Egy limuzinba zárt sportkocsi
Szöveges ítélet
Mindenkitől elnézést kérek, hogy kicsit bővebbre fogom.
Álmaim autója volt ez, mindig is Audi fun voltam, és ez a "gömbölyű" A8-as és W12-es és hosszított, ez volt az álmom. Ha egyszer valaki ilyet akarna venni, és Magyarországról akkor 3 fajtát találhat, 1. használták, mentek vele, valami fakezű javította, mostmár a torka véres és szabadulnának tőle, de ettől függetlenül kívülről, belülről szép, 2. nagyon megkimélt, gyönyörű állapot, minden frankó vele, jobban szerették mint az asszonyt, és hozzáértő javította, soha nem vitték be "szak"szervízbe :), 3. Valalmi iszonyatos hibálya van és áron alul adják.
Na hát, én egy 1.-es kategóriásat fogtam ki (azt megjegyzeném, hogy Magyarországon ebből a fajta A8-ből 10db-tól kevesebb futkározik, a Magyar utakon), szal miután kifizettem és elment az eladó (aki érdekes figura volt, másnap rámtelefonált, hogy hagyott a kocsiban 1-2 dolgot és az kellene neki, eljöne érte, egy vipera, és egy 9mm-es volt az :( ), már megállt a technika, felfőtt a víz, azt hittük hengerfejes és helló, szerencsére csak a hűtővíz kiegyenlítő tartály sapkájában a tömítés tört le, szal épp hogy csak elértem a szerelőmhöz. Hívtam a volt tulajt, visszajött felhívta a szerelőjét, aki majdnem sírt a telefonban, hogy ő mindent átnézet..stb..stb..., csörgött a motor mint az állat, mondom olaj van benne, közölte a szerelő csóka ebben nincs nívópálca, de ő föltötltötte... később kiderült mégis csak van nívópálca, szal ennyit az előző szerelőről. Visszatérve az eladóra annyira szabadulni akart az autótól, hogy annyit nem tett meg, hogy valakivel kitörölteti a hibatárolóját az autónak, tele volt hibákkal, persze emiatt tudtunk alkudni.
Naszóval innetől jött a szerelős mizéria, és összeségében 1 év alatt rendbe lett téve az autó, közben szerelőt cseréltem, nem azért mert az elsővel nem voltam megelégedve, de ő teljesen korrektul közölte, hogy ő már ehhez nem tud hozzányúlni gyári műszerek nélkül, és ő ajánlotta a mostani szerelőmet.
Amik lettek cserélve egyből:
hűtővíz kiegyenlítő tartáj sapka
Lengőkar szett
Féltengelyek, első kettő
vízpumpa
lengéscsillapítók
fékbetétek
izzók
gyujtótrafók
gyertyák
első, hátsó féktárcsák
Fűtés szelep vezérlő
Szal igazából és nagyjából a kopó alkatrészek. Ennek ellenére amíg nem kerültem el a mostani szerelőmhöz minden látogatás a szervízben 1-2 hét volt, nem megfelelő szerszámok miatt. Most 2-3 nap max.
Arra lehet számítani, hogy ehhez a típusú autóhoz minimális az utángyártott alkatrész, és általában silány minőség is, én régóta már csak gyári alkatrészeket veszek, azokkal nincs probléma. Mondjuk ennek megfelelően horrorisztikus az áruk is, bár nem értem az Audi árképzési koncepcióját, mert vannak főalkatrészek amik viszonylag olcsók, és vanak olyan alkatrészek, amik kis semmitmondóak, de az áruk irreálisan magas. Példákat nem írok, mindenki meg fogja tapasztalni.
Szal mostmár, "normális" autónyit járok szerelőhöz, az autó meghálálja a törődést.
Mesélnék a szervízekről kicsit, (Porsche Buda) de gondolom nem fogok újdonságot mondani a későbbi gondolataimmal senkinek.
Már a legis-legelejétől fogva nem akartam "szak"szervízbe vinni ezt az autót, de sajnos kulcsot akartam cseréltetni, mert már eléggé szét volt zuhanva az indítókulcs. Ezt viszont csak "szak"szerív végezheti tehát irány be, mondom mit akarok, oké renedelik mennyek ekkor és ekkor. Megbeszélt időpontban ott vagyok, reggel 8, jó, autó be, munkafelvevő igéri délre kész plusz ingyen mosás... 11-kor hívnak, csak 15-körül lesz meg mert sok a meló és kevés a szerelő... 14.30-kor én hívom őket, őőőő,őőőő hát 17h-ra megvan, mondom ok, de akkor már tuti kellene mert meló után mennék haza. 17-re ott vagyok, munkafelvevő sehol, 17.20-ra előkerül, 17.50-re kihozza a kocsit, mosás elmaradt, sajnálkozik, hogy nem úgy ment mint kellene minden, mondom ok, rendben vagyunk?, jaja menjek a kasszához, 300e a számla :O, mondom miért? hát 8 óra munkadíj 140e... mondom ne haragudjon, azt mondta délben azért nem halad mert sok más meló van kevés emberre, ezt miért én fizessem ki?, jó beszél a szervízvezetővel, huza-vona, egyből csak 220e a számla mindjárt jobb, zárkészlet, 2 teljes kulcs, így már ok. Megyek ki az autóhoz, ami mocskosabb mint volt, próbálom egyik kulcs, ok, másik kulcs semmi, nem nyitja az autót... működő kulcs elő, beülök indítok, Airbag lámpa világít....., hívom munkafelvevőt, mondja, jaj elnézést, mindjár törlik a hibát, bevitte autót, törölte, de a másik kulcsot nem tudja felprogramoztatni, mert az "új" kolléga elrontotta, és már elment, de holnap reggel jöjjek vissza, és akkor megcsinálják. OK. Elindulok, megyek hazafelé, hmm a tiptronic kapcsolóról a kormányon lejött a bőr, a viszapillantó tükörnél a műanyag borításba, mintha egy ekét végighúztak volna, akkora karcolás, a fabetéteken középen szintén. Mindegy e-miatt nem szóltam, nem akartam balhét, és nem akartam többet ide, behozni az autót. Másnap reggel azért elmentem, a kulcsot felprogramozták, és így a kért munkákat megcsinálták. 2 nap alatt, a 4 órásnak igért melót. Most mondhatja bárki, mikor a munkadíjjat nem akatam kifizetni, hogy akinek ilyen autója van az mit vár, számoljon a húzós összegekkel, de azért le ne akarjanak húzni.
Másik (M5), bejelentkezem ellenőrzésre, futómű, lengéscsillapító, ismerős álltal, tehát a munkafelvevőnek szóltak. Odamegyek, megálltam az autóval, elég feltünően, biztosan észrevett, bemegyek, bent senki, csak én és az "úr", mondom jó napot, ő is, és befordult a számítógépe monitorába. Várok, mondom nem zavarom, csak megkérdi minek jöttem.... 30! percet álltam ott vele szemben sehol senki rajtunk kívül a szalonban, amikor meguntam odébb mentem, felhívtam a cimbit, hogy bazz ez a tapló hozzám sem szól, előre jött, és na akkor, mit szeretne....... aztán jött egy kis nyali, de elmehet a sunyiba. Ha jól tudom Németországban külön váró rész van az A8 tulajoknak....kávé, szendvics...stb....
Porsche Pest: 3! szor kaptam meg az új 2002 utáni, A8 kézikönyvét, pedig az enyémhez rendeltem, harmadszorra már mondtam a hölgynek, hogy az új audit is kérem hozzá. Mondjuk ez álltalánosan igaz sajnos, mindegyik "szak"szervízre, hogy az ETKA használatához lövésük sincs a bolti eladók 99%-nak, és ha csak nem mész cikkszámmal, vagy nem találják meg amit kérsz, vagy rosszat rendelnek meg.
És ezek után 5!-ször hívtak fel az elégedettségem miatt, és egyszer a Porsche Pest akkori igazgatója aki így mondta, kiemelt ügyfélnek számítok a ritka autóm miatt, és nagyon kíváncsi az elégedettségemre. Hát elmondtam, neki, erre a végén, és megmondaná név szerint is kik voltak ezek a kollégák, mondom, nézze uram, nem, én nem akarok senkinek sem rosszat, és ha esetleg mégegyszer neaggyisten be kell vinnem az autót, akkor még el is vágják a fékcsöveket.....
Na mind1 a "szak"szervíz tapasztalataimból ennyit, pedig volna még mit mesélnem....
Néhány mondat az autóról végre.
Egyszerűen imádom vezetni, nagyon megy, a 423Le nagyon tapaszt az ülésben minden fordulaton, kanyarokban nagyon stabil, nincs semmi túlkormányzás, isteni vezetni, attól függetlenül hogy 5m14cm hosszú, fürge, csak is szuperlatívuszokban beszélhetek erről az autóról. Az extrák nagyon jók, állófütés egy isteni találmány,kívül, belül gyönyörű, és a felhasznált bőr is kifogástalan. Kívül talán csak azt a rádió antennát hagyhatték volna el. A műszerfal, és a középső konzol éjszaka gyönyörű, minden gomb kézreesik. Minden fontosabb dolog gyönyörű pirosban világít éjszaka. Egyszer érdemes átolvasni a kézikönyvet, mi, mire való mert nem egyértelmű minden, legalábbis nekem nem az volt. Az ülések nagyon kényelmesek, az utasok hátul táncolhatnak is kis túlzással akkora hely van. Menetzaj még 180-nál is minimális, mondhatnám már-már unalmas is vezetni, annyira megszünik a kinti világ. Nagyon jó érzés az amikor valaki erőlködik mögötted, és csak egy kis lábmozdulat, és pillanatok alatt 240-el mész. A kényelem körülvesz, és ennek megfelelően nyugottan vezetsz, gyönyörűen szól a hifi, szal szinte minden tökéletes.
Csak majdnem minden, hogy legyen negatívum is. Igaz, hogy a szolártető termel annyi energiát, hogy menjen a ventillátor álló helyzetben, ha a nap süti a kocsi tetőt, de annyit nem, hogy a klíma is menjen, így nyáron, annak ellenére, hogy a klíma pikk pakk "vágó" hideget csinál, a hátadon az ing tuti átázik az izzadságtól ami a forró bőrüléstől leveri az emebert, illetve figyelj, hogy az asszony miniszoknyában is óvatosan üljön a forró bőrülésre mert lesznek felszisszenések.
Egyszóval az ülésszellőztetés hiányzik a luxusból.
Ezenfelül, az én autóm csak 4 személyes, így hátul középen nem ajánlatos ülni, szal a család sem minidg teljesen luxusban utazik.
De végül is kit érdekel ez, miután a vezetési élmény, és a rengeteg, rengeteg extra, mindenért kárpótol!
Hibalista
- Nálam igazából semmi nagyobb, kopó alkatrészek lettek cserélve. - Amiket amúgy kicseréltettem, mind csak a magam kedve miatt, és a maximalizmusom miatt.
Ide hordtam szervizbe
Porsche Buda, M5
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Megfelelő szakember a XVIII-ik kerületben, ha lenne 11-es osztályzat én 12-est adnék neki. A nevét nem írom le, mert ha megtudják, hogy otthon szerel kirúgják az Audi szervízből ahol most van, mint ahogy az egyikből már elküldték e miatt. Igen, ez jelenleg az Audi szervízek mentalitása Magyarországon!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 145000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 16 l |
Előző autója? | Audi 80 2.8 V6 | Következő autója? | Audi A8 6.0 Quattro Lang W12 új típus |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
