3.0 TDI 235 LE
Szöveges ítélet
Vasarlaskor lecsereltem az automata valto olajat + a szüröt, mivel a gyari allitassal szemben a valtoban levö olaj nem örök eletü, hanem idönkent cserelni kell. elsö csere ajanlott 140.000km környeken, majd minden 60.000 utan a tovabbiakban. amennyiben ezt megtesszük a valto tökeletesen fog üzemelni. a motorolaj csereintervallumat is a gyari 30.000km helyett 15.000km-re cserelem sajat magam. vettem az autohoz diagnosztikai berendezest, valamint a navigacio es az MMI Sw-t frissitettem a 2018-as verziokra. A börüleseket es a kormanyt minden nagyobb takaritaskor atkenem egy apoloszerrel, igy meg mindig ugy neznek ki mint az uj ülesek. Sem hidegen Sem pedig melegen nem tolom neki, autopalya hasznalat utan (pl parkolokban) leallitas elött mindig jar meg par percet a Motor alapjaraton.
Ami tetszik benne:
- van hely böven, a gyerekek nem rugdossak a hatam a hosszu utakon, csend van, es kenyelem, ahogy ringatozunk 160-nal is, alacsony fogyasztas mellett.
Ami nem tetszik:
- szamomra erthetetlen, hogy az Audi csucsmodeljeben a közepsö levegöbefuvo nyilasokon jövö levegö hömersekletet nem a Digitalis Klima szabalyozza, hanem a menüben hosszan navigalva eljutunk egy almenübe, ahol ezt be tudjuk allitani (csak a 2 közepsö befuvot).
- a navigacio programja kicsit merev, mas Sw-ekkel összehasonlitva (tomTom, vagy iGo) le van maradva. amennyiben egy celt beadunk neki, es leokezzuk az utvonalat, onnantol kezdve nem terhetek le arrol az utorol mert ö mindenkeppen arra az utvonalra akar visszavinni. nincs ujratervezes, vagy nem tudom. ha ujra beadom ugyanazt a celt, akkor mar az uj utvonalon navigal tovabb. forgalmi okokbol amennyiben ö javasolja, akkor valtoztat az utvonalon, de ha en akarom, akkor nem hajlando :).
- ami tulajdonkeppen nem hiba, de a hosszu tengelytav velejaroja (hosszitott valtozat), hogy szükebb kanyarokban vagy Mekiben pl sokszor at kell gondolni hogy is fogok ott befordulni, hogy se az elsö kerekkel, se a hatsoval ne ugorjak fel a patkara. a nyari felni gyarilag 20" a teli pedig 19". egy iylen patkazas hamar a gumi veget jelenti igy inkabb jobb sporolni vele.
- az utasterben szerintem keves a pakolohely. persze ott a nagy kesztyütarto, de azt menet közben nem erem el, igy a szemüveg, a törlörongy, stb mind az ajtozsebben kell utazzon.
- a könyöktamasz elötti pohartarto nem tartja meg kanyarodaskor a bele helyezett italokat, igy a Mekiböl valo kikanyarodaskor mindig fogni kell az odatett cuccokat.
a 3 literes 235 loerös Motor nem mozgatja olyan dinamikusan az autot, cserebe 7,5-8,2 az autopalyas fogyasztas, varosban pedig 9-10 Liter.
Hibalista
- - a kulcs nelküli nyitas-zarashoz szükseges nyomogomb a Kilincs tetejen bal es jobb oldalt elöl - - a bal elsö ajto ajtobehuzo funkcioja a bowden szakadasa miatt megszünt - - a csomagter zar automatikus csukodaskor nem huzta le a lecsukodo fedelet a zar bovdenszakadasa miatt - - idönkent benyomja a kanyarodaskor felgyullado oldalra vilagito lampa hibajat, majd egy ujraiditas utan minden tökeletesen müködik
Ide hordtam szervizbe
magam szervizelem
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 145000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | meg nem tudom |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
