A turbót mindenki szereti
Szöveges ítélet
FORMAVILÁG
szerintem időtlen klasszikus kivül-belül. Nekem nagyon bejön, de ez egyéni izlés kérdése.
MOTORIZÁCIÓ
terén is elfogadható, 99-ben egy 1,8 literes előlkotróstól a 180 paci szerintem nem is rossz, még ma is megállja a helyét az utakon, nem sokan vitatkoznak velem ha ralépek a gázra...:-)))) és akinek nem elég ott a quattro 225 pacival a tető alatt.
A motor strapabiró, ha 10.000km-ként cserélve van minöségi olajjal, és az intervallumos cserélnivaló dolgokkal akkor más nem is kell neki, 14éves létére 200000km-rel hidegen-melegen gyönyörüen ketyeg, hiba nincs benne azt mondhatom. Egypár mai szép új autó is megirigyelhetné hogy milyen szépen jár a motor. Nincs nyüsszögés, nincs kerregés mormogó hangon teszi a dolgát 5500-6000 fordulaton is.
FUTÓMŰ, FELFÜGGESZTÉS
Szerintem jó, nálam ültetőrugók és nyomtávszélesitö is vannak, fekszi rendesen az utat. 18as papucsokon 225/40 az összes úthibát észrevenni – de én ilyen feelinget is várok tőle...ha kényelmet akarok átülök a családi autónkba.
Voltak fámák az első TT-kről, hogy nagy sebességnél elszáll a kanyarban meg ilyesmi, az első széria hátsó légterelő nélkül voltak, ezekre később gyári visszahivás keretében került szpoiler – lehet hogy itt volt a kutya elásva?
Öngyilkos vezetési stilusnál persze a fizikai törvényeket nem lehet felülirni ugyebár.
Szerencsére ilyen problémáim még nem voltak szerintem az elerhető kanyarsebessége megfelelő bőven. Nekem legalábbis.
KÉNYELEM
az nincs nem is kell, mazochisták előnyben – mintha tankban ülnél :-))
Na, látom idáig csak jót irtam pedig már mindenki a feketelevest várja. Jöjjön.
FEKETELEVES:
ELEKTRONIKA. Csapnivaló. Főleg az elsőknél mint az enyém.
Cserélve...huhh:
-komplett müszerfal-egység
3x voltam vele egy fickónál akiről autós fórumokon azt mondják autóelektromosságban ő az ÁSZ. Procicsere, szoftvercsere, majd ezek kombinációja...semmi...a végén a fickó tök ideg volt pedig higgyétek el amúgy a nyugalom megtestesülése. Új műszerfal csere szakszervizben le se irom mennyi volt
-fordulatszám érzékelő – 2x meghalt tőle a kocsim útközben
-hütőviz hőfok érzékelö
-termosztát
-benzin mennyiségmutató kütyü a tankban
-légzsákvezérlő egység csere + 2 első ülés oldalütés érzékelője hozzáokositva
-3.féklámpa néha kihagy fékezésnél nem világit – kis kapcsoló csere a fékpedál alatt
-kormánynál légzsákátvezető szalag csere – nem müködött a kürt + légzsákhiba jelzett
MECHANIKAI HIBÁK + FOGYÓ KOPÓ ALKATRÉSZEK
-tomités szervo alsó holander
-gumimanzsetta elso féltengőkön
-hátsó fékek cseréje
-hátsó tengelytest – ezt én csesztem el, kanyarodásnál rávertem a felnit a padkára visszadobta vagy fél métert az autót...eredmény: 1cm differencia a hátsó hidban , szervizben azt mondják ilyet még nem láttak. Más szerencsére nem sérült. Új hátsó hid+ geometria
ÁTALAKITÁSOK EDDIG:
-K04 turbó 1,6 bár
-egyedi szivócső
-seat sport IC egyedi csövezéssel
-nagyobb injektorok
-verseny benzinpumpa
-egyedi vizcső
-egyedi olajcsövezés
-kevlár kuplung
-lefúvószelep
-utastér kárpitozás
-tuningzone bodykit
-ulter sport autóspecifikus hátsó dob
-dectane dayline első lámpák
-litec black led hátsó lámpa
-Supersport black evolution2.0 gewinde
-EBC turbo groove féktárcsa
-EBC red stuff fékbetét
-H&R, powertech, nyomtávszélesités
-hifi beépitve hátul
-vtn carbon motortér
Az autó jelenlegi teljesitménye padon mérve 265HP 389Nm 1,6bar nyomáson.
Teljeskörű motortuning Budapesten. az utolsó fillérig megérte a ráforditott
anyagiakat. Ha betölt a turbó mindig szétszalad a mosoly a számon :-)
Hibalista
- -komplett müszerfal-egység - 3x voltam vele egy fickónál akiről autós fórumokon azt mondják autóelektromosságban ő az ÁSZ. Procicsere, szoftvercsere, majd ezek kombinációja...semmi...a végén a fickó tök ideg volt pedig higgyétek el amúgy a nyugalom megtestesülése. Új műszerfal csere szakszervizben le se irom mennyi volt - -fordulatszám érzékelő – 2x meghalt tőle a kocsim útközben - -hütőviz hőfok érzékelö - -termosztát - -benzin mennyiségmutató kütyü a tankban - -légzsákvezérlő egység csere + 2 első ülés oldalütés érzékelője hozzáokositva - -3.féklámpa néha kihagy fékezésnél nem világit – kis kapcsoló csere a fékpedál alatt - -kormánynál légzsákátvezető szalag csere – nem müködött a kürt + légzsákhiba jelzett - - MECHANIKAI HIBÁK + FOGYÓ KOPÓ ALKATRÉSZEK - - -tomités szervo alsó holander - -gumimanzsetta elso féltengőkön - -hátsó fékek cseréje - -hátsó tengelytest – ezt én csesztem el, kanyarodásnál rávertem a felnit a padkára visszadobta vagy fél métert az autót...eredmény: 1cm differencia a hátsó hidban , szervizben azt mondják ilyet még nem láttak. Más szerencsére nem sérült. Új hátsó hid+ geometria
Ide hordtam szervizbe
Garázssoron a mester
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 142000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Fabia 1.2HTP 12V 64hp | Következő autója? | Hétvégi autó nem cserélem le |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
