2.3 GT Coupe (automata)
Szöveges ítélet
Üdv.
Gyermekkori álmom volt, hogy egy ilyen remek autó boldog tulajdonosa legyek. Végre 24 éves koromra idén dec. 6.-án meghozta a mikulás. Persze nem volt hibátlan (ki volt vonva a forgalomból, nem volt műszaki és akasztni is hagyott némi kívánni valót maga után) ahogy most sem az, de végül is a nagy "tűzoltás" el lett végezve és most napi használatban van.
Kezdem a lényeggel: 1987.-es kocka coupe (usa modell), 2.3-as NG kódos 136LE-s 5 hengeres. A hangja valami hihetetlen, alacsony fordulaton csak megy az öblös bugyogás, de teligázra elkezd üvölteni mint a sakál és megy már alacsony fordulaton is. Szerkezetileg jónak mondanám, nem eszi az olajat elég jól húz, bár most a hideg indítással kűzdünk kicsit ott sem nagy a baj. Csodálatos érzés vezetni, még most is megnézik az emberek mert szép és mert nem egy gyakori darab. Pár szó az autómatáról: 3 sebességes sima szerkezet és higgyétek el nem szégyenlős! 50-nél ha padlózod visszarakja 1-be, azt elhúzza 6000-ig (80km/h) és a kettőt szintén bár 130-nál elvettem mindíg a lában, ott még nem rakta a 3-at. Egyáltalán nem mondanám lustának. Menet közben is szépen teszi a dolgát és városban is tudsz 3.-ban menni. Persze elvesz kicsit a vezetési élményből és a gyorsulás élményéből, de amit elvesz azt hozzáadja a fogyasztáshoz :) Városban normálisan (nem szuttyogva, nem gyorsan) 13L városon kívűl 9-10L. A futóművével meg vagyok elégedve nem pattog, nem hajózik.
A többi: szerintem a külsejét kár említeni magáért beszél pedig az egyetlen extra a gyári szárny hátul. A belső tér kényelmes, minden kézre áll és hála az állítható quattro üléseknek nem kell kanyarban kapaszkodni.Egyetlen hátránya hogy alacsony a tető, de ezt szerintem mondhatom személyes bajnak mivel 198-magas vagyok. Ebből adódik a következő gond, mögöttem max. 165-magas ember fér el, de nem érdekel mert nem ülök ott és leginkább egyedül legfeljebb még egy emberrel utazok. A csomagtér számomra meglepően nagy, szerintem 4 normál utitáska és háti táska kényelmesen elfér benne. Szerencsére egy jól felszerelt darabot fogtam ki: szervó kormány, tempomat, elekt. ablakok és tükrök, napfénytető, digit műszerfal (működik),manuális klíma, minden irányban állítható első ülések, fed. komp. és amerikai révén 3 sebességes autómata. A kocsihoz megvannak a amerikai papírok, rajta a matricák meg minden. Szóval csak elsőre volt csúnya, persze sok apróság van amit meg kell nézetni, de alkalmas a napi használatra még ennyi idősen és sok állás után is.
Ha megengeditek leírom a végére a véleményem azoknak aki ilyet szeretnének. Nekem volt félretett pénzem és vettem egy DTI Vectra B-t. Hiba volt, a lényeg, hogy visszakaptam a pénzem és úgy döntöttem inkább költök egy olyan kocsira amiről eddig csak álmodoztam. Szerintem nincs értelme a tökéletest keresni, az vagy átverés vagy drága. Egy jó alapotút kell keresni amiből idővel jó kocsi lesz. Korábban említettem hogy én 9 hónap állás után lejárt műszakival, forgalomból kivonva vettem és tele volt FELSZÍNI rozsdával. De a motor szépen járt, az alváz teljesen gyári és a bódé majdhogynem törésmentes volt. Minden pénzem ráment a helyreállításra, az autóvásárláskor szokásos cserékre, belső térre műszakira és a névre írásra. Tudom, hogy mikor és mi volt cserélve és most használhatom, végre van egy Coupém :)
Hibalista
- Vásárláskor minden felszíni rozsda eltűntetve, alváz és üregvédőzve, új belső tér, vezérlés olaj és váltó olaj +szűrők cseréje, két hátsó lengéscsillapító csere.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 242000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | 80 1.6 TD | Következő autója? | Már van két Audim :) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
