A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » A8 (2010)

A8 3,0 TFSI Quattro 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Techno masztodon

Szöveges ítélet

Majd egy hónapig kellett együtt élnem az aktuális karikás überlimuzinnal. Intenzív két hét volt, nekem hiányozni fog, én neki kevésbé, bérelt autó lévén kapott hideget, meleget, de leginkább sokat.

A külső persze szubjektív és egyéb közhely parádék, de még a kis csoportos óvódásnak is feltűnik, hogy jelenleg ennek van a legkimértebb, leghűvösebb és talán a legmodernebb formája a germán triumvirátusból. A BMW-é kicsit lágyabb, könyedebb, összhatását tekintve egyébként talán valahogy mégis kicsit bénább kiállásra. A csillagosoké meg most egyértelműen harmonikusabb és egyszerűen szebb. Ellenben a sváboknál meg simán előfordul, hogy a szomszéd benézi egy kis polgári C osztálynak, és akkor a +30 milliós négykerekű pénisznövelő, kínos magyarázkodásokat idézhet elő.

Kimértség ide vagy oda, a tekintély parancsolás funkciója megbízhatóan üzemel neki városban és a pályán belső sávban egyaránt. Egyedül a 2000 km-en keresztül sávot váltani képtelen román, török vendégmunkás konvojok esetén akad be egy kicsit. De azokon állítólag csak egy 100as löveg segít.

Belső dizájn következetesen rímel a külsőre. Rideg, technós, high-tech. Utóbbi jelzőbe tartalmilag bele lehet azért már kötni, révén ez most a legöregebb a három közül. Ez a tény a monitor grafika dizájnján és az MMI relatív lassúságán könnyen tetten érhető. Szerintem egy új A1-esé simán veri ezekben, nem is beszélve az indukciós telefontöltő extra hiányáról, de ha megerőltetném magam biztos lehetne még egy két biztonsági, kényelmi extrát felsorolni, de igazából teljesen feleslege, úgyis mindig a legújabb fogja tudni a legtöbbet.

Ami volt benne, az viszont többnyire jól vizsgázott. ACC vagyis alkalmazkodó távolságtartó automatika. Kicsit szokni kell, és nem minden helyzetben szabad féktelen Facebook csetelésben kezdeni vele a kormány mögött. Először is meg kell tanulni, ha az ember véletlenül rá lépett a fékre, akár egy kicsit is, a rendszert újra kell aktiválni a kormány mögötti kar pöccintésével, különben nem várt hátsó behatolás lehet a vége az előttünk állóban. Ami városban még csak költséges, pályán már fájdalmas kimenetelű is lehet. Ezt megszokva egyébként dugóba simán lehet fejezeteket kiolvasni anélkül, hogy az útra pillantanánk.

Ennél az extránál, talán csak a visszapillantóba integrált holttér figyelőt kedveltem jobban, ami annyira okosan van felprogramozva, hogy ha egy folyamatos kocsisor mellett haladunk el, akkor nem fáraszt felesleges bejelzésekkel.

Amit még okosan programoztak fel tervezésnél az a hátsó helykínálat. Nevezetesen annak a relatív szűkösségét. Ez elsőre hibának tűnhet, amiért csak 180 alatt lehet keresztbe rakni a lábunkat, de aztán rájövünk, hogy ez valószínűleg tudatosan van így, hiszen valahogy meg kell teremteni a keresletet a Long verziónak is. Csomagtartó sem egy Fiat Albea, (mindenki Loganozik, unnom már..) de ez a műfaj nem is erről szól, így is bármelyik közbeszerzési pályázat megnyeréséhez szükséges Nokiás doboz belefér.

Térjünk a lényegre: 3 liter TFSI négykerékre. Először nem értettem a palettán ennek a motornak a létjogosultságát, hiszen ha már nem dízel, akkor legyen nagy a bugi. Szóljon harsányan, és tépje le a fejed! Ezért ha lúd, akkor már inkább a négyliteres, ez meg inkább az A6-osban legyen a felelős verőlegény. 310LE és 440 Nm-től egy ekkora testben nem vártam ekkora showt. Hangja alapból nincsen, ha nyomod neki, akkor kellemesen bizsergető. Erejét sose éreztem kevésnek, najó csak egyszer, amikor egy ugyanilyen erős harmadik generációs TT, lámpánál állva hagyott. Igaz az egy Suzuki Swift-el könnyebb kocsi, úgyhogy inkább csak a huligánkodás miatt szégyelltem magam.

Egyébként 220nál, ha csak rásuhintasz egyet a gázpedálra is fölényesen megindul és akkor még le se padlóztad.
De úgyis mindenki arra kíváncsi, hogy mit eszik. 95öst, vagy akár 91-es benzint is, azokból viszont bőségesen:
• nyugis autópályázás 145 km/h tempomat: 9,9 l
• lendületes pályázás, gyakori padlóval 200 km/ig: 13 l
• 200 – 260 km/h német autópálya: 18 l
• reggeli dugó: 20 l
• nyugis városi tempó: 13,5 l
• ország utón 100-120: 8 l
Pozitív meglepetésként éltem meg, hogy a quattro meglehetősen hátsó kerék meghajtás orientáltra lett beállítva. Így még bekapcsolt ESP-vel is, hajlamos egy finom fenék rázásra, ha ügyesen csettintenek neki, és úgy egyáltalán a közelmúlt AUDI-jaival összehasonlítva lényegesen semlegesebben fordul, és kevésbé tolja az orrát. Sportra kapcsolt ESP-vel meg simán pofánkba hazudja a Colin Mcrae géneket. Mégis van abban valami egészen félelmetes, amikor egy két tonnás tengeri lamantin a semmiből négykeréken csúszva dobja ki a fánkot vagy épp a skandináv flikket. Lineárisnak egyáltalán nem lehetne mondani, egyszer csak átlépjük a tapadási határt, és hasonló átmenet nélkül a produkció után megtapadunk, és valahogy mindig pont annyit avatkozik, segít bele, hogy sose legyen baj. Ezzel meglehetősen nagy önbizalmat adva a sofőrjének és végtére is mi más lehetne egy csúcskategóriás limuzin célja…

Hibalista

- Ennyi idő alatt semmi.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2014
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 100000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 4500
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 14 l
Előző autója? A4 Következő autója? Elbizonytalanított
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi A8 2010

További ítéletek (2 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)