaszni annyira ramaty volt hogy jobbnak láttuk egy másikat szerezni,ami már akkor sem volt drága.És elkezdődött a több éves barkácsolás...Kaszni motor és váló csere többször is...
A fék sosem volt tökéletes, világítás is csak néha néha volt...:) a fűtés pedig sosem.De mégis jó emlékek fűznek hozzá, ezen tanultam meg vezetni:) és az autószerelésbe is itt kóstoltam bele először...Amúgy ha ment egész jól mozgott a kis motor és a nagy kaszni ellenére, bár a hosszú emelkedők azért betettek neki:),viszont terepen meglepően jól mozgott.Olyan 8-10liter körül evett de ez akkor még nem volt zavaró mert nem volt drága a keverék. Még ma is nosztalgiával gondolok rá...és elmosolyodom ha meghallom a jellegzetes kétütemű motorhangot. Ha most megtehetném beraknám egy garázsba és megőrizném az utókor számára,hogy ilyen is volt.Valószínűleg a fapados puritán mivoltának köszönhető hogy tényleg megtanultam vezetni és nem csak papírom van róla,mert ezzel keltet küzdeni rendesen (semmi szervó meg abs meg a többi....cucc).Sajnos a mai fiatalok már ezt nem tudják ,mert (tisztelet a kivételnek) de rögtön beülnek egy minden kényelmi berendezéssel ellátott kocsiba és hamar azt hiszik hogy mindent tudnak....aztán kiderül hogy mégse..:(Szóval olyan volt ez mint egy kiképzés...és örülök hogy ezzel kezdődött....
Ma már egy teljesen más kategóriájú kocsit hajtok(3betűs és nem KIA ;-)...de tudom hogy mi a másik véglet, ezért bennem van a megértés és a tolerancia a többi autóssal szemben akik esetleg mások által el nem ismert márkával közlekednek.Egyszóval sokat tanultam a 7év alatt.Ma már csak elvétve látni ilyet az utakon,de remélem azét valaki eltesz egyet az utókor számára hisz lassan ez is már csak történelem lesz.Szerettem a Barkácsot (ez volt a beceneve:))minden hibája ellenére!!!
Hibalista
- pfff.... Gyakorlatilag mi raktuk össze újból az egészet:) 3kocsiból csináltunk 1-et. :))))))
- Motorcsere 3x (komoly és házilag:)), 2x váltó ,teljes fékrendszer felújítás, karosszéria...stb. stb. az utolsó csavarig mindent kicserélünk rajta...
Ide hordtam szervizbe
S. K. minden .... a végén motorcsere kompletten 6-7 óra alatt meg volt és akna nélkül :) Gyakorlatilag a kasznit emeletük le róla poénos volt :-)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1980 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 1200 | Következő autója? | volt azóta már minden... citró,seat,vw,bmw....) egyszer majd a HUMMER H1-est szeretnék... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
