Áááááállat 2.
Szöveges ítélet
Ez az ítélet a http://nepitelet.hu/autok/audi/r8_2006/aaaaaallat/ alatt található "folytatása". Lehet én vagyok a béna, de ez az új népítélet rendszer valami határtalan szar. Az egy dolog, hogy a rendszer üzembe állításakor egy összefüggő masszát csinált az ítéletemből, viszont az utolsó frissítés óta az ítélet töredéke jelent csak meg, nagy része eltűnt, így kissé értelmetlen is. Valamint slusszpoénként nem sikerült rálelnem a módjára, hogy hogyan tudnám orvosolni a helyzetet, így inkább írok egy újat.
Próbálom azért most a lényeget összefoglalni, éppen annak az apropóján, hogy nemrégiben elváltak útjaink.
Kinézet (külső-belső dizájn) és minőség: fekete metál, ezüst színű side-blade-del, vaj színű bőrbelsővel. Szerintem a tökéleteshez közelít. Bár én régóta audis vagyok (a másik autóm egy A8 Long W12), szerintem más márkák rajongói által is majdhogynem kikezdhetetlen. Pont annyira kemény, agresszív, amennyire szerintem egy jó sportkocsinak ki kell néznie. Nekem bejön ez a hűvös technokrata szellemiség, "csak semmi izzadságszag". A Ferrari, Lamborghini vagy Alfa 8C-féle öncélú kivagyiság nekem sok. (A 458 Italia valami borzasztóan gagyi lett szerintem.) A minőségre részletekbe menően, maximálisan odafigyeltek. Minőségi termék.
Kényelem: mindent belerendeltem, amit lehetett. Magnetic Ride: csodálatos menetkomfort szinte bármilyen minőségű úton. Bang&Olufsen hifi: király, de az A8-amban még jobb. Carbonpaket: kicsit már megbántam, inkább a teljes bőrfelszereltséget ajánlanám. Klíma: nagyon ügyes, de csak egy zónás. Tárolóhely tekintetében kicsit sovány, de nem is lakóautóként árulják, kis segítség az ülések mögötti rekesz. Sportkocsihoz képest elég jó a helykínálat, én 190 cm és 110 kg fölötti vagyok, de így is elférek rendesen. Az ülések nagyon jók, viszont egy jó könyöklőt én hiányolok az első ülések közül. A motorhang hétköznapi tempóban sokkal inkább üdítő, mint zavaróan hangos, igazi sportmotor. Hétköznapi használatban is teljesen helyt tud állni, már ha valaki van olyan ..., hogy első számú verdának egy ilyet tartson :-)
Teljesítmény: 420 lóerős V8-as. Mégis milyen lenne? Áááááállat. A teljesítmény kiaknázásában hatalmas segítségre van a világ legjobb összkerékhajtási rendszere, valamint az egyik legjobb automata váltó. Nagyon jó párosítások. Érzetre inkább hátsókerekes, ha jól tévedek, előre max. a nyomaték 30%-a kerülhet csak. A teljesítményadatok (0-100: 4,6 ; V-max: 302 km/h) ebben a ligában (fontos kitétel!) annyira nem lélegzetelállítóak szerintem, mert pl. a TT-RS is tudja ezeket, de ahogy leadja ezt a teljesítményt, az az igazán kemény. A V8 üvölt, az autó csak tapad, tapad és tapad, esőben-hóban is, a váltó tud nagyon durva is lenni, a kerámiafékekkel pedig óvatosan kell bánni, mert nagyon fognak. Megint jó munkát végeztek ezek az audisok. (Mondjuk azt nem tudom, mire jó, hogy ha sokat várakozol pl. piros lámpánál, kirakja magát üresbe a váltó, aztán mikor indulna az ember, akkor meg csak a motort bőgeti, mint egy hülyegyerek. Ez hülyeség volt szerintem, majd ha akarom, akkor kirakom én üresbe.)
Megbízhatóság: igazából komolyabb hibáról nem tudok beszámolni. Az MMI néha megbolondul, ennyi. Szerintem ilyen kis kellemetlenségektől még nem kell falnak menni, bőven a tolerálható kategória. Megbízható, összerakott, részleteiben is minőségi autó. Kb 40.000 km alatt komoly nem várt problémám nem volt vele.
Szervíztapasztalat: Audi márkaszervíz - nem óccsóóó. Főleg a javítása nem volt az, miután megpadkáztam kicsit az elejét Szekszárdon. Viszont a munkájuk minőségével semmi kifogásolnivaló nincs, mintha új lenne, olyanra megcsinálták. Jól és gyorsan dolgoznak, de drágán. Ez van.
Fenntartási költség: 16 litert evett nálam vegyesben, normális-dinamikus vezetési stílusban. Lehet vele 11-et meg 30-40-et is etetni. A biztosítása drága, de ez gondolom nem meglepetés. A szervizeltetés költsége a prémium szegmensnek, a márkának és a vételárnak (40+ M) megfelelő. Aki ilyet meg tud venni, annak gondolom (remélem) nem okoz problémát.
Sárga irigység faktor: nagyon magas. A forgalomban többnyire irigy és ellenszenves tekinteteket kapsz, pedig nagyon előzékenyen, normálisan közlekedtem vele. Hiába, 20 évvel a módszerváltás után sem sok változott a társadalom többségének agyában... (Amit egyébként a rövid [Belsőség]-es "pályafutásom" alatt is sikerült megtapasztalnom.) Én sem sajnálom senkitől amije van, más se sajnálja tőlem - szerintem.
Nyáron lecseréltem egy Techart által megbolondított 911 Turbora, ami - sajnálom, de - egy teljesen más kategória, a tévhittel ellentétben nem csak a jelvényért kérik el ott sem a milliókat. Ha össze kellene hasonlítanom a Porschével (630 LE, 840 Nm), akkor igazából a motor- és menetteljesítmény az, amiben tapintható a különbség, valamint egy hajszálnyival presztízsben is a 911 javára billen a mérleg. Minőségük közt számottevő különbség nincsen, mindegyik egy autóipari műremek. Az R8-ast nyugodt szívvel ajánlom bárkinek, aki komoly sportkocsit szeretne, nagyon-nagyon jó autó, mindenképpen megérte az árát. Melyet mellesleg jól tart, ami szerintem hatalmas piros pont. Ráadásul itt van már a V10-es is, úgy hallottam, az még rátesz erre is egy lapáttal.
Hibalista
- - MMI néha lefagyott - - - egyszer lepadkáztam az elejét, de csak a lökhárító sérült - szépen megcsinálták
Ide hordtam szervizbe
Audi márkaszerviz: az árak prémium szintnek megfelelőek, viszont mellé a munkájuk is prémium minőségű Autószerelő barátom: hál' istennek még telik márkaszervizre, de egy olajcserét ő is meg tud oldani
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 41000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 16 l |
Előző autója? | A8 Long W12 | Következő autója? | 911 Turbo Techart |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |