Romboló - luxuskivitelben
Szöveges ítélet
Szinte napra pontosan egy éve jutottam hozzá Svájcban, egy barátom kereskedésében. Nem kimondott márkakereskedés, többféle márka (MB, Aston Martin, Bentley is) autói vannak kiállítva. Az ítéletben szereplőt a barátom használta előttem rövid ideig (mint látható az adatlapon a vételi óraállásból, 2 hónapig sem használta).
Egy 210.000 eurós autóról van szó, szóval a felszereltsége nem piskóta. Amit bele lehet rendelni egy ilyen autóba, az benne van. Érdekesebb részletek: S8-as kerámiafékek, abszolút teljes bőrfelszereltség, elől-hátul masszázsfotelek szellőzéssel (4 üléses kivitel), krém-barna kétszínű sportülések, 2 képernyő a hátsó ülésekhez tévézni vagy filmet nézni, szélessávú műholdas internet. A bőrfelszereltség teljes, a műszerfal teteje, az ajtók felső pereme barna natúrbőr, a mennyezet és az ajtók berakása krém-színű alcantara. Amit műanyagon kívül másból nem lehet csinálni, csak az műanyag, minden más bőr vagy fa. Ha ilyen esetben lehet „jutányos” árról beszélni, akkor ez olyan eset, megalkudtunk 140.000res árban, és a következő autót is ugyanott veszem 4 év múlva. Szerintem nem csináltam rossz üzletet. (Amúgy hasonló időszakban értéktartásra a 760Li meg az S600L sem jobb, szóval… Bár hozzáteszem, jól kell tudni alkudni.)
A motor 12 hengeres 6 literes benzines, 450 lóerő, semmi turbó vagy kompresszor, csak a nyers erő. A hangja még mindig felállítja a szőrt a hátamon, pedig már egy éve élünk együtt. Miután elhoztam, már hazafelé autópályán helyenként 270nel gyalultam. A hétköznapi értelemben vett (kis) sportkocsik nem ellenfelek, úgy megy ez a 2,5 tonnás romboló. A fékek brutálisak, nem egy autópályás vészfékezéskor olyat lassul, hogy azt hiszem, leszakad a fejem. A hétköznapokban sincs éppenséggel kímélve a gép, de nagyon bírja a strapát. Gyakorlatilag az autóban lakom, egy év alatt belefutott 93ezer. Ennek oka, hogy sokat járok külföldre, a repüléstől félek, úgyhogy ahova lehet, oda autóval megyek. Rendes úton eszméletlen biztos gyakorlatilag bármilyen tempóval, a quattro a legjobb a világon szerintem, a váltó vajpuha, nagyon csendes az autó, érezni rajta a fölényes erőt. Vicces tud lenni, mikor Ferrarik és Porschék között lavírozik az ember egy ekkora hodállyal autópályán. Fogyasztása a tudásának megfelelő, alaphangon 15 liter, kényelmes vezetéssel. Autópályás rombolás esetén természetesen 20-30 az átlag, de akkor a tempomat 250re van beállítva…
Felszereltségét tekintve Exclusive Line, aki érti, tudja mit jelent. Belül nagyon kényelmes, jó dolog a masszírozó-szellőztethető sportülés. A vezetőhely és környezete úgy jó, ahogy van. A navigáció jó, a klíma tökéletes, a Bose zene bőven elég (nem vagyok egy nagy zeneguru, általában rádiót hallgatok), az MMI egyszerű és logikus, a hátsó monitorok képernyője szerintem kicsi, a hátsó lábtér hatalmas, az első-hátsó ülések első osztályúak. Az internet bárhol Európában használható, és gyors is. Kétszer ültem benne hátul eddig, nekem elég is volt, menyasszonyom ül csak hátul néha. Első osztályú anyagok mindenhol, első osztályú kidolgozás, érezni minden porcikáján a minőséget. Maximálisan meg vagyok vele elégedve.
Vetélytársa kettő van, a 760as BMW és az S600as Mercedes. Mindegyik nagyon jó, de szerintem egy paraszthajszállal az A8 jobb. Az S kívülről jobban tetszik, de nem négykerekes, és drágább is. A 7esnek a belseje nem nyeri el a tetszésemet, valamint az sem négykerekes, és nekem sokat számít, hogy télen is teljes értékű autóm legyen. Biztos, hogy nem akad el a hóban a másik kettő sem, de a quattro az mégis csak quattro. A Lexus LS sem rossz, de ettől a nagy hármastól egy-két lépéssel hátrébb van. Engem speciel zavart, hogy a kényelmi és elektronikai extráit úgy mutatták/mutatják be, mint valami világújdonságokat, miközben a németekben is benne van ugyanaz, és az autóik tálalása egy magasabb szinten is áll. Ez szubjektív vélemény, lehet vele vitatkozni, de engem egyáltalán nem győzött meg az LS arról, hogy Lexust kéne vennem.
Egyszer volt vele komolyabb problémám: mikor máskor, ha nem nyáron elromlott a klíma… Kénytelen voltam 2 napig egy 50 milliós autóval lehúzott ablakkal jampizni a városban, 40 fokban. Gondolhatjátok, nagy élmény volt :) A szerelő magyarázott valamit az egyik hazai kereskedésben, nem igazán értettem, lényeg ami lényeg, időpontra mentem és hamar készen voltak vele. A szervízárak a presztízshez mértek, de aki ilyen autót használ, annak gondolom nem ez a legmegterhelőbb.
A kevés negatívum közül kiemelendő, hogy ezekbe a szűkre szabott plázás parkolókba nem könnyű le- ill. felhajtani vele, lévén hosszított kivitel, alig fér el. A másik, hogy előszeretettel lopnák, ha tudnák, így csak kárt hagynak maguk után. Az MMI néha megbolondul, egyszer be sem kapcsolt, sebaj, csendben is lehet autózni (szoftverfrissítés megoldotta).
Arról nem beszélek, hogy sokan ott helyben az utcán kirángatnának az autóból és legszívesebben lelőnének, hogy hogy merészelek ilyen autóval járni, mikor neki csak (ezt nem én mondom…) egy Astrára telik. Soha életemben nem néztem le senkit anyagi helyzete miatt (anyáméknak el sem mertem mondani, mennyibe kerül az autó, még infarktust kapnának), így nem értem ezt a nagy ellenszenvet a hasonló autók iránt. Vagyis értem, csak nem tudom miért kell ezt csinálni… Volt, hogy én is leharcolt Ford Escorttal jártam, mégse sajnáltam senkitől, amije van.
Mindenkinek ajánlom, aki ebben a szegmensben gondolkodik. A minőség kiváló, megbízhatóság szintén jó, az ára húzós, de a versenytársaknak is. Ha számít a négykerék-meghajtás, akkor pedig csak ez az opció marad. A járulékos költségek (kötelező, benzin, szervizköltségek) magasak, de egy ilyen autó ezzel jár. Nem csinál rossz vásárt, aki erre szavaz. Nálam maximálisan hozta azt, amit elvártam és elvárok. Ha továbbra is hozza a formáját, és az isten is úgy akarja, nálam a következő is Audi lesz, remélhetőleg akkor már 6 literes olajkályhával :)
Hibalista
- Xenonok cseréje 1x
- Olajcsere és megfelelő szűrők
- Első könyöklő cseréje, mert nagyon ránehezkedtem (110 kg) és eltörött
- Szoftverfrissítés 2x
- Klíma 1x
Ide hordtam szervizbe
Genf
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 5600 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 93000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 17 l |
Előző autója? | A6 3.0 TDI Quattro | Következő autója? | Egyanez, 6 literes olajkályhával :) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
