Nem létező kategória, egy nem létező rétegnek. Mégis veszik, ami rejtély.
Szöveges ítélet
Nem az enyém az autó, cégesként volt nálam két hónapig. Most néztem meg kíváncsiságból az árát és leestem a székről. Alapban ez a modell 12millióról indul....nem értem.
Kezdjük ott, hogy nem értem, ki az aki ilyet vesz. Voltam én gyermektelen yuppie, de akkor valami kicsi, gyors, sportos autóra vágytam, lehetőleg 2 vagy 3 ajtóval, hogy hangsúlyozzam, nem vagyok én BKV, hogy utasokat is szállítsak. Most, hogy több gyermekes apuka vagyok elsőnek a csomagtartó méretét nézem. Változnak az idők.
Mindenesetre nem igazán látom azt az élethelyzetet, amikor tizenpár milliót erre az autóra költenék. Megértem a luxusautókat, megértem a kényelmetlen sportos autókat, nagyon is megértem a busznyi nagyságú SUV-okat, de ezt a kategóriát nem. Egy sportos yuppienak nem jó, mert semmi, értsd valóban semmi nem fér bele, a városba viszont feleslegesen nagy, élményt nem ad, utazni meg sokkal jobb mondjuk egy A5-ben, csak, hogy a konszern és márkatársnál maradjunk. Vennék én Q7-et, tetszik az A7 és megértem az A2-t is, de ezt nem annyira. De az Audi biztosan jobban tudja.
Szóval, a kocsi:
- Mint írtam, kicsinek feleslegesen nagy, nagynak pedig viccesen kicsi. Nem fér bele egy normálisabb babakocsi mellé egy szál csomag sem, a két éves gyerekemnek a gyerekülésben mögöttem beszorult a lába, pedig csak 185 centi vagyok és nem LeBron a keresztenevem. Két gyerekülés közé pedig egy Yorkshire terriert nem lehet beültetni.
Elől rendben van, ahogyan rendben van egy VW Polo is, de terpeszkedést ne várjon senki.
- a motor bődületesen jó, nem hangos (én főleg benzinesekhez és egy lomha nagy terepjárós dízelhez vagyok szokva) és elképesztően megy. A váltó zseniális, mondjuk a tipronicnál feleslegesebb dolog kevés van (de van, pld a start-stop rendszer, amiről nem hiszem el, hogy jót tenne a motornak).
- a parkolás assistance egy vicc. Egy 2.5tonnás terepjárót vezetek privátban, de azon (majdnem 10 éves) kamera van, kb az autónál 2cm-rel nagyobb helyekre is elsőre beállok vele. Ezzel a kis gyösszel a hónap végére sem tudtam megtanulni parkolni. Visít már ha fél méter van hátul (próbálj meg mondjuk egy alvó gyerekkel parkolni, jó mulatság), feleslegesen lehalkítja a rádiót és ha telefonálsz, azt is, de csomó részét az autónak nem érzékeli. Ehhez jön a nagyon praktkus bunkerszerű kilátás. Nem értem, hogy egy tizenmilliós autóba, hogy a túróban nem fér bele egy kamera, legalább hátulra.
- az Audi multimedia rendszere nagyon jó. Ezt viszont simán elfogadnám. Jó a GPS, iszonyú jól kezelhető minden.
Egy szó mint száz, ez nem kéne, viszont egy kamerás, nagyon-nagy Audit bármikor elfogadnék és megértem, ha valaki arra költi a felesleges 20millióját.
Hibalista
- Nem tudom, ennyi ideig nem használtam.
Ide hordtam szervizbe
porsche, fáy utca
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.2/10) |
