A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Barkas » B- (1000)

B- 1000 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Átkozott egy élmény..

Szöveges ítélet

Hát, hol is kezdjem.. Életem legkalandosabb, legszórakoztatóbb és egyben legborzalmasabb rémálma vált valóra ebben az autónak nem nevezhető keletnémet borzadályban. Mindössze pár éven át vezettem, felváltva kollégáimmal, de ez idő alatt olyan életreszóló élményt nyújtott szmomra, melyet minden negatívuma ellenére kár lett volna kihagyni.
Villanyszerelő brigádként működve nyúztuk az autót, és habár hosszabb távra nemigen használtuk, alig telt el olyan hét, amikor ne jött volna elő egy megszokott hiba, netán egy-egy újabb meglepetés, mely sosem volt véges.Ezekből adok egy kis ízelítőt mindenki számára, melyek ennyi idő elteltével már mókásnak tűnhetnek, de higgyék el, akkoriban közel sem volt mindig az..
Nyaranta, jó időben a következő problémákat produkálta az autó kínzó rendszerességgel.
A hűtőviz folyamatosan felforrt nagy melegben, mely mindig a vacak hengerfejtömítésre volt vissazvezethető.Nagyobb emelkedők csak erősítették ezt a helyzetet.Emiatt a tágulási tartály a műszerfal elé lett helyezve, mondanom sem kell, azért, mert így könnyebb volt az elszökött hűtővizet pótolni - menet közben.Bizony volt olyan kb. 10 km-es utunk, mikor is teli üdítős flakonokkal felfegyverkezve, csaknem 12 liter vizet kellett utántölteni...(!) Ez a probléma, hengerfejtömítés cseréjével kis időre elhárítható volt.
Az "átok" fűtése állandó jelleggel működött, ezért a nyári meleg időszakokban a sofőrről patakokban folyt a víz. A legjobban lábnál működött ez a fűtés, tehát a cipőben volt a legelviselhetetlenebb. Emlékszem olyan esetre, amikor a második űléssorból egy méteres vízmértékkel nyomtam a gázpedált, miközben a sofőr kollégám az űlésre felhúzott mezítelen lábát szellőztetve kormányzott.
Tél beköszöntével, olyan érzésünk támadt, mintha ez a fűtés egyik pillanatról a másikra elillant volna. Rettenetes hideg uralkodott a szigeteletlen, kisebb-nagyobb résekkel tarkított belsőben,mely csak akkor vált valamivel elviselhetőbbé, amikor egy teljes napon át szigeteltük az autó lemezeit-természetesen belülről.
Évszaktól függetlenül robbant le az autó, olyan gyakorisággal, hogy már-már meg is szokhattuk volna, ha nem mindig munkából hazafele menet tette volna ezt. Ez a tette olyan szavakat csalt elő az emberből, amilyeneket egy futball edző is megirigyelhetne a vesztésre álló csapata bajnoki mérkőzésén. Történt olyan is, amikor egyszerre nem volt alapjárati fordulatszám, rossz volt a kézifék, és kihagyott egy henger.Ilyen esetben különleges vezetési stílust kívánt a helyzet emelkedőkön araszolgatáskor a forgalomban, mely abból állt, hogy a jobb lábam sarkával a fékpedált kezeltem, miközben ugyanezen lábfejem végével gázfröccsöket kellett adagolnom, nehogy leáljon a motor.Bal lábammal csupán kuplungoltam.Ilyen esetekben a motor fogyasztása az egekbe szökött, láthatóan esett az üzemanyagkészlet mutatója. Hozzávetőleg 18-22 literes fogyasztásról van szó.
Egy másik esetben, egyik kollegám sofőrködése alatt nagyon rángatott a motor menet közben. Másik kollegám azt tanácsolta neki: Nyomd ki a kuplungot, kormold ki egy kicsit. Ezen azt értette, nagy gázt adjon neki.Ez megtörtént, és a következő másodpercben óriási csattanás volt hallható.Ezt követően pedig hosszú vízcsikot húzva magunk mögött az aszfalton, álltunk félre az út mellé. A Hardy tárcsa mondta be az unalmast, így a ventillátor szétrobbant darabjai lyuggatták szanaszét a hűtőt..
Mesélhetnék még élményeinkről, de azt hiszem ennyi jellemzés elég egy olyan autóról, mely lassan végképp eltűnik az utakról, nem mondhatni, hogy őszinte sajnálatomra..

Hibalista

- Kézifék: Általában függőleges állásban fogott egy picit.
- Hengerfej: Minden ötszázadik kilométernél újra kellett hengerfejezni.
- Szabadonfutó: Soha nem volt használható állapotban.
- Fényszórók: Egy zseblámpával is többet lehetne látni éjjel..
- Oldalajtó: A tolóajtó gyakori rendszerességgel leesett, vagy nem záródott..
- Hátsó ajtó: Soha nem záródott, be kellett drótozni. Ezenkívűl 4cm-t lógott.
- Hűtőventillátor: Hardy tárcsa (tengelykapcsoló) időközönként ( nagyobb gázadásnál!) megadta magát, ilyenkor a ventillátor tengelye kalimpált egy pillanatig, majd a ventillátor darabokra robbanva több helyen kilyukasztotta a hűtőt.
- Felfüggesztés: A ritkán előforduló nagyobb terheléstől egyszerűen összeroppant.
- ...Ezeken kívűl: Fékek nem fogtak, 1-2 henger nem működött, fogyasztása pedig az egekben volt.

Ide hordtam szervizbe

A céges szerelők szerelgették nagy ritkán, ha volt hozzá kedvük. Abban sem volt köszönet, amihez hozzányúltak, nemsokára kellemetlen meglepetést okozott...

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (2) Évjárat 1991
Kényelem (1) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 80000
Megbízhatóság (1) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 14 l
Előző autója? Skoda 120L Következő autója? Wolskvagen T4
Ennyire szerette (2) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (1.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Barkas B- 1000

További ítéletek (27 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)