TTökély
Szöveges ítélet
Nagyon alaposan nekifeküdtem a témának, mielőtt választottam.
Második autó kellett, munkábajárós, erősen sportos, 4-5M-ért.
Roadsterektől indultam és kupéhoz jutottam. Az MX5 tetszett, de kevésnek találtam az erejét. S2000 már bitang, de nagyon műanyag belülről - asszem eleget ültem alsó-közép kategóriás ázsiai kokpitokban egy életre.
BMW Z3 túl butácska, a Z4 már sokkal komolyabb technika főleg az SI motorral ami majdnem a világ legjobb konstrukciója, de a szekvenciális váltó elég fos, illetve nekem túlságosan alulkormányozott volt. Aztán jött a felismerés: ezeknek 0 csomagterük van! Így ikszeltem ki a roadstereket.
Szerettem volna Imprezat, EVOt, de feleségem szerint hülyegyerekes. És tényleg, hány öltönyöst láttál már ilyen autókban? Volt egy átmeneti Mini fellángolás is, nagyon jó vezetési élmény, csak 2 szerelőt interjúztam és a válasz: nem. 70e km-nél vezérműlánccsere? Ahogy kolléganőm mondta, egy túlárazott sz@r. PSA konszern egyik terméke sem jöhetett szóba.
Majd kipróbáltam egy második generációs TT-t. Az még 'csak' a 2 literes turbós volt.
Az irány így egyértelművé vált, már csak a megfelelőt kellett megtalálni.
Aki hallott már az Isle of Man szigetén rendezett Tourist Trophy versenyekről az tudja mit takar, mire utal a TT elnevezés. Az MK1 igen formabontó volt a maga idejében de túl egyszerű (buta) futóművel rendelkezett. Az audi rengeteg alkatrészt a konszern egyéb modelleiből pakolt bele (pl golf) ami nem baj, de nem nulláról fejlesztettek. Mivel sikeres modell lett az MK1, nem volt kérdés, hogy az újabb modellhez sok mindent külön fejlesztenek, nem csak egy szimpla esztétikai ráncfelvarrás lesz. Az eredmény pedig fenomenális. Az autó egy kicsi technikai csoda. A DSG váltó gyorsasága és tökéletes működése hihetetlen. (Az olajas verziót rakták bele, ami ugye hűti is a rendszert, tehát tartós, megbízható szerkezet, ami 0,2 mp alatt vált.) A Quattro/Haldex összkerékhajtás remekül dolgozik ASR és ESP kikapcsolása esetén is, de nem árt észnél lenni, 250 paci az 1400kg-al ilyenkor durva, nagyon elkezd hátsókerekesként viselkedni. Független keresztlengőkaros felfüggesztés a Magnaride rendszerrel - no ezt így kevesen pakolják bele a verdákba. Kötelezővé tenném.
És miért lett végül 3.2? A v6 hangja még sokáig cseng az ember fülébe és maradandó függést okoz. Nem kell várni a turbóra, mert nincs. (Amúgy is ki kell használni a downsizing előtti időket.)
Nagyon ritkán tudok vele kultúráltan autózni, de akkor is minek
Hibalista
- Hátsó lámpáknál a földelés túl kevés. Youtube video alapján javítottam. Biztonsági öv fogadójának cseréje. 3000 Ft volt használtan :) - Ennyi meghibásodás 2 év alatt egy 150e km-es autónál :)
Ide hordtam szervizbe
- Audi Miskolc
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
- Krisztián :)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 152000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 14 l |
Előző autója? | sok minden autóm volt már... | Következő autója? | TT, S5, R8 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
