Vigyázz, mert eggyé válsz vele! :)
Szöveges ítélet
Lehet mondani, hogy ezen a kocsin tanultam vezetni. Az Audi már nincs meg, 9 éve váltam meg tőle, ami nagy hiba vot mai szemmel; egy előző tulaj által okozott koccanás miatti sárvédő és motorháztető korrózió és némi motorkopás hf-tömítés gonddal együtt (mai szemmel nevetséges okok) miatt eladtam. Előtte mindig megbízhatóan tette a dolgát és fantasztikus érzés volt vezetni.
A mai 4-5 milliós kocsiknál is precízebb kormánnyal, váltóval és csodálatos menetkultúrával rendelkezett, mikor hozzám került, több mint 10 éve. Nem túlzás: igen csendes volt (ebben nagyon sokat nyom a latban egy vadiúj kipuff rendszer), erős, és precíz. Akkor volt benne kb. 240e km. (A mai kocsik hol lesznek ennyi km-nél, illetve milyen állapotban lesznek?????)
A 115 (131?) lóerős karburátoros öthengeres motor pedig egyenesen - mai szemmel is! - aszfaltszaggató erővel bírt az 1020kg-os autóban. Jó példa erre, hogy a 205mm széles gumikat 80nál hármasba kapcsolásnál megcsikordította. 0-40 között mintegy 2-2,5 sec telt el, és kb. 9 alatt volt százon. Főleg állórajtban votl erős, 110-130 között volt neki egy kisebb "teljesítménylyuk" amely talán vmi karburátorhiba lehetett. Felette megint nagyon ment, 160-tól pedig megszűnt a motorhang és csak a szélzaj hallatszott, egészen kétszázig, ahol még csak 5500 volt a fordulat (de a légellenállás jelentős volt).
Hihetetlen érzés volt vezetni. Tartósan lehetett vele tartani a 160-as tempót, ekkor fogyasztott 10 litert. Városban takarékosan vezetve 10,5-11 litert fogyasztott egyébként. Nagyon spórolósan, előzésektől mentesen, az Alföldön 90-nel poroszkálva pedig beérte 6 (igen, hat) literrel. Így a 70 literes tankjával egy tankolással lehetett lejutni a 800 kilométerre fekvő Splitbe, dinamikus autózás mellett.
Soha nem felejtem el ezt a típust, amely az Audik felé fordított! Néha álmodom a duruzsoló 5 hengeres hangjával.... Még szerencse hogy a Youtube-on meg lehet hallgatni eredetiben..azóta is bánom hogy eladtam, mert manapság szinte gombokért lehet egy ilyen csodát venni. Megcsinálni persze már nem olyan egyszerű, mert egyre kevesebb hozzá az alkatrész... Kár viszont, hogy a magyar állományt annyira lepusztították. Eldöntöttem, ha látok megfelelőt, veszek egy másikat és youngtimer biztosítással fut majd a flottában!
Hibalista
- Küszöbjavítás tenyérnyi felületen
- Fogyóeszközök: gumik, kipufogórendszer, gömbfejek, szilentek, toronycsapágy (vétel után...és 3 év múlva ismét)
- "kvázi" meghibásodás: hengerfejtömítés csere, karburátor elkoszolódás, automata szivató beragadás (tisztítással orvosolva), hengerfejbe beszakadt kipuff leömlő csavarok kifúrása, menetvágás. Ablaktörlő motor hátul: javítás, motor újratekercseléssel.
- Alapjárat vezérlés: elektromos hiba szerelők bénasága miatt...apróság. További apróság: km számláló megállt (házilag javítva, valszeg előző tulaj menetközben megnyomta a nullázót) Egyéb kontakt műszerhibák, amelyek a forrasztási pontok újraforrasztásával azonnal és tartósan megszűntek (félórás munka)
- 4 év alatt kb. 300 ezer forintba kerültek a fentiek. A vételár is 320e volt (akkoriban)
Ide hordtam szervizbe
Sokfelé, sajnos nem emlékszem; nem volt fix szerelő. Voltak kontárok és ügyesek egyaránt. A legjobb volt, ha magam szerelhettem.
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1982 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 240000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Citroen |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
