Dömper luxuskivitelben, avagy 2,5 tonna kényelem :)
Szöveges ítélet
Hirtelen döntés ( kedvező ajánlat ) alapján ültem bele, még x ezer km megtétele után is szokjuk egymást . Életem első SUV jellegű autója, eddig inkább sportosabb volt a módi .
Érdemi összehasonlítást elődjével egy E60 530D M-Sporttal tudok tenni, de hátha valakit érdekel ez is :) A Bömös után a 234 ló nagyon karcsú, legalábbis dinamizmus tekintetében, mert hát a 2,3 tonna és 4x4 megteszi a hatását . Nagyon kiváncsi lennék egy 4000 ccm feletti atom kemény dizelmotorra, talán azzal el lehetne érni az előd dinamizmusát .
Rossz volt megszokni, hogy a lámpától nem biztos hogy én megyek el elsőként, de valamit valamiért :) Alakul az elegancia, ha veszélyesnek itéljük a " kérőt " akkor diszkrét kényelemmel oda sem pillantva lassan kelünk útra ... Hiába, így múlik el a világ dicsősége :)
A beltér csodálatos, nekem semmi gondom nem volt az I-Drive-al, de az MMI tényleg szebb és komfortosabb . Mintha látnám az eltelt 2 év fejlesztéseit ! Amit imádok, az az egyszerűen állitható klima ( huzatérzékeny vagyok ), mert a Bömösben az egy tortúra volt, és meg sem jegyezte . A váltó érezhetően gyorsabban vált, és a kormány tiptronic-al lehet úgy nekiindulni egy előzésnek, hogy 2 pöccintés ( 2-öt vissza ), és máris azonnal és jó fordulaton kezdünk, nem várjuk meg mig átgondolja az autó, hogy mit is akarunk csinálni !
Hiányzik a Head Up, soha nem gondoltam volna, hogy ennyire hozzá lehet szokni a jóhoz ! A fogyasztás jelenleg még horror, nem nagyon tudok városban 17 alá menni, pedig már visszább vettem a lábam. Igazából nem is tudom, sok e ez egyátalán, mert a másikkal is 13 volt, és itt +700 kg meg a 4x4 is jelen van. Ha valaki tudd lényegesen kevesebből furikázni városban, az legyen oly kedves ossza meg velem :)
Zavaróan sokan nézik még, remélem elterjed hamar és nem lesz ennyire az irigység célpontja ...
Upgrade 1.0 : Azóta eltelt egy egész év, és elment 75 000 km. A gyári Bridgestone gumi garnitúra meghökkentően sokat elbírt ( min 58 000 km ), ami nálam a csodával egyenértékű .
Nem volt könnyű, és olcsó sem de ugyanezt szereztem rá nyári szettként újra. Hála az ATC-nek és Kalmár Úrnak picinként megerősödtünk és nyomatékosodtunk is .37LE és 58Nm körüli az eredmény. A fogyasztást megtanultuk 13 körül tartani vegyesben, összeszoktunk. Eltelt három szerviz, és gazdagabbak vagyunk tapasztalattal is. ( vegyen márkaszervizben olajat az aki meg szeretné fizetni : 1L = 8kHUF, és 9 liter kell …. ) Megtörténtek a visszahívási akciók, a pilóta ülés nem akart lefelé közlekedni, de ezt garanciában intézték.
Izgalom 2.0 : Egyik reggel szörnyen kezdett elől kerepelni minden . Szervízbe be, autó meghallgat, azonnal leállítani , ismerjük ….
Kérdem , típushiba ? Mondják, olyan NINCS, csak gyakran előforduló meghibásodások …
A lényeg : a főtengely végén lévő ékszíjtárcsa rögzítése gyárilag alulméretezett, és képes elnyírni saját magát a terhelésnél . Nálam a 4 csavarból már csak egy tartott …. Garanciában cseréltek ott elől mindent , ez rendben van ….
Viszont ha egy kanyarban szakad le, és elmegy a kormányszervó, vagy garanciaidő után jön elő és kócolódik össze a vezérlés, azt inkább nem képzelem el …
Etikátlan, hogy erre NINCS érvényes visszahívási akció, még akkor is ha azóta ezt már a gyártásban modifikálták …
Ezen túlmenően nem produkált semmi rosszat, az autó úgy jó ahogy van : szeretem …
Jelen állapotában a mandátuma meghosszabbodni látszik …
Upgrade 2.0
Túl a 100 000-ik vezetett km után is megmaradt a becsülete. Azóta semmi hiba, csak a kötelező szervizek. A gyári cd tár tudhatná az mp3-at, vagy legalább egy külső input lehetőség jó lenne hozza. Nem rég a DPF jelzett, de a gyári manual alapján ki lett égetve, azóta rendben van :)
Hibalista
- nem járt még szervizben,
-
- Upgrade 1.0 : bal első ülés vezérlőgomb, egy turbócső repedés ( filléres, de sokat keresték ), és az ominózus ékszíjtárcsa . Méltatlan hiba semmi sem, bár minden így működne.
-
- ÜZENET AZ AUDINAK : Etikátlan a visszahívás hiánya ékszijtárcsa ügyben ... no comment
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 8000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 102000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | BMW 530D M-Sport | Következő autója? | még nem tudom, remélem Dömperke szerelem lesz :) Upgrade : az lett :) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
