Köszönöm, elég volt, ennyi.
Szöveges ítélet
Az autót / autókat céges autóként napi munkavégzés során használtam / használtuk. 3 darabot vásároltak cégünk részére, ugyan azzal a felszereltséggel. Három év után munkáltatóm Mercedesre váltott.
Pozitív:
- Rendkívül kedvező fogyasztás, nagyon jó menettulajdonságok, nyomatékos-erős motor.
Negatív:
- Előző szériához képest rendkívül olcsó hatást keltő műanyagok, olcsó kárpitok, izzasztó gyenge minőségű bőrülések. Rendkívül sok kopogós műanyag mindenhol, fémhatású karcolódó kopó betétek.
- Előző szériához képest szűkebb hely, fölöslegesen széles kardánalagút, a középső konzol nyomja a térdemet
- Az ülés és a kardánalagút közé beesett a kulcsom, amiért benyúltam. A biztonsági öv kapcsolója alján éles műanyag szétvágta a kezemet. Nem volt leburkolva.
- Ülésen a háttámla állítója tekerős, ami szélen oldalt az oszlopnál kapott helyet. Nincs nagy kezem, de nem férek hozzá, amikor állítom lehorzsolom a bőrt a kézfejemről.
- Automata kézifék és rablásgátló !! Hát ez katasztrófa és nem lehet kikapcsolni!! Ajtónyitásra motor leáll, kézifék automatikusan behúz.
- Kulcs nélküli indítás!! Katasztrófa. Egyszer az autómosóban beindítottam ( gombnyomással indul ha érzékeli a közelben a kulcsot ) de a táskámat a kulccsal együtt ott felejtettem. Megtettem kb. 25 km utat, leparkoltam. Másnap tovább induláskor jelezte, hogy nincs a kulcs az autóban és nem indult be!! BKV mosóba-majd vissza az autóhoz.
- Multitronic fokozatmentes váltó!! Hát ez a leggyengébb pontja. A leírás szerint a szíjak a kúpok felületén folyamatosan képesek vándorolni!! Hát ezek vándorolnak is kedvük szerint. Terhelésnél érezni, hogy a szíj ugrál, az autó gyorsításkor rángat! Emelkedőn gázelvételnél az autó visszagurul !! Egyenes sík terepen tökéletesen vált, de hirtelen gázadáskor, terheléskor, emelkedőn, lejtőn egy forintot nem ér. A hagyományos bolygóműves váltóhoz képest egy vicc. Gondolom a fogyasztásnak kedvez, de sportos vezetési stílus kizárva, a visszagurulás pedig veszélyes is lehet.
- Start-stop rendszer. Ki kell kapcsolni. Városi közlekedés során a leghihetetlenebb helyzetekben és szituációkban áll le a motor. Majdnem baleseteztem amikor hirtelen indulni akartam és gyorsítás közben leállt. Az elektronikája, vezérlése nem jól működik.
- A motorja tökéletes lenne, nyomatékos, erős, de a hangja kiábrándító. Nincs jól leburkolva, hangszigetelve. Kívülről fülsértő, az utastérben csak zavaró kerepelés, számomra a régi Fiat Regattákat, Ford Transitokat idézi.
Összegzés. Jó autó lenne, de a korábbi prémium érzést, prémium belsőt el lehet felejteni. A súlycsökkentés oltárán feláldozták, majdnem minden olcsó hatású műanyag, a kidolgozás gyenge. Váltója egy vicc, sok idegesítő napi használatot megkeserítő elektronika. Fogyasztása kitűnő, motorja erős, hangja a traktorokat idézi. Drága szervíz, drága alkatrészek. Véleményem szerint egy új generációs Opel ugyan ezt vagy jobb színvonalat hoz kedvezőbb áron. A szinte hasonló árazású Mercedes pedig fényévekkel túlmutat rajta.
Hibalista
- Hátsó árnyékoló függöny mozgató motorja. Klíma vezérlés 2x Garanciában javítva. Hátsó rendszámtábla leesett elveszett, kiderült a keret fel volt ragasztva, nem csavarozva.
Ide hordtam szervizbe
Porsche Pest ( Garancia miatt ) Iszonyatosan drága, lassú. A legdrágább szerviz ahol jártam. ( Pappas Auto, Autoplace M5 javítási óradíjainak és alkatrész árrésének is sokszorsa ) pl. 4 kerék le és felszerelése, centírozás, gumizás 70.000 Ft amit 4,5 óra alatt sikerült elvégezniük. Olajcsere alkalmával hordós 5 W 40 motrolaj literenkénti számlázott ára 8.000 Ft.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 118000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra J 2.0 | Következő autója? | Mercedes Benz E class |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.2/10) |
