Álom Luxuskivitelben
Szöveges ítélet
Álmaim autóját újonnan rendeltem a kiválasztott extrákkal, nekem gyártották, alig 3 hónapot kellett rá várnom (majdnem összejött egy gyárlátogatás is). Már nagyon rég szerettem volna egy Audi A6 avantot, de sajnos errefelé avantot sajnos nem árulnak, így upgrade-eltem erre a modellre.
Minden szempontból kompromisszum mentes autóm lett, szinte mindent tud amire valaha vágytam: erős motor, szuper "Hi-Fi" mélynyomóval, motoros csomagtérajtó, 7 bőrülés, üvegtető, head-up display, 4 zónás klíma, gyári GPS :-) Persze, meg lehetett volna spékelni még több mindennel, de nekem ezekre volt csak szükségem.
Imádom. Ez a 3 literes kompresszoros benzinmotor 333 lóerős, bőven elég szinte minden helyzetben. A 8 fokozatú automata ZF váltó már bizonyított pár másik modellben, eddig nekem is tetszik, gyorsan vált. Komfort módban gyakorlatilag nem tűnik fel egyáltalán, hogy mikor vált. Sport fokozatban tovább huzatja a sebességfokozatokat, de ha hirtelen kell megindulni, akkor a kormányon levő váltófülekkel 2-3-at visszakapcsolva nyomhatom a gázt, szinte azonnal megiramodik az autó.
A műszerfal egy 12 colos monitor, Virtual Cockpit fantázianéven fut :-) nagyon jó kombináció a head-up display-jel. A központi kijelző motorosan bújik elő a műszerfalból, szerencsére nem érintőképernyő, szeretem, hogy minden szokásos funkciónak még megvan a saját kezelőszerve és nem egy érintőképernyőt kell nyomkodni, pl a klíma beállításához. Általában elmondható, hogy ha valamit szeretnék beállítani menet közben, nem nagyon vonja el a figyelmet az útról, ellentétben a manapság trendi érintő képernyőkkel.
A gyári Bose Hi-Fi nagyon jól szól, a csomagtartóban levő mélynyomó sokat ad hozzá a hangzáshoz, mindig is ilyet akartam. A kesztyűtartóban van 2 SD kártya hely a DVD lejátszóba építve, a kartámlában 2 USB aljzat és van egy 10GB-os beépített tároló is, ezek bármelyikéről lejátssza a médiafájlokat, 320kbps MP3-akat, de még filmeket is a központi kijelzőn megjelenítve.
A vezetőasszisztensek némelyikét meg kell szokni, közel sem egy robotpilóta, de ezt nem is állítja senki. Az adaptív tempomat nagyon szépen teszi a dolgát, ha utolérek valakit, lelassít, ha szabad az út gyorsít, vagy ha kell vészfékez magától. Egy hosszú úton nem nagyon kell a pedálokkal bajlódnom. Az aktív sávtartó kamera alapján működik, nem mindig látja rendesen a sávokat, ezért inkább csak rásegítésnek jó a kormányzásban, abban viszont nagyon kényelmes, a nagy ívű gyors kanyarokban már szinte a legkisebb izommunkára sincs szükség. A dugóasszisztens nagyon jól teszi a dolgát, magától elindul, megáll, kormányoz, nem kell figyelni, bár elinduláskor kicsit lemaradva követi az előttem levő autót.
A gyerekeknek nagyon tágas a lábtere, kényelmes fotelban utazhatnak, aminek a támláját hátrébb lehet dönteni, így klassz kilátás nyílik az égboltra a nyitható panorámatetőn keresztül. A 4 zónás klíma miatt mindenki beállíthatja a megfelelő hőfokot, melegebbre ha pl fázik a lába, vagy hűvösebbre ha melege van.
Az ülések motorosan mozgathatóak, a beépített deréktámasszal együtt, a kormányoszlop is motorosan mozgatható. A beépített kapunyitó beprogramozás után nyitja/zárja a garázskaput. A csomagtartó kicsit kisebb mint az XC90-ben, de cserébe az utasoknak tágas helyük van, bár ha heten utazunk, a harmadik sorba inkább a legkisebbek ülnek a motorosan nyitható és becsukható harmadik sori üléseken. Nagyon szeretem hogy a csomagtartó motorosan nyílik és csukódik, nagyon kényelmes, sokszor használom a lábbal alá-rugós nyitást, csukást, amikor bepakolás vagy kipakolás után mindkét kezem tele van.
A belső tere általában nagyon tetszetős, nagyon minőségi benyomást nyújt. Én a külső design-ját is imádom, ez a szögletesebb, visszafogottabb külső sokkal jobban tetszik mint a 2005-ös Q7 kerekded, batáros formavilága.
Tudnám folytatni még, de ennyi talán bőven elég... :-)
(képeket csatoltam az 'ítélethez' eredetileg is 3MB alatt, de nem jelentek meg, már kétszer próbáltam frissíteni most újra, hátha a képek is megjelennek)
(és megpróbálom még egyszer a fotó feltöltést)
Hibalista
- Nem romlott el semmi
Ide hordtam szervizbe
Royal Auto, San Francisco
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Volvo XC90 T6 | Következő autója? | Audi |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |
