Ronin - luxus izomautó
Szöveges ítélet
Hol is kezdjem? Őszintén elmondom a jó és a rossz tulajdonságait is.
Az Audi az tényleg Audi. Nem olyan kényelmes, mint egy Lexus vagy egy Mercedes, de ezekről csak rövid élményeim vannak. Ellenben van olyan pörgős, és dinamikus, mint egy BMW. A Volkswagen gének érezhetően jelen vannak még egy ilyen nagy autónál is, mint amilyen az A8. (Az enyém egyébként S8, de ez mindegy.) Kicsit jó értelemben véve primitív, direkt hajlamú autó, érezhetően van benne anyag.
A kezelőszervek jó része mintha egy Golfból vagy egy Octaviából jött volna, persze elegánsabb előadásban. A külső design szerintem mostanra már önálló arculattá érett, sikerült az Audinak a tégla és a szappantartó után valami elegánsat is alkotnia. Az enyém egyébként jobban tetszik, mint az új, de ezen lehet vitatkozni. A motorja brutálisan jó, a 4200 köbcenti gyilkosan mozgatja a majd´ két tonnát. A futóműve szerintem kicsit kemény, nem szereti a kátyúkat, de még a kisebb lyukakat sem. Mondjuk az S8-nak sportfutóműve van. Kátyútűrése nem jobb. mint egy kettővel kisebb kategóriájú autóé (pl. Volvo S40). Az újban adaptív légrugók vannak, lehet, hogy azokkal jobb?
Az enyémet használtan vettem, borzasztóan le volt lakva, mintha rabszolgaságban tartották volna. Ezeket az autókat sajnos csak életben tartják, nem karban. Rossz volt látni. Az oroszok érezhették magukat így, amikor Nyírfaligetet felszabadították... Ezután jöttek a kellemetlen meglepetések. Szinte minden rossz volt benne, rengeteget kellett rá költeni. Ez papíron amúgy is luxusautónak számít, tehát a fenntartási költségeket ehhez mérten kell értékelni. Aki nem tud a vásárlást követően még egy-két milliót rákölteni, az inkább ne vegyen ilyet.
Itt lehetne polemizálni az alkatrészárakról (fröccsöntött mőanyag alkatrész súlyos tízezrekért, stb...), meg a hivatalos márkaszervízek agyament harácsolásáról és hozzá nem értéséről, de erről mások már sokat írtak.
Mindenesetre nagyon könnyű volt megszokni a kényelmét, és a kezelhetőségét, csak bele kellett ülni. A fogyasztását már nehezebben (12L autópálya, 20L város, 15-16L vegyes, ki hogy használja). Rendkívül jó a kormányáttétel. Úgy forog a monstrum, mint egy 3-as BMW. A V8-as hangja nagyon szép. Ha kell csöndes, ha kell nagyot röffen... Igazi élményautó. És jóindulatú, nem úgy mint egy Subaru. Bár lehet, hogy az meg másnak jön be. Elsőbbségadási gondjaim nem nagyon voltak vele, mindenki megadja a kellő tiszteletet. 410 Nm-rel a lámpánál is én indulok először...
Összességében nagyon szeretem.
Hibalista
- Nagyon hosszú lenne a lista...
- És egyébként se lenne reális, mert nem tudom mi lett volna, ha rendesen karban tartják.
Ide hordtam szervizbe
Porsche Hungária Budapest, Fáy utca
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Van két saját szerelőm, jelenleg nem tudok jobbat náluk...
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 17 l |
Előző autója? | S40 | Következő autója? | Talán Audi vagy Lexus |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
