Álomautó - reális áron
Szöveges ítélet
Az Audi ezzel a Coupe modellel egy olyan sportos autót alkotott, amely semmivel sem volt kisebb vagy kényelmetlenebb a "saloon" vagy limuzin kiadástól.
A különbség mindössze a kissé csapottabb szélvédőben, a kiegészít? fényszórókban és a két nagy ajtóban keresendő.
Számomra mindig is nagy álom volt egy ilyen autó birtoklása, talán a Quattro sikeres sportszereplése miatt (80-as évek).
Nehéz viszont kifogni belőle elfogadható állapotút, hiszen a legtöbb 20 éves korára már sokszor rommá tört, belsejük is többnyire igen lepusztult.
A vadászat azonban meghozta gyümölcsét, sikerült egy kifogástalan m?szaki állapotú szép belterű példányt vásárolnom - eredeti fényezéssel!
A kis öthengeres remekül teljesít, szinte szerelmes lesz az ember gyönyörű hangjába. A mai autókkal ellentétben már alapjárattól szépen húz, ha kell relatíve gyors is tud lenni.
A kényelem utánozhatatlan, bár a kormány tengelye nekem kicsit rövid.
Fantasztikusan jó viszont a fűtő-szellőző rendszer. A ma divatos megoldással ellentétben szerencsére itt még mindent külön lehet szabályozni fokozatmentesen. A hideg fej meleg láb rendszerről inkább ne is szóljunk - szenzációs!
A futómű rendkívül stabil, sajnos kissé alulkormányzott - de ez igazából még jó is az átlag vezetőnek.
A gyári áttételezés igen rövid, kevésbé sportos hajlamúak számára érdemes beépíteni a korai modellek 4+E váltóját.
A javíthatóság igen jó, az alkatrészek ára is nagyon visszafogott.
Ha valaki ezek után elfogultsággal vádolna, hát igaza van. Ez az autó egy olyan különlegesség, amelybe fülig bele lehet szeretni!
--------------------
Frissítés: Néhány év garázsfogság után újra elővettem, és kifejezetten kellemes meglepetés volt. Azóta kicsit "öregedtem", a sportossága már nem vonz annyira, de a belső tér minősége ma is megfog. Ez a műbőr tetőkárpit pl. soha nem fog lógni.
Az ülései jól tartanak - ezt mindenki megjegyzi mikor beleül.
A formája azóta is lenyűgöz, semmi köze a ma szokásos szappantartó-kocsikhoz, ő egy ezüst nyíl! (igazából persze nem is ezüst, hanem egy nagyon kellemes bézses árnyalat)
A karosszéria 25 év után is jól tartja magát, eddig még semmit nem kellett hegeszteni rozsda miatt!
A lakkozás sajnos helyenként foltokban levállt, a fényezést javítani valószínűleg nem lesz egyszerű a sok gyári matrica miatt.
Hasonlóan, a motor is szinte gyári állapotú, így közel a 300-ezerhez.
Volt benne gáz, de azt kiszereltettem, a nagy fogyasztáskülönbség miatt nem érte meg. Lett helyette egy NAGY csomagtartó, a benzintank meg úgyis elég vagy 1000km-re ha egyszer teleteszem. De ő már igazi veterán, nemigen megyünk vele ilyen messze, inkább tartogatni szeretném, hogy egyszer majd találjak neki egy igazi, gondoskodó gazdit, aki megbecsüli mint a történelem egy fontos és szépséges darabját :-)
Hibalista
- gyújtáselosztó rotor - kb. 2eFt
- Az állás során jópár apróság, emellett hűtő, radiátor, kerékcsapágy
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1984 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 242000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 524td | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
