nagypályás
Szöveges ítélet
2016 nyarán vásároltam használtan, garantált megbízható magyar tulajtól (nem kamu). Egy Renault Scenicet váltott le nálam. Hozzá kell tenni, hogy másfél évig benzines 3-as BMW-re vadásztam, de siralmas a magyar használt autó piac.Mivel nem vagyok laikus amatőr és az autós szakmában utazom borzasztó rosszul éltem meg, amikor több száz km-eket autózgatva nem azt látom élőben, amit a hirdető ígért.Ismerd meg Magyarországot játszottam folyamatosan 3 hónapig. Mikor már teljesen feladtam, akkor került látókörbe ez a Q5-ös amit nem lehetett otthagyni. Álmomban sem gondoltam, hogy ilyen autót veszek Igaz, hogy az autó vásárlásra kijelölt 3-4M Ft-ot rendesen meg kellett toldani, de azt gondolom, hogy megérte. Egy jól felszerelt új Opel Astra áráért lett egy prémium autóm. Be kell vallani először féltem a kis motortól (leggyengébb 143 Le-s változat, 6-os manuál váltóval, "csalós dízel"), valamint a több, mint 1,7 tonna öntömegtől. A kezdeti barátkozáskor -mert amíg nem tegeződtünk- óvatosan nyomtam a gázpedált, lomhának bizonyult, bár az 1.4-es Scenictől jóval fickósabb volt.Több mint fél év használat után azonban azt kell, hogy mondjam, nem kell többet tudni egy autónak a mai forgalmi viszonyok mellett. Minden helyzetben elegendő az autó teljesítménye, nem lapít az ülésbe de okosan használva mindig elegendő tartalékkal rendelkezik. Ami megdöbbentő az autóban az a nyugalom, amit a vezetésekor tapasztalsz. Csendes, jól hangszigetelt, a futóműben óriási tartalékokkal, 150-160-nal unottan mehetsz, szélzaj sem tolakodó. Az összkerékhajtás egy teljesen más világ. Még száraz körülmények között is érezhetően semlegesen fordul be. Dunlop 235/65R17-es legkisebb abroncsokkkal van szerelve. Igaz, hogy a váltókart sokszor kell kavargatni 4-ből háromba a dinamikus Mátrázáshoz, de akkor nagyot tol.(persze nem V6TDI!)
Fogyasztás: minden azzal kapcsolatos állítást meg kell, hogy cáfoljak, aki azt mondja, hogy az autó nem tudja a gyári fogyasztási adatokat produkálni.Az enyém tudja, de rohadt nehéz megállni azt, hogy 90-nel menjek a Matizok mögött. Ha meg van benne klíma, akkor azt is ugyebár használja az ember. No és ha az ember arra adja a fejét, hogy ilyen autót vegyen, ne sopánkodjon azon, hogy 1 literrel többet fogyaszt, mint amit a katalógus ír. Akinek van pénze majomra, ne sajnálja banánra!
Nekem nagyon vegyesben 7,5-8 liter az átlagom, dinamikus vezetéssel, de nem túl megsértve a Kresz szabályokat. A drágábbik üzemanyagot tankolom bele, próbáltam a sima dízelt, de a jobbikkal szebben jár a motor. Érdekes módon két alkalommal nem a prémium gázolaj után problémázott az EGR szelep miatt. Korlátozta a motorteljesítményt. Hibakód törlés után rendben volt.
Próbálom a használat során eloszlatni azt a beidegződést, hogy aki ilyen BMW-t Audit használ, az csak notórius aszfaltbetyár lehet. Nagyon kulturáltan próbálom terelgetni az autót. Nem villogott rám még csak két autó az elmúlt félévben, az egyik egy fekete A6-os, aki nem értette meg a belső sávban, hogy azért nem haladok, mert előttem ketten vannak még, akik szintén előznek, neki a hátsó ködlmpával kellett jeleznem, hogy hagyja fel a villogást, mert nem tudok gyorsabban haladni.
Az autó DPF-es, több városi használatot követően kéri a regenerálást, ilyenkor el kell vinni egy picit fickósabb körre, aztán minden rendben van.
A vétel után rögtön lecseréltem az olajat a motorban, valamint az összes szűrőt. Magam csináltam, mert így az ötödébe került mint márkaszervizben.
Az autó rugózása egy kicsit sportosan keménynek mondanám, bár a legkisebb ballonos gumik vannak rajta, szerintem alacsonyabb profilúakkal sokkal rosszabb volna a komfort. Csomagtere elegendően nagy. Kívülről gyönyörű, a lámpák fényei, egyedi stílusa,számomra lenyűgöző. Sokszor nézegetem itthon az udvarban percekig. Ettől szebb számomra csak a Porsche Macan, de annak az ára horror. Majd 5 év múlva használtan.
Sokáig tervezem használni, és már nagyon várom a havazást! A 2016/17-es télen sok téli utazásom volt vele. Iszonyatos nyugalommal megyek vele. A Mátrába nagy élmény a havas út főleg fölfelé, lehet neki tolni. Érdekes, hogy csak erőszakkal lehet kihozni a sodrából, akkor jelentősen túlkormányzott tud lenni és egy kicsit késve kezd az eleje húzni. 15-20 centis hóban is vígan boldogul. Egyszer akadtam el vele, amikor kerestem a határait. 40 centis hóba tolatva történt, a far az árokban az elején nem volt súly, elásattam a kerék kipörgetésével. A kerekek elől a havat kis hólapáttal eltakarítva vígan kijöttem belőle. A menetdinamikai szabályzó csak tényleg szélsőséges helyzetben avatkozik be.
A nyáron Horvátországi utazáson is szépen ment. Egy alkalommal megint EGR hiba jött elő, persze emelkedőn teljesítménykorlátozással, traktort is alig mertem előzni. Szerencsére a lejtős úton tudtam gyorsabban menni, majd egy parkolóban leállítás után újra visszajött az "erő". Szerencsére azóta nem volt vele probléma.
Továbbra is örömmel tölt el minden pillanat amikor vezethetem. Szerintem ideális méretű autó, nem túl nagy nem is kicsi. Kényelmes magas felépítésű, de rettenetesen stabilan áll az úton. Nyáron kapott új garnitúra Dunlop SP Sport Maxx gumikat, borzasztó szépen, csendben fut vele az autó. Jól tapad nedves úton is.
Az egyetlen gyenge pontja az autónyak a gyenge hatású tolatólámpája. Inkább a féklámpával lehet sötétben hátra látni. Másik, hogy mosáskor sámlira kell állnom ahhoz, hogy a tetejét is le tudjam mosni és törölni.
2021. január
Régen nem adtam hírt az autóról. Az elmúlt két évben sajnos keveset használtam. Az elmúlt két év gondmentes volt, igaz le lett cserélve az EGR szelep, hűtőstül mindenestül. Sajnos az előző gazdánál sok volt a városi üzem, ami meg is látszott a koksszal teli EGR szelepen. Menthetetlen volt. Azóta hibátlan a gép. A részecskeszűrő is szépen dolgozik. A drágább gázolajjal járok mindig. Porszáraz a kipufogó vége. Az autó dinamikája és fogyasztása is javult az EGR cserével. A futóművénél kezd érzhető lenni a kor, a szilentek kicsit öregesebbek, de egyelőre maradnak bent. Lassan a két első féktárcsa kerül cserére a válla miatt, ill. az AGM akku kezd gyanús lenni és már az izzítógyertyák sem olyan fickósak.Marad az autó egyelőre a kevés használat ellenére is. Idáig a legjobb autóm és nem is akarok tőle megválni egyelőre. Nincs realitása a cserének, nyilván ésszerű keretek közt.
Továbbra is csak jót tudok az autóról nyilatkozni. Más dimenziók nyílnak meg mint a kompakt autókkal még normál használat során is.
Hibalista
- 1 hátsó rendszámtábla megvilágító izzó 100Ft - kesztyűtartó tartó eltörött (magam ragasztottam meg) - EGR szelep+EGR hűtő komplett csere (ismerős segített) 130 ezer Ft - generátor szíjfeszítő görgő + szíj csere, 10 ezer Ft - a másik hátsó rsz. tábla szofita izzó cseréje 100 Ft - 4db 235/65R17 Dunlop Sp Sport Max gumi 200 ezer Ft - 4 db Dezent felni a téli gumiknak 120 ezer Ft
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 82000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Scenic 1.4-16V | Következő autója? | Macan lenne |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
