Barkács, a Mindenes Villám
Szöveges ítélet
Tapasztalataimat két puttonyos barkasról írom, amelyeket a nagy Magyar Alföldön hajszoltunk/hajszolunk. Vásárlási koncepció egy igénytelen, viszonylag nagy teherbirású autó volt. Az els? barkas hatalmas lelki traumát okozott, amikor Apám beállított vele egy langyos nyári este... Pénzügyileg remek választás volt, csak a két els? ülés volt benne, tgk-nak vizsgáztatva. Istentelen sok cuccot hordtunk el vele, a lehet? legváltozatosabb összeállításból, nem volt ritka, hogy 1,5 tonnával kínoztuk emelked?kön. Ha éppen friss, ropogós kuplungtárcsa volt benne akkor gond nélkül ment, de ha csúszni kezdett, akkor itt volt a vég, néha a saját potrohát sem tudta cipelni. Embertelen terepeken is elment, f?leg a váltó áttételei miatt. V-max: 100 km/h de ekkor már életközeli élményeim voltak. Mivel a hosszú élettartam végett kicsit dúsabb (1:20) keverékkel járattuk a kipufogó nagyon hamar teliment ramattyal, ilyenkor jött a kiégetés... Ha az olajsár elérte a gyulladási h?mérsékletet, a fél határ ködbe burkolózott, mint egy meghitt ?szi reggelen. Láttam már T-72-est, elrejt? ködgránát kilövése közben, hát az ehhez képest kutyatöke.
Fél? volt, hogy a barkácsot hátulról meger?szakolja egy gyorsabb autó, mert vajmetál szinével tökéletesen beleolvadt a környezetébe, mint az a bizonyos szürke szamár.
Mivel a tömítés tökéletlensége miatt a vísszivattyútól átszivárgott a víz az azt hajtó tengely mellett, boldogan spriccelve az ékszíjtárcsál. Sorozatos cserék után is mindig elromlott, ezért egy huszárvágással megoldottuk a helyzetet.
A tengely házába fúrt menetbe raktunk egy zsírzógombot, és telinyomtuk jó öreg ruszki gépzsírral.
Amikor kezdett lekopni a festék a járgányról, jöttünk rá, hogy az el?z? szine almazöld volt, enyhe kawasaki stílusban, a lökhárítók pedig lilában pompáztak :-)
Másodikkén egy fiatal korában önkormányzati gépként dolgozó, körablakost vettünk elképszet?en jó állapotban.
Mivel ez Édesanyám kedvence lett, ? vette kezelésbe, rákerültek körbe a barackszin? függönyök( ha nem szégyelném még meghitt együttlétekre is alkalmas volna, s mivel 3 üléssor van benne, igazi mobil gruppeniroda lenne). Kapott még nagyobb kerekeket rózsaszín felnikkel(!), valamint virágos üléshuzatot. 70´ RuleZ! Már gondolkodtam, hogy egy hatalmas békejelet ragasztok az orrára és rászokom a marihónaljára.
Összeségében hihetelen strapabíró, és szeretnivaló kis furgonok, ha a zöldkártya mizéria miatt nem vonják ki ?ket a forgalomból, még sokáig remek társak lehetnek.
Hibalista
- Kuplungtárcsa, Vísszivattyú tengelyének tömítései, termosztát, et cetera.
Ide hordtam szervizbe
Apám és Én
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 198 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 70000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
