A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » V8 (1988-1994)

V8 Quattro 3.6 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Fekete Gyöngy

Szöveges ítélet

Az Audi V8 Quattro az Audi mérnökeinek egyik legjobban sikerült alkotása.
Az erős és megbízható V8-as erőmű, az állandó összkerékhajtás, a full extrás utastér, és az elegáns, ám de még is zoral megjelenés mindenki tekintetét magára vonza. És akkor még be sem indítottam.
Már alapjáraton is feláll a szőr az ember hátán, de ha még adunk neki némi gázfröccsöt, akkor aztán igazán hatalmába kerít az AUTÓ.
A 250 lovat számláló zabolázatlan ménes 0-100km/h-ra csupán 9.2mp alatt gyorsítja fel az 1750kg-os fenevadat, aminek 3.6 literes motorjához csatlakoztatott 4 sebességes automata váltója csak itt váltja a másodikat.
Először nem akartam elhinni, de tényleg így van. A kettőnek valahol 150km/h-nál van a vége és így tovább.
A gyári beállításokkal a 3.6-os valahol 240km/h környékén éri el a végsebességét, de ezt sosem próbáltam ki.
Az utastér annyira kényelmes és ergonomikus, hogy szinte bár mekkora távolságot meg lehet vele tenni egy szuszra. Az állandó összkerékhajtás és a viszonylag alacsony has magasság miatt rendkívül stabilan fekszik az úton, amíg a 80 literes tank ki nem ürül.
Bár igen mutatóssá tud válni néhány 17-es vagy 18-as kerékkel, mégis inkább érdemes megmaradni a gyári 16 collos méretnél, mivel ezzel sokkal komfortosabb marad, és a vezethetősége is jobb.
Rengeteg helyen jártam a Fekete Gyönggyel, mivel ezt a találó nevet kapta tőlem. Belföldön és külföldön egyaránt megfordultunk, és ezt a modellt még az Osztrákok is tisztelettel nézegették. Bárhol voltam vele, a hangja és a megjelenése nem maradt közömbös senki számára sem.
Mivel nem készült belőlük sok, és napjainkban már csak igen kevés van belőlük, érdemes őket zárt garázsban vagy udvaron tartani, mivel alkatrésznek lopják őket. Sajnos tőlem is megpróbálták elvinni, de egy speciális indítás gátló jól végezte a munkáját.
Persze az ajtó zár és a gyújtáskapcsoló utána néhány napig gyengélkedett, de aztán újra könnyedén járt bennük a kulcs.
Három évig élveztük egymás társaságát. Ezalatt voltak jobb és rosszabb pillanatok, de többnyire jól megvoltunk. Nem mondhatni, hogy nem egy szerviz igényes autó, de melyik nem az.
A fogyasztást tekintve iszonyat. Padlógáznál a pillanatnyi fogyasztás mérő nem rest megosztani velünk az információt, hogy az adott pillanatban 59,9 litert fogyasztunk 100km-re kivetítve. Persze ez nem tart sokáig. Akik azt írják, hogy városban 9-10L-t fogyaszt, azok hazudnak, vagy végig 40km/h-val mennek. Itt azért megjegyezném, hogy ez kizárt, mivel ezzel az autóval képtelenség cammogni. Egyszerűen tudod, hogy mire képes, és nyomod is neki. NINCS ELLENFELE! SEMMI! Esetleg egy két utcai versenygép Impreza vagy Lancer Evo de azokat versenyzésre tervezték.
Szóval városban kb. 14-16L-t fogyaszt, autópályán viszont 160km/h-ás utazónál 9L sport fokozatban. Ilyenkor gyorsabban és direktebben vált, és tovább engedi forgatni a motort, mint eckonomikban.

Hibalista

- Három év alatt kb. kétszázezer forintba került a fenntartása. Szinte semmilyen alkatrész nincs hozzá után gyártottban, néhány elektromos és kopó alkatrészt leszámítva. (Nem árt egy jó ismeretség néhány autó alkatrész nagykerben.) - Jó tudni viszont, hogy a 100-as 200-as Audikba sok közös alkatrész fellelhető, ezért érdemes figyelni az alkatrészek gyári számait! - Ja és ne feledkezzünk el a bontott alkatrészekről sem, ezekkel ugyanis tízezreket lehet spórolni! - Néhány dolgot házilag is meg lehet csinálgatni, ha az ember ért hozzá, de ha kinyitod a motorháztetőt, lehet, hogy a villás kulcsot sem tudnád beejteni, mivel annyira zsúfolt a motor tér. - Jó pár alkatrészt cseréltem: olaj, szűrők valamint gyertyák mindig mikor új autót veszek. Szelep dekli tömítések, szívósor tömítések mert dobálta az alapjáratot, hideg indítás szabályzó, egy kerékcsapágy elöl, mind két külső féltengelycsukló elöl, lambda szonda mivel megugrott a fogyasztás 22 literre, váltó olaj és szűrő, kardán tengely mivel el kezdett zúgni, néhány szilent és lengőkar, az egyik váltó olaj cső, ezt például felújítattam csak úgy, mint a féltengely csuklókat, a generátort, az indító motort és a gyújtás kapcsolót. - És a lényeg! Senki se szokta tudni miért csinálja a V8-as, hogy pöccre indul hidegen, de ha eléri az üzemi hőmérsékletet néhány kilométer után, és megállunk vele pár percre, utána csak forgatja a motort az indító, de az istennek sem akar beindulni. - Ezt a jelenséget a motor alján, a tűzfal közelében található Főtengely fordulati jeladó, vagy a Holtponti jeladó generálja. Két kis elektromos szenzor, darabonként harmincötezerért, és nem lehet tudni melyik ment tönkre, ezért mind kettőt ki kell cserélni. Ebből viszont csak újat érdemes berakni, mivel nagyon körülményes a cseréje! -

Ide hordtam szervizbe

Az Audik javítását szinte bármelyik szervizben elvállalják, de valójában csak nagyon kevés helyen értenek hozzájuk. A V8-as ráadásul mindig feladja a leckét, ezért érdemes olyan szervizt választani, ahol ismerik és kedvelik a régebbi Audi modelleket.Én egyébként Budakeszire hordtam egy magán szervizbe.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 1993
Kényelem (10) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 184000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 26000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 16 l
Előző autója? 200 Turbo Quattro Avant Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi V8 1988 (1988 - 1994)

További ítéletek (15 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)