Olaszos német
Szöveges ítélet
Aki nem olvasná végig a cikkem, azzal kezdem, hogy ha sportkocsit akar venni az R8-at nyugodtan vehet!
Az autómat egy 4.2 literes szívó motor hajtja, ami kb 420le-t tud. Néhányan erre egyből rámondják, hogy 420, ma már kevés. De itt nem. Itt pont ebbe a kasztniba való, a kasztni nagyon könnyű és a 420 lóerő örjítő. Nagyon egyszerűen ki tudja hozni az emberből az őrültet. Akárhol használja az ember, és akármilyen fokozatban van, mindenhol van kellő erő a gyorsításhoz. Rendkívül stabilan fekszi az utat, kanyarokban igen nagy sebességekre képes. Sebességérzet nincsen az autóban, a 200km/h-s tempó 100nak tűnik... Kezdő sofőrök szerintem ne ezzel az autóval próbálkozzanak.
A futóműve nagyon tetszik, az enyém MagneticRide-al van felszerelve, változtatható a keménysége. A comfort módban egész tűrhető a rugózása a rossz utakon is. Rázni nem ráz, nagyon jól használható. A rossz utakon egyedül a lökhárítóra és a kocsi aljára kell vigyázni, az könnyen sérül... A jó kényelemhez hozzájárul a belső tér minősége is, mindenhol prémium anyagok, az ülések hihetetlenül jók. Egy kartámaszt azért valahogy belevarázsolhattak volna, de így is elfogadható. Minden műszer kézre áll, egyszerű az egész autó kezelése. A váltó egy DSG elvű szerkezet, nagyon finoman vált és nem érezni a váltásokat. Kézi kapcsolással még fürgébb lesz, úgy igazán élvezetes menni vele. A városban ha megáll az ember a lámpánál, kirakja magát üresbe, és nem kell a féket nyomni folyamatosan. A féktárcsának is jót tesz ez. A fékek egyébként eszméletlen jól fognak, a karbon kerámia rendszerek szerintem értelmetlenek az autóba... akkora fékhatás már felesleges, mellesleg azokkal nehézkes a városban fékezni. Helykínálat a csomagoknak nem túl nagy, de lehet hozzá rendelni R8 bőrönd csomagot, amivel sokkal több dolgot lehet a kocsival cipelni, mivel minden rakodórekesz méretéhez tartozik 1 bőrönd, a hely maximálisan ki van velük használva!
Az autó alapfelszereltségként XenonPlus fényszóróval van, és nem is ajánlom senkinek, hogy plusz 8000 eurót fizessen a LED fényszórókért! Szerintem néhány év mulva 1/4 áron lesz, és a xenon is tökéletesen világít.
Az autó fenntartása sokba kerül persze, de ha kategórián belül nézzük, akkor tényleg nem sok... a biztosítása is kevesebb mint egy 6l es szörnynek, a fogyasztása is kevesebb (12-25l között mozog, vezetési stílustól függ), a szervíz meg nem kerül sokba. Olajcsere légszűrő csere stb. mint a többi autónál, 100.000ft 20.000km, 30.000km nél váltóolaj csere az kb 50.000.
Műszakilag semmi problémája. Mostanában hogy hideg az idő, indításkor elég érdekes "fémes" hangja van, de ahogy felmelegszik megszűnik a mellék-zaj.
Használható egyébként télen is, elég gyakran járok a svájci alpokban, és ha téligumit szerel rá az ember elég jól megbírkózik a hóban is! A Quattro hajtás sokat segít ebben! Az ablakok nem párásodnak, hamar felmelegszik a beltér, ülésfűtés nagyon kell bele, télen is szuper a kocsi.
A többi közlekedőnek egyébként tetszik, sok sok pozitív visszajelzést kapok! Ebben az is biztosan benne van, hogy svájcinak néznek az emberek.
Hibalista
- MMI szoftver hiba -> frissítették, azóta teljesen oké
- szétesett a slusszkulcs, valahogy eltört a belseje és kiestek róla a gombok... ezt is cserélték, bár 1hetet kellett várni...
- a gumik sztem túl gyorsan kopnak... 22ezer kilóméter után ki kellett cseréltetni mind a 4 gumit! Bár ez lehet nem az autó, hanem a Pirelli hibája... Most Continental téli gumik vannak rajta, ezek valahogy jobban bírják a strapát, bár kb. 15.000km van bennük. A nyári gumikat itthon rendeltem meg, 3hetet kellett rá várni... A télieket megpróbáltam Svájcban, ott 4nap alatt beszerezték...
- a szervíz munka egyébként nem megy olyan gyorsan mint a svájci szalonban, ahol vettem!
Ide hordtam szervizbe
VW Óbuda
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
TOGNETTI AUTO SA - gordola
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 48960 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 17 l |
Előző autója? | 730d | Következő autója? | bízom az R8 ban |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |