Morcos, de takarékos jószág.
Szöveges ítélet
Életem első új autója (szerencsére nem saját hanem céges), minden tartozékot, felszereltséget magam választhattam ki, színek, extrák, a lényeg hogy beleférjen a keretbe.
Amit kértem alapfelszereltségen felül:
- Navigációs rendszer Plus
- Rakodó csomag és csomagpók
- Ülésfűtés elöl
- Belső tükör automatikusan elsötétedő
- Gerinctámasz
- 4 Zónás klíma
- Ambiente világítás
- Külső tükör aut. Behajtható
- Alumíniumöntvény keréktárcsa 8Jx18 méretű, 5-V-küllős-dizájnnal
- Audi hangrendszer
- Külső tükör: Elektr. behajtható, memóriás
- Magyar nyelvű MMI kezelőfelület:
- MMI® Navigációs rendszer plusz, MMI
- Ülés: Individual konturülések, komfort üléscsomag elöl memóriával, elektromos állítási lehetőség: magasság, hosszúság, támla és deréktámasz állítás manuális fejtámla és biztonsági öv magasság állítás. Memóriás állítás az első ülésekhez, külső tükrökhöz
- Ülésszellőztetés elöl
- Üléshuzat: Valcona bőr Individual
- LED lámpacsomag
- Elektromos napfényroló
- Vonóhorog (mechanikusan besüllyeszthető)
- Külső szín: Havana fekete, belső: mogyóróbarna/bézs
- 4 év garancia (vagy 200.000 Km)
Ami ebből igazán jó döntés volt, és abszolút ésszerűen ajánlott: LED lámpák, Vonóhorog!, Individual korurülések, ülésszellőztetés.
Ami nem tetszik:
- Minden leállítás után újra kell állítani a Start/Stop rendszert, ha kikapcsolva szeretnéd használni.
- Tolatókamerát nem kértem, a tolatóradar sematikus képe inkább idegesítő és felesleges, a hangjelzéstől csak elveszi a figyelmet.
- Így pár hét használat után, a 18"-os felni kicsinek tűnik :)
- Az MMI magyar, a fordulatszámmérő és km óra közötti értesítő menü viszont angol (vagy német).
- Az érintő felület eléggé elvonja a figyelmet a vezetéstől, pedig inkább azt kellene segítenie.
- Az autó lakkozása szerintem gyenge, nagyon könnyen látszódik rajta minden apró karcolás és minden madárszar foltot hagy, ha nem 1 percen belül mosod le róla.
- Az MMI menüjének iránya. A forgatótárcsa iránya az én logikámmal teljesen szemben működik. :) Ehhez szerintem német agy kell.
Amit imádok rajta:
- A vonóhorog zseniálisan van megoldva, könnyen nyitható és visszacsukható, becsukott állapotban láthatatlan. Barom jól jön kerékpártartó, ideiglenes utánfutó, vagy egyszerűen lerobbant autó vontatásakor. Szerintem abszolút megéri a pénzét, inkább vonóhorgot kérjél rá mint fabetétet!
- A LED lámpaszett (első) tökéletes. Jól igazodik a fénykép a sebességhez, a fénykürt (távolsági fényszóró) olyan éles, hogy felszárítja maga előtt az aszfaltot. :) Ráadásul az automata fényszóró asszisztens helyetted kapcsolgatja a távolsági fényszórót ha jönnek szembe vagy mennek előtted. Baromi kényelmes és mindig a lehető legjobban látsz.
- Mivel rengeteget ülök autóban, azt hiszem hogy jó döntés volt a lehető legkényelmesebb üléseket választani. Minden irányban állítható minden támasza, ezek memóriába menthetőek, kulcsokhoz rendelhetőek (ha többen vezetitek a járgányt). Az ülés szellőztetés fontosságát csak az tudja igazán értékelni, aki 2-300.000 Km-t levezetett már sima fekete bőrülésben. Nem folyik a hátadról a fenekedbe a saját izzadtságod 20 perc után. Egyszerűen zseniális és kell! Aki nem vesz ülés szellőztetést az jobban jár ha bőr helyett sima szövet (vagy alcantara) ülést választ.
- Motor: először azt hittem kevés lesz a 190LE egy kb 2 tonnás autó dinamikus mozgatásához. Tévedtem, teljesen kényelmesen és jól autózható. Persze nem ezzel fogod letolni a pályán az X5M-et, de talán egy idő után már nem is ez a cél.
A dízelmotor finoman szólva takarékos, és nem csak a start/stop rendszer miatt. Sebességkorlátozásokat betartva egy-két számjegyű közúton 4.7-5.0 liter simán tartható (90-100 Kmph). Vegyes használat nálam 6.7 liter most óra szerint, viszont az tény hogy többet vezetek lakott területen kívül mint belül. Na ezért ultra az ultra. :)
- Kasztni: Mázlim volt, mert kaptam a BMW-től pár napos tesztre egy 520-ast, az Auditól egy facelift előtti (2014-es) A6-ost és az egyik havertól egy E350-es Mercedest (a mercedes szalonban konkrétan nem tudtak hetekig tesztautót adni, csak a mások által rendeltbe lehetett beleülni - LOL). Így mindenik szóba jöhető típus nyúztam kicsit, és végül az A6 lett a befutó. Miért? Szubjektív véleményem szerint most ez néz ki a legjobban. Elegáns és sportos egyben. A BMW orrát szerintem elcseszték, a belső kidolgozottság sem tetszett annyira, viszont fürgébb (sportosabb) volt ugyanakkora motorméret mellett. A Mercedes amennyire tetszett kívül, annyira nem belül. Nekem a műanyaghasználat kritikán alulinak hatott az E350-ben. A motorról ne beszéljünk, egy kategóriával a többi feletti volt.
- Belső tér: az Audi ennél a modellnél kb egy kategóriával feljebb lévő belső teret ad. Konkrétan az S Merci és a 7-es BMW néz ki olyan jól belül mint az A6. Persze ez szubjektív, de ebben jó sokan egyetértettünk. Az anyaghasználat prémium, jó minden kezelőszervhez hozzányúlni. Magát a kezelést nagyon szokni kell, ha kölcsönkapsz egy A6-ost, ne vezetés közben kezdd felfedezni hogy hogyan tudod a navigációt használni. Nekem egy kicsit minden nagyon németes és nem minden logikus. Idővel persze egyre könnyebben találok meg mindent sötétben is.
Egyelőre még óriási a szerelem, szerintem ebben a felszereltségben az ára is viselhető (a másik két konkurens gyártóval szemben). Hamar megszokja az ember, hogy megbámulják a gyalogosok a zebrán.
Ha egy ilyenhez hozzá tudsz jutni, és nincs benne 500.000 km, valószínűleg nem jársz rosszul, de a garancia időn belüli szerviz költségek horror árban lesznek, viszont ez a BMW-re és a Mercedesre ugyanúgy igaz...
Az üzemanyag költségektől viszont nem kell tartani.
Hibalista
- Egyelőre semmi, ez talán el is várható egy új autó esetében.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Laguna 3 2.0T | Következő autója? | A6 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
