Brutális, mégis könnyen kezelhető
Szöveges ítélet
Hirtelen felindulás volt,bár később sem bántam meg a megvételét,noha néha azért meginogtam.
A kezdetekben kápráztató volt minden tekintetben.Autó létezik felnőtt méretben is!A kedvesem közölte velem hogy engem és az ötéves gyermeket csak és kizárólag a játékszerek értéke különbözteti meg egymástól.
Az egyik szemem sírt:az előző tulajdonos hanyagságának köszönhető kezdeti gyermekbetegségek és minden egyes tankolás okán.
A másik viszont nevetett:a menetteljesítmény,a méretből és a teljes felszereltségből adódó eddig ismeretlen kényelemből adódóan.A gyorsulásnál csak a lassulás az élvezetesebb.
Miután kisebb anyagi és jelentősebb szellemi hozzájárulást (értsd:utánajárás) követően az autó kezdett mindinkább használhatóvá és megbízhatóvá válni,a könnycseppek felszáradtak és egyre gyakrabban ült ki a széles,elégedett vigyor a képemen és néhány hegyvidéki autózást követően már csak a füleim akadályozták a szám,hogy körbeérjen az arcomon.
Azóta a mindennapos autózásban kellemes partner,kiismerve pedig a fenntartási költségek is ésszerű határon belül tarthatóak.
Legalábbis nekem az autópályán tempomatos 180-nál 15,4 literes átlaggal az 55 perces Budapest-Miskolc annak tűnik.
Még úgy is,hogy néha lassítani kénytelen az ember fia az autópályán ülve alvó,tükörbe egyáltalán nem néző kamionsöfőr miatt.
A legélvezetesebb azonban a normál országutakon utazni,ahol a szabályosan vagy valamivel annál lassabban haladó autók csak kikerülésre váró útakadályok.És mindezt úgy előadva,hogy nem túl gyakori a villogás,dudálás,ökölrázás (mondjuk egy nagy sötét audinak valahogy nem is szokás bemutatni országunkban),mert nem alakul ki veszélyhelyzet,inkább csak egy-két hitetlenkedő,kimeredt szem jelzi az elképedést az autó hihetetlen képességeit megtapasztalván.
Egyszóval,az autó presztízse még napjainkban is elég magas,a közlekedőparnerek és az út mellett állók is megadják neki a tiszteletet.Egy kezemen meg tudom számolni,hányszor jöttek vagy léptek ki elém...
Rossz tulajdonságai végül is nincsenek,a gondoskodást meghálálja,a kötelező karbantartásokat kicsit nyújtott szervizintervallummal ugyan de betartva benzinen (nem kevés) és olajon (nem sok) kívül nem kell hozzá más.Majd elfelejtettem:a 245/45x18-as gumikból azért 30 ezrenként szintén megeszik egy garnitúrát.
Egy régebb óta hasonlót használó márkatárs jóslata látszik beteljesedni:ne vedd meg,mert ezután nem kívánsz majd másba ülni.És amíg a lejjebb következő autóként megjelölt típus nem lesz elérhető áron hozzáférhető,valószínűleg ez így is marad.
Kedvelem,na.Ez nem szerelmi házasság,de le lehet vele élni akár egy életet is,alkalomadtán lecserélve egy fiatalabb évjáratra.
Ha valaki megteheti,tegye is meg:nem fogja megbánni.
Sajnos,az aktuális szervizszámlától levert a víz.A négykerékhajtás nagygenerálra szorul...Meg valaki beleszeretett,hát vigye.Keresek helyette másikat...
Hibalista
- generátor állórész 30e,bal első ablaküveg 45e,tank bal sugárszívócső 25e,akkumulátor 17e (érdemes egy számmal nagyobbat venni!)
Ide hordtam szervizbe
mindig az adott problémának megfelelő szakember...már ha sikerült találni ilyet
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 198000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 14 l |
Előző autója? | Octavia tdi 110 | Következő autója? | Lexus IS-F. Szerelem első látásra. |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
