Esötösöm
Szöveges ítélet
Még 2015 nyarán megláttam egy S5ös Audit a mélygrázsunkban,az új helyen ahova költöztem.Egy middle age crisis kellős közepén -közel a negyvenhez- egy gondolat fészkelte be magát a fejembe.Kitörölhetelenül.Nekem kell egy ilyen autó!!
Persze ismertem már régebbről,de mindezidáig nem merült fel bennem birtoklási vagy a típussal kapcsolatban.Svájcban ,ahol élek rengeteget látni belőle,de nem gondoltam,hogy ennyire olcsók,egy A5-höz viszonyítva.Pár ezer frank a különbség,de az érték amit a pénzünkért kapunk,szerintem bőven megéri. Ígyhát elkezdtem nézegetni őket a neten.Ezt az autót figyeltem 4 hónapja,19900 ról indult,áprilisra lement 16000-re.Nagyon rossz,sötét képek voltak róla,ami azért is meglepő ,mert egy luzerni Audi kereskedés hirdette.Gondoltam megnézem,mert tetszett a színe (meteorgrau metal), minden fontos számomra felszereltége meg
volt, viszonylag kevés km, vezetett szervízkönyv, friss vizsga,és 1 év garancia!Meg kellett nézni, még akkor is,ha piros a bőr belül...
Másnap elmentem,-épp a közelben dolgoztam- és sokkot kaptam! Az autón kb 3 hónapos kosz volt,kinn tárolták a szabad ég alatt. Látszott ,hogy már szabadulnának tőle,nem tudják hová tenni, és kb ez volt a legolcsóbb autó a kereskedésben :D. A kereskedő hozta a kulcsot, beült és beindította.Az a hang!! Félelmetes morjlás tört fel a kipufogóból és a motortér felől.A bőr nem is piros!! Hurrááá.A képek annyira rosszak voltak,hogy a konyak színű bőr pirosnak látszott! Nagyon nem akartam piros belsőt,és mivel ez az egy problémám lett volna az autóval,és ez is elhárult,elhatároztam,hogy megveszem Leraktam 500 frank előleget ,és megbeszéltem,hogy holnap elviszem egy próbakörre,addig készítsék fel (gyk: mossák le :)).Másnap a kereskedés előtt láttam meg lemosva,kitakarítva.Gyönyörű volt,egy két kavicsfelverődéstől eltekintve. A bal első felniken padkanyom,a hátsó lökhárítón vastag mély karcok. De nem lehetet otthagyni .Két elem volt fújva,a bal ajtó,és a bal hátsó sárvédő,de valami elképesztő minőségben.Gondolom svájci márkaszervízben, gyémántporért -ahogy a Becsületes mondaná! :)
Próbáltam egy erőtlen 15öt bemondani,de tudtam,ha egy fillért sem engednek,akkor is elviszem.Nem is engedtek :D!De nem bántam ,18 alatt eleve csak kéiváltós volt,az is mind ezüst vagy piros,vagy szimplán lelakott 250 ezerrel.Jó üzletnek látszott,gondoltam a kis fényezési hibákat kijavíttatom, a felnit is fel lehet újítani,a pedigréje meg renden volt. A sz.k. végig ütve,látszott ,hogy volt gazdája az autónak.Belül makulátlan állapotban volt,szerintem hátul még nem ült senki :)!Beszámított autó volt,egy tulajos.Megvettem kápéra,nem akartam hitelt,mert kiszámoltam,hogy 5 év alatt,teljes cascoval kébé 8000 frankot bukok. Nincs rajta casco,de rakattam bele profi riasztót,remélem elég lesz.
Eddig vettem rá 2 garnitúra gumit,egy télit,egy nyárit.Megjegyezném,hogy elég ritka méret,(255/35 R19)használtan jót nem lehet kapni,vagy legalábbis ritka.Nekem szerencsére az egyik barátom gumikkal foglalkozik,ő tudott szerezni hat milkósokat,ami tekintve hogy egy új Conti 7,2 mm gyári méretű,újszerűnek mondható.
Lecseréltettem a váltóolajat, (100 ezer ft)majd meglátjuk hiba volt-e?!Sokan azt mondják hinni kell a gyárnak,és nem kell cserélni.Nem tudom mi a jobb,az olaj ami lejött belőle hibátlan állapotabn volt,legalábbis szemre.
Az autót iszonyat élevezet vezetni! Hihetetlen stabil,nagyon ott van az úton ,köszönhetően a sportfutóműnek,meg a quattro hajtásnak.Imádok vele krúzolgatni,a legszebb kupé forma,még gyári kipufogóval is jó hangja van (azért egy armitryx,vagy egy capristo rendszer még tervben van:)), brutálisat gyorsul,és 2 embernek nagyon kényelmes.Azért vannak árnyoldalai is,az utat Budapesten tervezni kell,Hungária és társai kilőve,nekem fáj,hogy mit kap egy ilyen autó ilyen szemét utakon.De semmi nem zörög a beltérben,a katasztófális utak ellenére sem.Az utastér kidolgozása elsőrendü,beleköthetetlen.Nekem kevlár betét van benn,konyak bőrrel,fekete tetőkárpit.Hibátlan.Az MMI jól kezelhető,egyértelmű,és eddig hibátlaul működik (kopp kopp) .Tele van extrákkal,a side assistot például hasznosnak érzem, 3 zónás a klíma,a B&O hifi meg csúcskirály :)!!
Minden egybevetve eddig nagyon elégedett vagyok vele,a csajok is szeretik ;).
Elvittem lepolíroztatni Isaszegre, nagyon megérte,a karcok kijöttek a lökösből,és olyan fénye lett,mint új korában.Köszi Herti!!
A fogyasztásról annyit,hogy 8 és 28 között bárhol lehet,de átlag 11-12 lier.A hosszútávú átlag 10.9 liter,én 10.7 tel vettem,azóta 2 decit ment fel.Ez több mint 15000 km átlaga és egyáltalán nem sok egy ilyen tudású autónak Én többre számítottam.Amúgy fél lierrel kevesebbet mér a computer a valósnál,de még az is belefér szerintem :)
Majd írok még,ez a 12 ezer km még kevés egy ítélethez,de kezdésnek jó lesz.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
haver
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 156000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Astra | Következő autója? | RS5 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
