A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » A8 (1994-2002)

A8 3.3TDI V8 quattro 

Az ítélet értékelése
3,0(1 db)

A legkisebb dízel V8-as

Szöveges ítélet

Csodálatos, perverzül imádom, fiatalabb és drágább autó után lett az enyém ez a csoda. Hóban, síeléskor lealáz szinte mindenkit. Ott ahol az első vagy hátsókerekes autók hóláncot szerelnek, ott a quattro vidáman gyorsul.

Sokan azt mondják, hogy minek az 4kerék hajtás, hisz egy évben csak 1 hónapig csúszós az út. Volt már pár autóm, első és hátsó kerekes is. Kb. 140 lóerő az a határ elsőkerék meghajtásnál, ami felett könnyen elkapar a verda és zavaróan csavarja a kormányt gázadáskor a motor pláne, ha úthibák is vannak. De a kétkerék hajtás igazából csak 1 kerék hajtás, mert ha az egyik elveszi a tapadását, akkor vége. A quattro nem ilyen, ott ha 1 kerék tapad már húz a kocsi és mindegy melyik kerék :)

Csak egy dolgot nem szabad elfelejteni: csak úgy lassul, mint egy kétkerékhajtású :)

Ehhez az évjárathoz az alkatrész árak elfogadhatók. A8-ból használtam a 4.2-es bezineset, az 17 litert eszik (nagyon szép hangja van), a 2.5TDI 13 literrel megy el nálam (erőtlen még a 180Le-vel is), a 3.3TDI picivel 10 liter alatt fogyaszt. 1935kg üresen a kocsi, összekrék, automata, klíma és a tank súly figyelembevételével szerintem a 10 liter nem sok, autópályán és országúton 8-9 liter körül eszik.



Hátrány: 3.3TDI már V8-as (biturbo), a motortér fullon van, ezért a javítások során a fél világot szét kell bontani, ami idő és sok pénz.
Szíjas a vezérlése, ami 120.000km-enként esedékes, költsége kb. 200eFt.
Futómű gyenge pontja a kocsinak, 3 évente komplett csere (gátlók, lengőkarok, csuklók). Németországban lehet, hogy örök darab lenne, de itthon...


Minden alkalommal, amikor beröffeln a V8 érzem, hogy ez egy SZUPER AUTÓ, csak ilyet az utakra! Vásárláskor nem hittem volna, hogy belevágok a chiptuningba. Egy Orosz szakitól vettem két átprogramozott chippet, amit beforrasztottam a két computerbe. 269LE -re lehet ezek után számítani, 7.2 sec alatt megvan a 100km/h sprint és közben a füstölés sem olyan vészes.


Nem túlzás: álom ez a kocsi, még a mai mércével is nagyon erős dízelnek számít, pedig már 10 éves konstrukció. Automata szépen és finoman kapcsol, remek a hangszigetelése, bár a gumis azt mondta, amikor legutóbb cseréltem a kerekeket, hogy olyan hangja van, mintha egy űrhajó tévedt volna oda, van hangja.

Most, hogy tisztességesen rendbetettem az autót magam sem találok kifigásolnivalót.

Aki A8-ban töri a fejét, annak nem árt tudni, hogy nem csak megvenni kell, hanem üzemeltetni is. Az olaj és szűrőcsere 30eFt anyagárban, 4 gumi 200eFt (de akár 400eFt-ot is el kehet költeni 4db 18" gumira). Pl. az első féktárcsák darabja legalább 40eFt.
Kb. 5x annyi alkatrész van benne, mint pl. egy mondeóban, minden kis hely tele van kütyükkel, relékkel, motorokkal, biztosítékokkal, csövekkel a sok alkatrész pedig összességében gyakrabban elromolhat, arról nem is beszélve, hogy nem árt, ha olyan javítja, aki ért hozzá. Szerencsére a sok kütyü elég megbízhatóan teszi a dolgát.

Mivel már elég sok km belement, elmondhatom a motor elnyűhetetlen, az állófűtés télen hihetetlenül jól teszi a dolgát, hosszú úton sem fáradok el különösebben, a nagy lábtér mindent visz.

Hibalista

- 8 éves korában a következőket kellett javítani/cserélni: - - Összes első lengőkar, kormányösszekötő és stabilizátor - - Lengéscsillapító - - izzítógyertyák - - váltó hátrameneti dugattyú - - állófűtés - - hátsó rugócsere - - kerékcsapágyak - - féltengely porvédők - - légtömegmérők - - néhány érzékelő - - Kopó alkatészek: - féktárcsák, fékbetétek...

Ide hordtam szervizbe

Ahol elvállalták.

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2001
Kényelem (10) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 100000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? V70 AWD Következő autója? OOOO
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi A8 1994

További ítéletek (55 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)