Kegyet Lenke
Szöveges ítélet
Látom már egész sok ítélet született az "új" A8-hoz, de érdekes módon a 4.2 TDI-t eddig senki nem értékelte.
Hát lássuk!
Előre bocsájtom, hogy amíóta használom ezt az autót teljes egészében Audi hívő lettem, hálát adok Istennek, hogy ilyen jó autót választottam. Sokat gondolkodtam a cserénél (A6-ról), nem lesz-e túl nagy, hívalkodó, de húztam lapot 19-re és nagyon bejött...
Sokat használom az autót, fele arányban autópályán, másik felét Budapesten. A városi forgalomban a futómű komfort állásban nagyon kellemes, vesekő marad, a Tiptronic finoman váltogat, de inkább csak 4-esig vált fel. Dízelhang nincs, a V8 szépen duruzsol, a BiTurbó hangjából csak annyi jut be az utastérbe amennyi kell. A vezetőnek fennséges dolga van, kényezteti ülés hűtés-fűtés, hővédő üvegek, remek a klíma hatékonysága stb... Érdekes, hogy a piros lámpánál szinte mindíg elsőnek jövök el, pedig a többség azt hiszi, hogy ez a batár biztosan lomha. Mekkora meglepetés. Általában mindenhol kiengednek, a szín és a méret megteszi a hatását, de van egy-két csakazértismegmutatomabuziaudisnak... De nem provokál mint egy sportkocsi. Megjelenni nagyon jó vele, teljesen másképp állnak az emberek hozzád, pedig nem ezen múlik.
Autópályán kegyetlenül meg lehet hajtani, én mentem vele 275-öt, nem volt benne korlát. (vagy csal az óra, nem tudom) Az autónak kegyetlen a nyomatéka (650 Nm lekorlátozva), váltások után akkorát ránt és még 180-200-nál is úgy megindul mint a veszedelem. Mondhatom, hogy nincs ellenfele, felvette a verseny Maseratikkal, Ferrari 360-nal, Subaru WRX STI-vel, vagy Porschékkal. Széttunningolt Streetracer nem ellenfél, tényleg kegyetlenül aláz, 100 felett pedig nem fárad. KEGYETLEN! S8-at is próbáltam vásárlás elött, de szívó-turbó nagy különbség a 4.2 javára!! A fék remekül fog, az autó minden luxusigényt kielégít, CD, Navi, Masszázs amit akar. Ráadásul olyan biztonságérzetet ad, hogy el nem hiszed, történhet bármi baj. A fényszóró külön story, a kanyarfény zseniális (nem fordul, csak bevilágít egy külön lámpa) a bixenon pedig olyan fényt ad, amit nem hiszel el.
De ami brutális, az a fogyasztás! Nem írtam el, 9 amióta megvettem (9,1l/km, akkor nulláztam, mikor vettem a Bord2-t) városban 11 max, de városon kívül volt 7,2 Pécsre, de nyomom neki Isten bizony. 1000 km-es a hatótáv. Ezt nem hiszi el senki, nem mintha számítana, de röhejes hogy autópályán 180-as tempónál 8,5 és 9,5 között fogyaszt. Annyira jó az autó, hogy aki megteheti (remélem lesz lehetősége) próbáljon ki egy ilyet. A quattro teszi a dolgát, stabilan fogja az utat, télen és esőben pedig hihetetlen dolgokra képes, légrugós futómű alap.
Az Audis srácok a POHUnál hihetetlen arcok, "imádom" őket, azt sajnálom, hogy a szervíz elbaxxxa a munkájukat, tök hülyének néznek, volt olyan munkafelvevő aki rendesen kiröhögött amikor apró hibát okoztam az autónak. De hát ez magyar sajátosság, itt mindenki lenézi a másikat valamiért.
Az autó kárpótol mindenért, ne értsétek félre, de ezzel a motorral a legjobb vétel a kocsi. Ha valakinek kevés a lóerő az ABT vagy az MTM megemeli 370-380-ra, nincs értelme más venni. A 3.0 V6 TDI kevés ebbe a kaszniba, az S8 értelmetlen. (az új durvább lesz sokkal)
Csak ajánlani tudom az Audit és az A8-at is...
Hibalista
- napfénytető szorult - spray segített rajta,
- egyébként semmi!!!!!!
Ide hordtam szervizbe
Porsche Pest, Budapest
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | A6 | Következő autója? | S8 2010 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |
