Símán jó ;)
Szöveges ítélet
Előszó:
Egy Renault Megane Coupe-t vezettem előtte . Szerény 1.6 90lovas volt , használtam 1,5 évig . Sajnos a sok olajfolyás , kopogó nyekergő idegölő belsőtér , lomha motor után vágytam vmi erős normális kocsira . Erre rátett 1 lapáttal hogy Apám vett egy Mercedes CLk Elegance-t (legmagasabb felszereltség) És elmentünk 1 kőrre , illetve használtam 1-2x egyedül is.. Mitne mondjak a kocsi 200 ló , kompresszor minden fordulatszámon nagyon nyomatékos , eszméletlen kényelmes és minden elektromos , kézre esik , az ember szinte fekszik a kocsiba,Null kotyogás ,bőr belső , 90 lóerő után meg főleg azt hittem hogy vmi übermáyer vagyok . Ezek után egyértelmű volt számomra hogy nekem kell új kocsi , elis kezdtem böngészni használtautót .Hosszú keresés vette kezdetét , néztem sok fajta kocsit mint pl. Seat Leon , Fiat coupe 220ló , celica stb. stb. Mercedest nem akartam mert nem 1 olcsó mulatság a szervize ,nameg nem akartam majmolni Fatert :D Aztán rábukkantam egy ezüst TTre kínt 17.kerületben , megnéztük , mentünk vele de az előző tulaj hanyagsága ledöbbentett... TESCOs műanyag telefontartó belefúrva a légzsák mellé 6 csavarral , kopások , műszerfalon csomó mutató ugrált stb. Aztán egynap rábukkantam egy fekete TTre , huh elis mentünk megnézni , megláttam és tudtam hogy ő kell nekem. Fekete + fekete bőr belső ,tempomaton kívül minden volt benne. Vittek 1 kőrre és érdekes mert jóval erősebb volt mint az ezüst , köszönhető 1 eléggé komoly Remus kipufogó rendszernek, aminek a hangja is furcsa volt mivel sípolt a turbo kinyílásakor , aki csak hallja nemtudja mi lehet ez , nagyon brutális . A régi kocsimat beszámították így megis voltunk . Nézzük a többit :)
Belsőtér:
Nos ahogy már többen is írták , valóban olyan a kilátás mint egy Tankban , hosszú lapos üvegek oldalt illetve elől is. Piros lámpánál előre kell hajoljak sokszor ,hogy lássak valamit . De viszonylag gyorsan megszokja az ember , 1hét alatt megbarátkoztam vele , a parkolás nem ment ilyen gyorsan , de már azis megy :D Így 1,5 év után már szokatlan ha más autót kell vezessek . Bőr belső , kényelmes ülések , ülésfűtés ami télen nagyon hasznos . Nagyon exkluzív belső tér , vöröses narancssárga kivilágítás ,digitális fűtés/klíma beállítható hőmérséklettel amit lehet használni digitális kilóméter órának is. Minőségi anyagból van összerakva , nem kotyog zörög pedig 11 éves a kocsi . Egyetlen dolog ami idegölő az a kalaptartó , de aztis utólag vettem bele hogy ne lássanak a csomagtartóba . Aki eddig beleült csak bámulta a műszereket hogy milyen szép , meg ilyen igényes . És igazat kell adjak nekik :D Hátsó üléssor kizárólag hátizsák,kabát,nyaralás esetén hűtőtáska tárolására szolgált.Aki édes hármasban akar utazni benne az számítson egy Guantanamoi utazásra , nagyon kényelmetlen .
-Csomagtere meglepően nagy , sok minden elfér benne , és a hátsó ülések lehajthatóak , ami nagyon praktikus , sok hasznát vettem nyaraláskor , belefért egy k***a nagy gumicsónak :D
Külső:
Hát ezt mindenki döntse el maga , én kicsit elfogult vagyok vele szembe , nagyon tetszik , megnem mondod hogy 11 éves. Fekete külső 17'es kerekek . Mindenki bámúlja , akárhova megyek forognak utána . A rajsrácok a kútnál bandáznak a FIATal , elgurulok mellettük és csak bámulnak . Akinek ilyen kocsija van , feltűnést kelt , ezen nem lehet változtatni . Azt sugározza hogy : gazdag vagyok sznob és beképzelt :) vagy csak az emberek irigyek? Sajnos a rossz indulatú emberek is megtalálják , volt közte rendőr is , átszóló srác aki megjegyezte hogy: "látszik van akire nem hatott a GAZDASÁGI világválság" én meg csak pofátlanúl belevigyorogtam a képébe . Ezt dobta neki a gép . Szépen lemossa az ember és áttörli 1 ronggyal , ez felér egy polírozással is . Egyből csillog és eszméletlen szép :) nekem azért nem tetszik ezüstbe , mert ha megfigyeli az ember hogy az ezüst TTken látszanak a vonalak ahogy összeilleszkednek az alkatrészek , feketénél egybe olvad.
Fogyasztás:
Városban használom általában , A-ból B-be megyek vele mostanság , így 10-11 litert eszik .
Horvátországban voltunk bnőmmel akkor 130-200as tempónál 10litert fogyasztott , sztem teljesen reális és elfogadható
Ha döcögünk vele országúton 80-110el akkor akár 8-9 literre is le lehet szorítani. Láttam olyan hirdetést ahol azt írták hogy akár 6.5 literrel elmegy . Namost az első reakcióm csak ennyi volt -> ????????????????
legyünk reálisak , sose fog annyival elmenni max ha 60al gurulunk lejtőn lefelé egy kamion mögött üresben . Kell annak a 180 lónak a benzin , Vpowerrel tankolom , így kicsit jobban fogyaszt és tisztán tartja a 100 oktán a motort , sztem megéri.Olajból is a jófajtát igényli , Motul versenyolaj van az enyémben . Ilyen Tescosal ne mérgezzük , annak csúnya vége lesz.
Teljesítmény:
180 lóerő 1.8Turbo . Első kerekes.Sok fékezés után túlmelegszik a fék és nemfog annyira esetleg vmi minőségi Tárcsa+betétre érdemes cserélni, egy jó kipufogó rendszer is sokat dob a turbós autóknál , érdemes befektetni egyre. 1es 2es nagyon agresszív , főleg az enyémmel . Nagyon feszes a futóműve , pattog a szupcsi magyar utakon , minden úthibát érzékelni benne . Ez kicsit idegesítő a hétköznapi használat során , de ha elkezdjük komolyabban használni és nyomni neki akkor hasznos , jól fekszik főleg jóminőségű gumikkal. Chippelni lehet , dob rajta 30 lóvat , de hogy meg éri e... ezt mindenki döntse el maga , a motor kárára megy a dolog . Nekem nemér meg 1 motorcserét . Ha őszinte magával az ember úgyis tudja hogy elég az a 180lóerő , dehát a mohóság határtalan , főleg ha belekóstolt a gyors kocsik és a versennyel járó adrenalin világába . És ilyenkor száll el a kocsival , nekem sajnos 2x is volt rá példa a családban . Ezért csak annyit tudok mondani hogy Ésszel.
Kanyarban idegesen viselkedik , nekem nemvolt hátul spoilerem , ezért magas sebességnél ugrált a kocsi , de vettem egy bontottat amit felis rakattam , azóta tapad és nem ugrál , esetleg van hozzá egy kiegészítő spoiler amit ráhelyeznek a gyárira , eddig csak a német ebayn láttam , biztos számít azis. A quattro minden esetre jobban viselkedik a kanyarban , sokkal stabilabb , hóban megy mint 1 tank és masszívabb mint az első kerekes . De ez a súly rovására megy , nameg többet is fogyaszt 2-3 literrel.
Sok ember ellen versenyeztem mióta megvan a kocsi , voltak ilyen raj Puntok , GSI astrak , Civic VTiból volt jópár , saab , BMW 328 325 x5 ,colt ,1halom swift,Rover, HGT bravo... mind alúl maradtak . Nagyon bírom az ilyen hangos kipufogós Műxenonos hülyegyerekeket , akik a kezdő jogsival feszülnek éjszaka a baseballcapjükben , minden van a kocsin , lángcsóva meg dísztárcsa spinner.. nevetséges . És persze a kedvenceim , honda ami legyőzhetetlen , civic miután ottmaradt többször is lámpától lámpáig azzal magyarázta hogy , többenültek benne meg nem 100oktánost tankolt , nehéz a mélyláda a csomagtartóban ... Vácin visszafelé rajtnál eltört a váltója , akkorát csattant hogy majdnem kiszakadt a motor is .De 1 kocsinál nem csak a motor számít hanem az összkép is , hasonlítsuk össze a belső teret , mivel a külsőre azt mondom oké , ízlés kérdés .. Quartz óra meg színeskockásmintás plüss ülések? heheh. Mindennel tudnak védekezni főleg hogy a TT nemis sport autó , amiben részben igazat adok. Kedvencem mikor vki írta az 1ik VTI civic itéletben hogy fogja a 4.2 quattrot :DD ja álmaidban magömlés közben :) de íme 1 kis statisztika : Aki ismeri németországban a Nürburgring-et az tudja miről van szó :
8:42 --- 142.069 km/h -- Audi TT 1.8 quattro w. ESP, 225 PS/1461 kg, (sport auto 07/01)
8:42 --- 142.069 km/h -- BMW Alpina B3 3.3, 280 PS/1495 kg (sport auto 07/99)
8:42 --- 142.069 km/h -- Lotus Exige, 179 PS/796 kg, (sport auto 11/00)
8:43 --- 141.797 km/h -- Honda Integra Type R (sport auto 12/00)
8:44.83 141.303 km/h -- Chevrolet Corvette Coupe, 339 PS, automatic (Top Gear magazine)
8:46 --- 140.989 km/h -- Porsche 993 Carrera S, 285hp
8:47 --- 140.721 km/h -- Honda Civic Type-R, 200 PS/1246 kg (sport auto 11/01)
Persze énis ismerem a kocsi határait , Subaru , nagy köbcentis kocsik , mercedes AMG , skyline stb. stb. ezek ellen nincs esélyem , de ha nagyon akarnak versenyezni menjenek az Rs4 vagy az Rs6 ellen.
Hát a végszó ...
Igazából egy eléggé jó minőségű presztízs autót kapunk , nem igényes , mivel a Golf IV.es alapjára lett építve , alkatrész árak teljesen elfogadhatóak . Kényelmes utazás érdekében 2 embernél többet ne préseljünk bele . Én ajánlom mindenkinek hogy kocsi vásárlás előtt vizsgáltassa be vhol , sajnos sok a törött közöttük . Aki nagyon tutira akar menni és nagyon véresszájú az nézzen körül a német autópiacon is , talán talál első kézből vmi jó minőségűt , az 1.8nak a regisztrációs adója nem vészes . Quattroval jobban jár az ember , bár kicsit többet fogyaszt , de többet is kap érte , kanyarfekvésben nagyon jó , és teljesítményre is jobb , esetleg egy 3.2est , de annak már horror a fogyasztása . Én megvagyok vele elégedve, nekem a következő autóm is remélhetőleg egy TT lesz :):) Városba ha eltudod viselni a feszes futóművet meg a mostani benzin árak miatt a kicsit magasabb fogyasztást akkor 1 nagyon jó élmény autót kapsz , hanem akkor vmi dízelt válassz ! Árban nem vészes , 2-5 millió között mozog , de úgy nézik mintha 15 lenne , egy új autó simán van ennyibe , hanem többe is .
2010.Augusztus 30.
Sajnos lesz 2 kerékcsapágy cserém , hála a rossz utaknak és a szerpentinnek.
Illetve került a kocsira 1 garnitúra Audi TT parabol felni . Egy héten belül kerül még bele egy HKS lefújószelep és HKS légszűrő. Amit észre vettem hogy a gyári spoilertől amit utólag rakattam a kocsira , kb. 1,5-2 literrel kevesebbet fogyaszt pályán és városban 1el. Aminek nagyon örülök :) . A kocsival még mindig maximálisan megvagyok elégedve . Remélem minden rendbe marad vele.
Hibalista
- - ABS elromlott , nem kellet cserélni mivel megtudták csinálni - 70K - - Futómű hála a Budapestdakarrally utaknak (szilentek , gömbcsuklók , stabilizátor stb.) 40-50 K eddig - - Berregett a kipufogó , vmi a katalizátor felett elrohadt 10K - - Turbocső elolvadt de gyorsan megoldották 1 klímacsővel , azóta is jó ! :) 5000.- - - Egy kavics átnyeste mindkét klímaventilátort .. pech 60K - - Meghalt 1x a műszerfal , de előző tulaj állta a költségeket kb. 50-60K - - Kiégett az egyik Xenon illetve mind két helyzetjelző , természetesen a hagyományos nem jó bele , csakis az Audinál kapható . Xenon volt 13K helyzetjelzők darabja 3000.-
Ide hordtam szervizbe
Bp. 11ker Rimaszombati út ABS javítás ügyben fordultam hozzájuk , család odahordta régen a kocsikat.Miután megvizsgálták az ABS-t rávágták hogy 150.000ft alatt nemfogom megúszni , kicsit elborzadtam és elkezdtem kutakodni EBAY-en , találtam is ABS vezérlőt úgy 65.000Ftért átszámítva. Egyből érdeklődtem hogy ők beszerelnék e nekem , aztán hirtelen azt mondták hogy hagyjam ott a kocsit , vhogy megoldják ...1 héttel később megis volt , megcsinálták 70ért . Majd mikor próbáltam beindítani, misztikus okokból kifolyólag nem indult be , bekellet tolni ahol a profik megállapították hogy valószínűleg a légtömegmérő adta meg magát , hol ott eddig semmi baja nemvolt.. nehezen beindítottuk , mentem vele 1 kőrt és semmi baja nincsen azóta.. érdekes :D ezek után nem bízok meg szervizbe . Sztem érthető
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Kondorosi úton volt egy VW audi gyors szerviz , gyorsan dolgoztak és ügyesen , nem kellet ott hagyni a kocsit , legalább láttam mindig mitörténik , sajnos elköltöztek a zöldkártya megszűnésével , vhol a Xkerben a halál háta mögött vannak most , sajnos messze . Illetve gazdagréten van még vki .Az utca nevét nemtudom , majd hozzájuk ha lesz vmi .
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 1.6 Megane Coupé | Következő autója? | 1.8 TT quattro vagy 3.2 TT |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
