Jónak jó, de hogy megbízható lenne?!
Szöveges ítélet
Nagyon sok fajta kocsim volt már, mint magánember és mint cégvezető is....de valahogy eddig a prémium német autók elkerültek.
A legutóbbi Volvo XC60nal is sokat küzdöttem, de legalább a szerviz nagyon korrekt volt és minden alkalommal adtak egy csereautót függetlenül hogy fél vagy 5 napra esett ki a kocsi. (ue volt a Peugeottal is)
Gondoltam, most csapjunk bele egy jó német márkába, hogy kiderüljön tényleg csak olajcsere végett járok majd be.....hát nem!
Ráadásul, itt nemhogy nem kértek sűrűn elnézést amikkor napokig volt a kocsi a szervizben, hogy kitalálják a hiba okát vagy leszállítsák az alkatrészt, de hol taxicsekket, hogy ingyen biciklit ajánlottak fel....!!!! Na ez már a pofátlanság csúcsa! Talán azért mert az Audi és Skoda szerviz is egy épületben van, de mivel gyanítom hogy a rezsióradíjak és alkatrészárak is különböznek,lehetne szolgáltatásban is különbséget tenni..
Na de nézzük a kocsit: szerintem az egyetlen manuális váltós benzines (2.0 TFSI) az országban, de nem rajongok az automatáért a dízelt pedig kimondottam utálom (az 5 hengeres D5 Volvó motort sem kedveltem meg) munkagépbe való.
Motor: A motorral semmi gond nem volt. Erős (220LE), halk, sport üzemmódban szép hangja van és közvetlen, megy mint a veszedelem. Visszaváltásnál gázfröccsöt ad.. és az állandó 4x4 ellenére is csak 1-1.5 literrel fogyaszt többet mint a dízel Volvo ...bocsi de én ezt benyelem, de ne kerregjen.
(Nem értem mi ez a TFSI hiszti...normális naftát kell bele tenni - 95 Vpower - és nem a jóárú tutit amit Géza kútjánál mérnek - cserélni időben az olajat és szűrőket gyárival és csak melegen nyomni. Nekem 155e km után sincs hangja a láncnak és nem csökkent a teljesítmény)
Hajtás: a quattro hajtás fantasztikus!!! Felejtsd el azt a sok 4x4 nek mondott SUV-t ahol akkor kapcsol be a hátsó kerék ha már kipörgött az első (azaz szinte soha) és addig csak túrja az orrát mint a többi elsőkerekes ha dinamikusabban mész be egy kanyarba.
Ez olyan mintha sínen menne...ha úgy érzed sok a kanyarban a sebességed, akkor lépj rá a gázra (semmiképpen ne vedd el!) és visszarántja az ívre! ZSENIÁLIS!!!(sajnos az új Q5ben ez változni fog és olyan lesz mint a többi...alapból elsőkerekes...mert spórolni kell 2 deci benzint :((( )
Futómű:nagyon jó semleges, de javasolt a Drive Select. A motor hosszában van beépítve és elég hátra van tolva ezért gondolom jó a súlyelosztás. Drive Selecttel pedig mindig az igényekhez lehet igazítani. Szerintem megéri ezt az opciót kérni
És akkor nézzük a híres német megbízhatóságot:
1000km után cserélték a komplett hajtás mert forduláskor zúgott kanyarodáskor....egyébként azóta is egy kicsit de már nem érdekel.
50.000km: zörög a tetőablak...nem kicsit..javították
70.000Km: Drive Select nem állítja a futóművet, (Sport módba maradt)...kábelszakadás
80.00km-nél szakasosan elment a kormány rásegítés! Hol volt, hol nem...vicces tud ám ez lenne ha haladsz vele...komplett kormánymű csere!
120e Km-nél elkezdett melegedni a motor! folyamatosan ment a ventilátor, hogy hűtse (December volt!) kiderül a termosztát adta meg magát! A TERMOSZTÁT!!! Hát szerintem a Zsiguliban is többet bírt a termosztát mint ebben!
130.000km- erős zörgés a csomagtartó zsanérja környékéről a tetőkárpit aló....3 szor vittem vissza mire sikerült orvosolni...pedig 20 méter után hallható volt hogy még mindig zörög..de visszaadták
Kasztni: Bírom amikor ide azt írják: "nekem tetszik"...persze, gondolom ezért vetted.:-p
Kellemes méretű, jól pakolható, elegáns, nem egy busz mint a Q7 de komolyabb mint a Q3 és jobb az ára mint az A6nak amiből rengeteg van, szinte népautó!
Az első lökhárítóról viszont folyamatosan lepergett a festék! Mindig ugyanott a hűtőrács alatt a rendszámtábla két oldalán lévő lakk fekete fényezés! 2szer már cserélték garanciában (nem kis tortúra volt) de most ismét hámlik, ezért eladás előtt még visszaviszem. Minden alkalommal több napos bevizsgálás de persze cserebiciklivel...
Az mondták a mosó a hibás....viszont ugyanoda hordtam az összes kocsimat és párom GolfVI-át is, minden gond nélkül...tehát kamu, vissza is szívták...
Belső: szép, igényes, de ha nem a jobb kategóriás rádiót veszed akkor nem lehet a telefon csengésének hangerejét állítani...ha valakivel beszéltél felhangósítottad hogy halld, ezzel a csengetést is felhangosítod, és másnap gyerek alszik a kocsiban, a csengő garantáltan ÜVÖLTENI FOG! Csak úgy tudod lehalkítani hogy felhívsz valakit (pl magadat) és leveszed a hangerőt hívás közben! És ezt 16Mért!!!!! ez most tényleg komoly kedes VW csoport??!!!
Összegzés:
Tehát nagyon jó vezetni, minőséget sugall, nem kell félni a benzinestől, de röhej hogy néhány helyen min van pofájuk spórolni.
A szerviz szánalmas és csapnivaló! 3 napot kell várni 2 keréktárcsára, és olajcserén kívül szinte semmit nem intéznek a központ megkérdezése nélkül...
Az pedig hogy a német kocsi megbízhatóbb lenne mint a többi??? most már csak városi legenda. Én egyáltalán nem gondolom így! Szerintem pont ugyanannyi baj van velük mint a francia, olasz svéd kocsikkal csak drágább hozzá minden.
Nekem már volt mindegyik ezért elhihetitek...
Most Alfa Stelvióra váltok! :D
Igen olasz, de legalább lelke van, a szervizben normális kiszolgálást kapok, alapból hátsókerekes (!) és 5.7 alatt van százon! És röhögök majd a sok Audison az üvöltő kihangosítójukon és az ingyen biciklin!
Hibalista
- Komplett hajtás csere 1.000km - Komplett kormánymű csere : 80.000km - Termosztát: 120.000km - lökhárító fényezés 2szer!,de ismét lesz - Tetőkárpit zörgés 3szor kellett visszavinni mire megszűnt - Tetőablak zörgött : 50eKm - Állítható fütómű.... nem állítható: 70.000km... kábelszakadás állítólag
Ide hordtam szervizbe
Porsche Buda (hiba volt)
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | XC60 | Következő autója? | Stelvio 2.0 Turbo |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.9/10) |