Cupe-leray
Szöveges ítélet
1982-es 5 hengeres 2.0 GT, karburátorral. Mint sokan mások, én is régi autó mániás vagyok, de a nagy többséggel ellentétben, nekem nincs kiválasztott márkám, így bármibe beülök ami kicsivel különlegesebb mint a széria autók. Úgy hozta a sors, hogy kertes házba költöztünk, így gondoltam zabolázatlanul kiélhetem a kicsit régebbi de még napi használatra alkalmas, menni képes autók perceit. Neki is álltam nézegetni a hirdetéseket. A feltétel: kb 1980-as évjárat, és olcsó legyen ( 100-150 e) és a főalkatrészek jók, vagy drágább de akkor már ne kelljen sokat javítani rajta, márka nem lényeg, de ezeket nézegettem: Audi Coupe Gt, Scirocco, Ford granada - taunus- capri, Honda prelude, Mitsubishi sapporo, Toyota celica, Opel manta -monza-commodore-record, Alfa sprint, Lancia beta, Nissan sunny Gt, Mercedes 123... szóval ilyenek. Gondolom nem kell mondani, hogy talán ezek a leglelakottabb autók az egész használtautó piacon....Számítottam is én rá, mert már régebb óta szemezgettem ilyenekkel és egy Opel Monzát majdnem meg is vettem egy frissen szabadult sráctól, de a pénzel a kezemben az utolsó pillanatban lemondtam- szerencsére, pedig milyen jó kis 3 lityis automata váltós Monza volt húúú....Drága se lett volna, 80 ezer ... Na mindegy. Szóval nézegetem a netet, de semmilyen épkézláb autót akkoriban nem találtam, így egy lepukkant Audi Gt re esett a választásom. Hiszen valami rozsdás kupac mindenképpen kell az frissen beköltözött ház elé, így 3.-ik megnézéskor elvittem 140 ezerért.Csak az volt a kikötésem, hogy egy próbakört tudjak vele menni, ez összejött beindult, mentünk, vittem, vagyis tréler hív, autó visz. Gondoltam, összerakom gyorsan a lényeges dolgokat, a vizsgára és majd szép apránként a többit. Első körben vizsga megcsináltam a legalapabb dolgokat, hogy egyáltalán el tudjak menni a vizsgaállomásra: motor egyenetlenül járt sok helyen falsot szívott repedezett gumik miatt csere, fékezéskor leállt a motor fékszervódob lukas csere, visszaszívószelep csere, karbi kikap, tisztít felújítókészlet, nem volt semmi elektronika napokig tartó forrasztás, biztosítéktábla áthidalás forrasztás, kézifék berohadva szétszed bezsíroz, hátsó fék munkahengerek csere-rugók utánállító tisztít zsíroz pucevál, első dugattyúk új tömítések, új fékbetétek. na amikor mindezzel elkészültem kb egy hét, család ilyenkor sík ideg, elmentem vizsgára, de tudtam, hogy nem megy át ezért egy felmérést akartam, mert a biztonság nekem fontosabb. Begurultam, és jól átnéztük. A kaszni nem volt rohadt, köszönhetően a sok gittnek ami rajta volt. Az első gátlókat, szilenteket, egy két gömbcsuklót, és egy kis zöldkártyaállítást találtunk. Ezeket is kicseréltem, első gátló. toronycsapágy, porvédő, kormányösszekötő gömbcsuklók, és megpróbáltam belőni a karbit, de mivel már lógott a pill. szelep tengelye ez nehéz volt. De néha katalizátoros autó adatait is megszégyenítette, utána nyomtál neki egy öblöset, és rögtön szar lett belőle, duplatorkú volt a szentem. Már javítva volt előttem de ezt ugye nem látjuk maikor megvesszük, mivel nem vehetem le a karbit, hogy az úszóház van-e pontozva stb. Szóval átment a vizsgán egész jól szerepelt, így irány a napi melóba járás vele. Nem sok, napi 20km, erre igazán megfelelt volna. De hozzá kell tegyem, sose tetszett igazán, volt egy szög amiből jól nézett ki azután mint akit elvágtak, ronda ronda ronda. De megpróbáltam mindig onnan nézni.Van egy fotó amin baromi jól néz ki, ez pedig egy sajtófotó, ahol 3 audi áll egymás mellett, majd felteszem , na itt jól néz ki.A hátsó ajtó ezzel a kis nyílásával meg röhej volt, miért nem nyílott már telibe ablakkal együtt, ez így totál használhatatlan volt. Különleges autó volt a maga nemében, de senki sem nézte meg az utcán, viszont sok emberből régi emlékeket idézett föl, nekem is volt ilyenem , mindig szerettem volna egy ilyet fiatal koromban stb. Mondtam vedd meg eladom, ááá már köszi nem kell öreg vagyok hozzá, hogy a .... 5 henger: mámorító duruzsolás-félelmetes morgás, mély morajló hörgés ...nagy szart, semmi extra, igaz nem volt egy suzuki hang, de nem tojt be tőle senki, és engem sem rázogatott a hideg. 4+e Sebesség volt benne 4-ig használható volt városban de az 5.ik már olyan hosszú volt , hogy 70-80 alatt nem éri meg használni. A 4és 5 között volt egy luk, nem volt a két sebesség jól kitalálva egymás után, pályán biztos jó, de a napi életben nem. 115 le moci nem volt aszfaltszaggató, pedig sem az olajat nem ette, nem füstölt se hideg se melegen, BAR nyomás gyári volt, de mégis lomha volt...betudom a rossz váltónak. A belső egy külön vicc!! A formatervről nem beszélek mert az szót sem érdemel, de az anyagok minősége az már gyötrelem. 82 ben gyártották de a kárpit morzsálódott, a szövet az ajtón mintha zsákvászonból lett volna, a kormány ... arra nem emlékszem akkor ez jó volt, csak vékony, a műszerfal szétrepedve,- a váltógomb fából volt, az jó állapotban van még mindig mert megmaradt, a polcomon van eltettem-, szóval belülről nagyon úgy nézett ki, mintha egy tornádó söpört volna végig. Ami tetszett: a szerelhetőség jó volt, mert mindennek volt gyári száma amit ma is megtudtam venni, pl volt egy benzinvisszafolyó tartály-benzingőzleválasztó- amit minden gond nélkül megrendeltem 1000 ft.ért gyári új, szilenteket is potom pénzért gyárit, mindnek bele van sütve a száma és kikereshető. (Ja szilentek: cseréltem a bölcső és a teljes első futómű szilenteket, na ez külön frankó kis dolog, mert az alsó lengőkarba gumiszilen kell, nincs rajta fém perem csak a közepén a csavarnál, de ezt belenyomni a házába, egy külön művészet, mit összeszerencsétlenkedtem mire sikerült, volt fémházas is a bölcsőbe azt kis zsírozás és satuval benyomtam, de ez nyeklett nyaklott kipattant deformálódott, dagadt, mindent csinált de nem tudtam beszuszakolni, elvittem egy szerelőhöz, présgéppel sem ment be, a középső csavarvasat tolta a prés befelé, da a rásütött gumi nem ment be csak gyűrődött kifelé a gumiperem miatt, még jó hogy gyárit vettem, és hihetetlen nyúlása volt, szakadás nélkül. Éppen amikor már feladtam volna és gondoltam elviszem egy olyanhoz aki ezzel foglakozik, kitaláltam pvc csövekből egy szűkítőt amin elsőnek átpréseltem majd vissza, így kicsit kifordult a gumi pereme ( ez a szilent úgy néz ki mint egy gumi orsó középen egy fém luk a csavarnak, rásütve egy vastag gumi a végein gumi peremkarikával, ez tartja a helyén a lengőkarban részben) miután kifordult , de még benne volt a szűkítőben szép lassan átpréseltem a lengőkaron, és így sikerült. Két nap, jó buli volt, megérte, büszke vagyok magamra.) De visszatérve a jó dolgokhoz: a vezetése egész jó volt, nem egy Prelude, de jó. Könnyen lehetett szerelni minden hozzáférhető volt. A motor elnyűhetetlen , nem tudom mennyi km volt benne de az nagyon jó volt. A végítélet vegyes mert, nem utáltam hiszen nem vettem volna meg, de jobbra számítottam. A szerelését nem buktam be mert amit ráköltöttem visszakaptam eladáskor, szépen indult télen nyáron, de a belső az nagyon zavart, már arra gondoltam lecserélem a gömbölyű audi 80 ra az egészet, de nem áldoztam rá. Szerettem is meg nem is , de inkább nem mert eladtam, Pedig hiába volt dupla kocka lámpás króm kerettel. A végső lökést a 10-12 literes fogyasztás adta meg, pedig az ECON jelzőt mindig a legalacsonyabb szinten tartottam, szinte motorfékben ( nekem ez is működött rajta, sokan csak kérdezték az mire jó??) volt hogy emelkedőn is motorfékben mentem ...mit mentem gurultam fölfelé, de csak nem akart kevesebb lenni a fogyi, gondolkodtam a hidrogénhajtáson, vagy a vízautón, de csak egy benzingőzleválasztóig jutottam, ami a szelepfedélből kijövő gázokat szűrte ki, kiválasztva a keltkezett csapadékot, és visszavezette a karbiba a tisztított gázokat.Mivel ettől sem lett jobb a fogyasztás, viszont a környezetvédelmi vizsgálaton még jobb lett , nyugodtabban adtam el.
Hibalista
- hátsó gátlók, komplett elektronika halódott, fékcsövek, belső tér kárpit műanyagok, hátsó ajtó kitámasztó, féltengelyek, karosszéria, kipufogó ááá minden....
Ide hordtam szervizbe
magam szereltem
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1982 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 200000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 1000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | prelude | Következő autója? | omega |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.1/10) |
