Tényleg nagyon megy
Szöveges ítélet
Az 2016-ban kifutó Q5-t azért vettük újonnan, mert kiforott és megbízható konstrukció hírében áll. Az eddigi 18000 km ezt nem is cáfolta meg. A csomagtér 540l-rel elfogadható de kivülröl nagyobbra számítana az ember. Két kis gyerekkel való utazáshoz a tetöcsomagtartó elengedhetetlen. Szintén családosoknak lehet fontos, hogy a hátsó üléssor tágas, így 2 teljes gyerekülés mellett egy felnött még hosszabb utakat is kibír. Az hátsó üléssor szélessége nagyobb mint az A6-é, ez szintén letesztelve.
A 3.0 TDI motor ebben az évjaratban már 258 LE-s, 580NM és 5,9 alatt gyorsul 100-ra. Youtube-os videók taulsága szerint ezt csak a rajtautomatika használatával tudja, de azért anélkül is tényleg nagyon megy. Mivel belül igen csendes és magasan is ülünk, ezért a sebességélmény elmarad a valódi sebességtöl (azaz jóval gyorsabbak vagyunk mint gondolnánk és ezért mindenki bunkó terepjárósak gondol).
A turbo-lyuk lehetne kisebb. Comfort mode-ban a gázpedál hirtelen lenyomása után egy végtelennek tünö fél másodperc után indul csak meg... ezt lehet orvosolni a váltó sport fokozatba pöckölésével az elözés megkezdése elött, de azért ez meg tud viccelni (pl. kifordulás mellékutcából)
Én megrendeltem az adaptív futómüvet is, ez szerintem must have. Enélkül az s-line futómü nagyon kemény (tesztelve feleség panaszkodik), illetve az alap futómü túl puha... Így városban, családdal maradhat puha, országúton pedig kezdödhet a kanyarvadászat.
Eddig még nem volt dizel autóm igy a fogasztással nagyon elégedett vagyok (8,6l-s átlag a 18000 km-re, sokszor tetöcsomagtartóval és gyorsan). Ami furcsa volt hogy 15000 km után 0.5 l olajat utána kellett tölteni - ez állítólag normális turbódizeleknél, viszont még egyetlen autómnál sem kellett olajcserék között utántöltenem eddig (mind szivó benzines volt)
Említést érdemel még az adaptív tempomat - ez igen hasznos hosszú autópályázásoknál - és a Bang&Olufsen hangrendszer ami szintén inkább a családfönek lehet fontos.
Fenntartási költségei szerintem nem kiugrónak magasak, köszönhetöen annak, hogy szinte minden alkatrész elöfordul más, olcsóbb modellben is, úgyhogy van választék midenböl és a szervízek is jól ismerik. Persze azért vannak kivételek: Egy téli gumi garnitúra eredeti audi felnin (20") 3100 EUR az Audit szerint...Persze nem kell a 20" felni télire, de ha már ilyen autót vesz az ember akkor ezen kár sporólni...
Összeségében az autó egy jó kompromisszum egy családos autóbuzinak: gyors, agilis, nagy de nem túlságosan, jó vele utazni, kevesett fogyaszt. Mi kell még? Hát hogy ne romoljon el ... ezt majd meglátjuk...
Hibalista
- 18000 km alatt, szerencsére még semmi. Kopp-kopp maradjon így.
Ide hordtam szervizbe
Márkaszervíz
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | C280 V6 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |