A tökéletes megoldás
Szöveges ítélet
A tökéletes megoldás
Ha van egy nagy méretű, nagy csomagterű autód,akkor a családi utazás, vakációzás, cuccolás stb.kipipálva.
Mire jó emellett egy kis sportkupé? Túlzás nélkül, minden másra!
Két személy tökéletes kényelemben utazhat: az ülés remek, hely van (én 182 cm vagyok, de a fejem fölött még van vagy 6 cm a tetőig),a középkonzoli kijelző megspórolása miatt a beltér széles. Én 17-es kerekekkel használom, ami a magyar utakon elég komfortot biztosít.
Van 305 liter csomagtér, ami egy ilyen forma mellett becsületes-és persze a hátul lévő lábtér nélküli padra is lehet pakolni.
Van egy lelkes kis motor-ez az alap 230 lóerős is sportosan viszi ezt a kis autót, ami nem csoda, hiszen mindössze 1410 kiló. Az összkerékhajtás megnyugtató, a fékek megfelelők, a futómű pedig kifejezetten jó. A DSG remek, egyedül a sportfokozatot kellene kicsit átprogramozni, előzés után nem hajlandó felfelé váltani.
A fizikai műszerek helyetti képernyő nekem nagyon tetszik, a 14 gombos kormánykerékről minden funkciót kényelmesen lehet vezérelni. További pozitívum: a korábbi Audi hibát, a keret nélküli ablakok szigetelését tökéletesen megoldották. Az autó formája nekem nagyon bejön, a mérete pedig igen célszerű: bárhova befér a parkolásnál.
Apró hiányosságok: a visszapillantó feletti,a többi Audimban meglévő napszemüvegtartó hiányzik, holott bőven meglenne a helye;a start/stop rendszert fölöslegesnek tartom-így is 8 literes az átlagfogyasztás-de minden indítás után újra ki kell kapcsolni;az ablakmosó folyadék tartálya kisebb, mint a megadott adat-legalábbis sohasem fér bele az egész flakon tartalma, hiába jelzi üresnek a számítógép.Amit cserélnék: az ülést az előrehajtáshoz kireteszelő kis bőr fogantyú az egyetlen gagyi dolog ebben a beltérben.
Ami viszont óriási öröm: ebben végre átélem, mi az a „vezetési élmény“ amiről annyit olvastam! Volt már két 300 lóerő körüli autóm, de most ez a TT kellett ahhoz, hogy megtapasztaljam: a lényeg a súly/lóerő arány és az, hogy a futómű,a fékek és a váltó megfelelően kiszolgálja a motort. Itt precíz a kormány, azonnal reagál a váltó, a motor lelkesen pörög és a durrogás (amitől pedig tartottam) sokkal kulturáltabban fejezi ki a kikényszerített előzés végén a véleményünket, mint a feltartott középső újj…A gyorsulás ezzel a leggyengébb benzinmotorral is nagyon meggyőző (erre még rátesz a finoman beállított kipufogó hangja) -el se tudom képzelni, mit művelhet a 400 lóerő a TTRS-ben…
Nagyon bejött nekem ez a kis autó, szívből ajánlom mindenkinek!
A végére még egy kellemes dolog: úgy tűnik, a legtöbb TT tulaj az utakon köszön egymásnak!
Hibalista
- 39000 km alatt még semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 8500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30500 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | A5 3.0.TDI | Következő autója? | TT |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
