Az új peszendzserünk, avagy hogy váltottunk P-ből A-ba
Szöveges ítélet
Az ítéletet egy kis bevezetövel kezdeném. Mivel, a még Magyarországon 2 éves korában használtan vásárolt 3BG5 Passat-unk mindennemű szakszervízben elvégzett javítás ellenére 225 ezer elakadásmentesen megtett kilométer után, furcsa dolgokat kezdett művelni, illetve a tavasz kezdetétől függettlenül rügyezni, egyértelmü volt a válasz: kell egy fiatalabb megbízható családi kombi.
A keresést hosszas szűkítések és álmatlan éjszakák után feladtam és mint Damoklész kardja lesujtott az elhatározás: maradok a jól bevállt modelnél. Veszek egy fiatal használt B8-as Passat kombit. A magyarországi használtautó viszonyokat ismerve rögtön a német keresési oldalakon landoltam. A munkámból kifolyólag tudtam mikor vagyok Németországban. A munkát és a családi szabadságot összehangolva felvettem a kapcsolatot egy ottani márkakereskedővel aki kézségesen biztosított a próbaút lehetöségéről. A kinézett model, mindennemű dízelbotrány ellenére, illetve a haszálati viszonyokat figyelembe véve, azaz hosszas kalkulálás áran, maradt egy CRLB motorkódú TDI motorral szerelt automata Highline Passat kombi.
A németeknél megszokott szívéjes fogadtatás és a papírok kitöltése után az eladó kérdezte, hogy esetleg nincs-e kedvünk egy kategóriával magasabb autót is kipróbálni "hasonló" paraméterekkel ha már idáig utaztunk, hiszen az árban nem sok a különbség (a potom 6000 Euro nem sok? relatív!), és éppen van egy Audi A6 Avant Ultra a próbaútra előkészítve (okos trükk!). Egybe néztünk a feleségemmel és a nemre gondolva, igent mondtunk. A B8 Passat kombi már ismert volt számomra, hiszen bérautókent vezettem már ilyet, így nem okozott különösebb meglepetést, bár a 6 sebességes DSG automata, így utólag, az A6-os 7 sebességes S-tronic váltójához képest múzeumi darabnak tünt. Persze annak ellenére, hogy technikai szempontból mindkét váltó szinte ugyan az, csak a neve más. (Megjegyzés: Valószínü, hogy az Audi váltójába épített fokozatok jobban a motor karakterisztikájához lettek hangolva. Ez viszont érezhetö, az áron is.)
Mindenesetre megtettük a próbautat az A6-al is. Itt kezdödött az Audi fiaskó. A feleségemet idézve: "ha maradunk a Passat-nál akkor inkább javítassuk meg a régit, mert az új nem jobb, csak a belsö kicsit másabb. Az Audiban legalább az az érzésem, hogy a nappalinkat bövitettük ki..." Hát igen, ez az a manipuláció amit a VW-csoportban, mint német gyártóban nem igazán kedvelek, mégis el kell hogy ismerjek. A drágább minöségileg jobbnak érezhetö, és miután átültem az Audiba rögtön éreztem: az ember otthon van. Mégha magamnak sem akarnám ezt beismerni. Vissszaérve a próbaútról persze mentek a pro és kontra érvek. Egyedül a kisebbik lányom volt csalódott mindkét "új" autóval kapcsolatban, hogy a csokival és zsömlemorzsával megtömött környezettöl meg kell hogy váljon. Hiszen abba született bele és abban vált annyi évessé amennyi most.
Később meggyöztem a feleségem, hogy a különbség esetleg a motorizációtól függ. Az Audi tény 30 kW-al erösebb volt. Ismét felvettem a kapcsolatot a fennt említett kereskedövel és kértem egy újabb próbautat. Ezennel egy másik Highline Passat-tal, de már DDAA motorkóddal. Persze ez sem okozta a nagy áttörést, hiszen a gát a minöségérzet terén nem változott. Sajnos az A6 maradt továbbra is a befutó, mikor jött a hidegzuhany. Mikor közöltük, hogy inkább az A6-ost vennénk meg, az eladó közölte, hogy az általunk kipróbált autót egy nappal a próbautunk után már eladta. A kínált lehetöségek nem igazán gyöztek meg bennünket.
Így autó nélkül mardtunk, de közelebb a célhoz. Még aznap a közeli lehetöségekre rákeresve találtam meg a potenciális A6 Avant TDI Ultra-t (Forgalomba helyezés 2016.01. elsö tulajdonos, 24.000 km, Audi plusz garancia) az árat tekintve is kedvezöbben. A próbaút megtétele után döntöttünk, megvesszük. Az ítélet pedig a föbb szempontokat figyelembe véve innen következik:
Felszereltség:
• Business csomag (MMI Navigáció, Audi-Connect, PhoneBox, ülésfűtés 4x, automatikusan sötétdő tükrök, kameraalapú táblafelismerőrendszer, DVD, WiFi hotspot, stb.)
• Acustic üvegezés elöl (bár ez azt hiszem alap)
• LED-es matrix fényszorók / dinamikus index hátul
• Bőr / Alcanatara sportüles, elektromosan állítható gerinctámasszal
• BOSE Surround Sound rendszer
• Elektromos szervó ajtócsukás
• Ambient belső világítás
• Napfényroló a hátsó ajtókban és a csomagtérajtóban
• Panorámatető
• Mítoszfekete metálfényezés
• Vonóhorog (csomagtérböl nyitható és csukható)
• Parkolórendszer plusz
• Elektromosan csukodó, fűthető külsötükrök
• Elektromos csomagtérajtó (nyitható a távirányítóval)
• Privancy hátsó üvegezés
• Négyzónás klima (bár ez azt hiszem alap)
• Fennmaradt 21 hónap teljeskörü Audi garancia, vagy 100 ezer km, Plusz 3 év használtautó garancia, vagy újabb 100 ezer km
A beltér:
Elöl az A6 több mint tágas. Az ülések állíthatósága minden igényt kielégít. Még egy 1.9-es ember is bőven talál helyet, nem fogja a feje a tetőt súrolni. A hosszan benyúló műszerfal viszont az anyosülésen ülőket eddig még mindig arra késztette, hogy az ülést jóval hátrébb allítsák mint az szükséges lenne. Ennek persze a hátsó lábtér látja kárát. Előnyét tekintve az elölkaparós Audi feleslegesen széles "kardánalagútja" sem vesz el a térböl túlzott helyet. Ez meglepett.
A sportülések kitűnően tartanak kanyarban, de a kiszállás szárnyak használata nélkül a magasított oldalmerevítő miatt kihívásnak bizonyulnak. A bőrborítás az oldalmerevítőn hosszas használat után biztos ráncosodni fog, sőt már el is kezdte.
Hátul az A6 szintén tágas, csak ne kelljen három embert oda bepréselni. Az ötödik hely szinte csak végszükség esetén használható. A fennt említett széles "kardánalagút" és a klimakezelő desztruktív behatásoknak kevésbé ellenálló felépítése miatt, ezen személy beíllesztése különösebb jógagyakorlattal ér fel.
A sportos tetőív miatt magasabb személyeknél esetleg a fejtámlák túl alacsonyak lehetnek. A ki és beszállásnál sem árt a fejre emiatt jobban odafigyelni.
A csomagtér, hát igen. A majdnem 5 méteres autóhosszhoz képest a csomagtartó talán a sportos hátsó miatt elég kicsinek hat, és az is. Sajnos az autógyártók jelenleg a beönthetö víz mennyiségét adják meg értéknek és nem az Auchan-os szatyor mennyiségét. Papíron a csomagtér enyhén nagyobb a 3BG5 passat-nál, de a szokott táskamennyiségböl egy a földön maradt. Mindennemű tetriszgyakorlat ellenére a csomag az utastérben landolt.
Ami viszont kényelmi szempontból pozitív, hogy a csomagtérroló automatikusan nyílik és záródik a csomagtérajtóval. Ezt a funkciót a csomagtérroló kiakasztásával egyszerüen ki lehet iktatni, amennyiben plafonig akarunk pakolni. Az ülések a csomagtérböl 1/3-2/3 arányban dönthetöek, hosszabb tárgyak bepakolásánál ez ideális, csak a gyerkülés előzetes eltávolítására kell ügyelni. A csomagtérhatárolóháló rolója a lehajtott ülések hátlapjához rögzíthető, így a csomagteret biztonságosan le lehet választani a megmaradt utastértöl.
Ami még feltünő, hogy a tetőtoldat lehajtása után a 2004-ben gyártott Passat-om köszönt vissza. A tükör a tetőtoldatban a takarólemez elhúzása után egy hagyományos izzót kapcsol (nem LED!) a Passatból ismert foglaltban. Most viszont 2017-et írunk. Ha nosztalgiára vágyok, elég csak a tetőtoldatot lehajtani.
Beláthatóság:
Összeségében az autó beláthatósága nem rossz. A B8 passat-hoz képest az oldalsó tükrök hatalmasak, mindkét oldalon szférikusak. A döntésemben ez nagy szerepet játszott, mivel a B8 Passat designos tükrei szépek, csak az autó mögötti/melletti forgalom gyors és biztonságos felismerésére nem alkalmasak.
Az A6 eleje hatalmas. Az ívelt karoszéria miatt parkolásnál nehéz pontosan behatárolni mekkora távolság van még szabadon. Parkolószenzor elöl nagy segítséget nyújthat, viszont a rutin többet segít, hiszen a rendszer sípolása néha túlreagáláshoz vezethet. A rendszer szerencsére gombnyomásra ki és bekapcsolható. Tapasztalatom szerint a parkolóradar elöl lehet segítség, de a kameralapú parkolórendszert én az extralistán minden gond nélkül lehúznám.
Negatívum a két autó közül való kitolatás pl. parkolóházban. A széles B-oszlop, a széles fejtámaszok és az erösen ívelö tetö miatt, jobb hátra szinte lehetettlen a kilátás (fotó mellékelve). Néha a szerencsére kell bíznom a tolatást. Ha jobbról érkeze valaki nagyobb sebességgel, az biztos, hogy túl későn venném észre. A csatt elött a radar/kamera sem segítene.
A mátrix ledes fényszorók minden előzetes félemem ellenére hihetettlen pazarsággal borítják fénybe az éjszakai utat. Nem gondoltam korábban, hogy ez a technika érezhetően könnyiti meg a vezetést. Az automata távolsági fény szinte óramű pontossággal reagál a forgalomra. Ritkán éreztem azt, hogy esetleg be kell avatkoznom.
Motorteljesítmény / S-tronic váltó:
Az A6 avant cirka 1,8 tonnás sulyához képest a négyhengeres TDI motor agilisnek tűnik. Aki azonban a belsö sávhoz szokott annak nem igazán ajánlanám ezt az ultra modelt. Ahhoz ott van a V8T, vagy a V6TDI S6. Ez a motor azonban bőven elég ahhoz, hogy biztonságosan A-ból B-be vigye az embert. A jó zajszigetelésnek köszönhetően a motor hangját az utastérben alig hallani. A 7 sebességes S-tronic finoman adagolja a sebességeket. Elözésnél nem árt a váltót S-be kapcsolni automatikus üzemmodnál, a túl hosszú reakcióidő elkerülése végett. D-ben a váltó néha túl lomhán reagál, ha éppen nem sikerül egy kick-down-t megfelelően érzékelnie. Ez nem jelenti azt, hogy a motor/váltó ne lenne elég a mindennapi használathoz. Sőt, bőven elég és még marad tartalék az extrém helyzetekre is. A 7. sebesség hosszú áttételének köszönhetően hosszú utakon a motorfordulat igen alacsonyan marad (100 km/h -> cirka 1100 f/perc). A BMW mérnökeinek köszönhetően a motor ezen alacsony fordulaton rázkódásmentesen duruzsol. Bár erre a célra beépített technika (Fliehkraftpendel -> sajnos a magyar megnevezése számomra nem ismert -> valahogy leírva mechanikus motorlengés kiegyenlítő rendszer) tartossága csak a hosszútávú szervízadatok kiértékelésével lesz majd lehetséges. Lehet hogy ez lesz a VW-csoport második kettöstömegű-lendkerék mizériája. Majd kiderül. Ameddig működik: örülök.
A 7. sebességgel kapcsolatban, a váltó S módban, ha kell ha nem, gázadásra visszaugrik a 6. sebességi fokozatba. Ez néha idegesítő volt, ilyenkor mindig M-be, vagy D-be kellet kapcsolnom forgalomfüggően, mikor a gyorsításhoz bőven elég volt azonos fokozatban tartani az autót.
A motor adblue használatával teljesíti az Euro 6-os normát. Az adblue utántöltés nem bonyolult, de kicsit meglepett, hogy a kerékkulcsot kellett használnom a fedél levételéhez. Érdemes ezt a műveletett rögtön az első jelentkező figyelmeztetésnél elvégezni (még 2400 km van hátra), persze üres csomagtartó esetén a kerékkulcs miatt. Ami fontos, hogy minimum 5,7 litert (1,5 Gallon) kell utántölteni, hogy a rendszer érzékelje az utántöltést. Ezt ugyan nem próbáltam ki, mert a jelentkező üzenetnél rögtön két 5 literes kannával töltöttem utánna. Az adblue fogyasztásra egyelöre nincs adatom, mert az utántöltést követö 11 ezer kilométeren még nem kaptam újabb üzenetet.
Mikor az adatlapon szereplő üzemanyag fogyasztási adatokra ránéztem csak nevettem. A mosoly viszont hamar ráfagyott az arcomra, mikor a Bánk-M1 bevezetö szakaszon még mindig csak 4,5 liter / 100 km volt olvasható az egérmozin (fotó mellékelve). Az autó sullyához képest ez szerintem kimagasló érték (73 liter névleges tankkapacitás mellett majd 1600 km-re lenne elég az üzemanyag), bár tény, hajnali forgalom volt, persze a telekre járók nélkül, én pedig a családra való tekintettel a gázpedállal nem binárisan bántam. Hosszútávon inkább az 5,9 liter átlagfogyásztást venném alapul (de még így is cirka 1200 km tartható egy tankfeltöltéssel).
A start-stop rendszerrel még nem igazán kötöttem barátságot. Ami nem tetszik benne, hogy a rendszer a motort még az autó teljes megállása elött leállítja (1-3 km/h). Egy piros-sárgánál a gyors átstartolás nem igazán lehetséges. A rendszer a középkonzolról gombnyomásra ugyan kikapcsolható, azonban mindenegyes újraindítás után újra ki kell kapcsolni. A menüben nem találtam opciót ezen funkció hosszútávú eliminálására. S fokozatban viszont a start-stop csak ritkán aktív.
Amit még esetleg tudni kell, "efficiency" módban (160 km/h-ig) a váltó teljesen szétkapcsolja a hajtásláncot. Ez a funkció főleg városban kifutásnál lehet ideális, ahol a motorfék estleg túl erősnek hathat.
Fék:
A fékek, mind a motor teljesítményéhez, mind az autó sulyához kiválóan lettek méretzve. A kopás volumenét tekintve a jelenlegi futásteljesítmény alapján nem tudok sokat mondani. Egy visszont biztos: bekapcsolt ACC mellett hajlandó az autó, sebesség, vagy távolságtartás végett, automatiksan a fékhez nyúlni. Ez hosszú távon valószínűleg nem kívánt fékbetét-, tárcsakopáshoz vezethet. Persze a kényelemnek ára van. A komplett fékbetét, féktárcsa cserére irányuló kérdésemre a próbaút megtétele után erre az akcióra kb. 1200-1400 Eurós árat becsültek. Ugyan Magyarországon még nem jártam utánna, valószínű, hogy a forintos ár márkaszervízben szintén ezen a síkon mozoghat.
Az autó pszihológiája:
Az A6 külseje igen markánsra sikerült. A fekete külső, a krómbetétek és a sötétitett szélvédők sokak tekintetét az autóra vonza. A brutális első és hátsó, tapasztalatom szerint, sokakat kényszerít elsöbségadásra, szerintem megalapozatlanúl. Sokszor kellemetlenűl éreztem magam, mikor a külső sávban az autópályán 130 km/h-al haladva, a belső sávban érkező hirtelen lelassít mögöttem, átengedve a teret, annak ellenére, hogy ennyi a megengedett sebesség. Valószínűleg azt hiszi, mert egy Audiban ülök majd megindulok, mert csak a prédára vártam. Kocsisor előzésnél pedig, sokan akár a legkisebb lyukat kiahasználva feltűnően lehúzódnak, pedig csak a sorral haladok és nem zavar ha van valaki elöttem. Lehet, hogy az Audi mérnökei ezt is a biztonsághoz írták fel, mint eladható extrát.
A dupla kipufogóvég ugyan nagyon brutálisnak hat, de ezt finoman szólva az Ultra modelnél, főleg egy elölkaparósnál, enyhén szólva túlzásnak tartok. Ha ezt a belsö kellemes komfortot, kezelhetőséget és dinamikát egy más autóban megkaphatnám, nem érdekelne, hogy sörnyitó, széltöl dagadó gálya van-e elöl, vagy hátul felragasztva, vagy esetleg egy negyedcolos kipufogó gözölög a téli utakon.
Multimédia / Hangrenszer:
Az autó multimédiás lehetőségeinek kihasználását leginkább nagyobik lányom részesítette elönyben. Persze rögtön vennem kellet egy LTE alakalmas SIM kártyát, amit a középkonzolba íllesztve, az autót Hotspot-tá alakította. Ehhez persze regisztrálni kell az autót a "myaudi"-n. Viszont így egy Európa térképfrissítés is gond nélkül egy SD (min. 16 GB) kártya segítségével elérhetővé válik. Meddig lesz ez így, valószínűleg csak a VW AG fog határt szabni. Ezen felül nem árt odafigyelni a kártya megfelelő behelyezésére, mert könnyen a burkolat és a slot közé megy a kártya. Nekem sikerült, talán másnak is menni fog. Egy új kártyát kellett rendelnem a szolgáltatotól, mert egyszerűbb volt, mint a müszerfal szétszedése.
Amennyiben arra adjuk a fejünket, hogy SIM kártyát helyezünk az autóba, figyelni kell a megfelelő szerződés kiválasztására. A navigáció ezen esetben a Google Map-et használja, ami meglepően magas adatátvitelhez vezethet. Két nap intenzív használat után cirka 1/4 GB volt a számlálón olvasható. A kínált lehetöség nem igazán szükséges a mindennapi használathoz. Az Audi Connect funkciói ugyan jól néznek ki az egérmozin, de egy hagyományos smartphone az idöjárás, hírek stb. lekérdezéséhez bőven elegendö. Sok kínált funkció, mint pl. vonatjegy foglalás Magyarországon amúgy sem nyújt segítséget.
Az A6 megvétele után meglepett, hogy a multimédiás rendszer szinte bármilyen telefonos operációs rendszerrel tud kommunikálni. Legyen az WP, I-OS, vagy akár Android. A telefonálás, zenék átjátszása akadájmentesen müködik.
A PhoneBox-nak keresztelt telefonelhelyezés a könyöktámasz alatt kábelmentes töltésre ad lehetőséget, bár ezt az opciót még nem igazán sikerült kipróbálnom megfelelő smartphone hiánya miatt. Emelett két USB csatlakozó és egy AUX is kapott helyett a zenék képek videók átjátszására, vagy éppen a telefon feltöltésére. Meglepetésémre szolgált, hogy a rendszer a már egyszer regisztrált telefont a későbbiekben minden jelzés nélkül észlelte. A zsebenben lévő telefonról például az MMI-on az akku alacsony töltöttségi állapotárol kaptam üzenetet. Pedáns!
A navigáció eddig kíválóan működik. A beviteli lehetőségeket ílletöleg, az autó minden igényt kielégít akár beszélek neki, vagy a tuchpad-en firkálok. Ez utobbi még a meglepően torz alakzatokat is nagy biztonsággal betűnek, vagy számnak ismeri fel. A tévedési rátája viszonylag alacsony.
A Bose hangrendszer teszi a dolgát, koncerthangulatot tud varázsolni az utastérben. Néha jól esik a Dire Straits-t hallgatva a forgalomban elvegyülni. Az A6 elérhető persze Bang&Olufsen rendszerrel is. Biztos az is nagyon jó, de a blogokat olvasva nem igazán éri meg a borsos árát. Elkeseredtem, mikor nem találtam az előző autóban megszokott CD tárat. Soha nem voltam mp3-as kedvelő, de tény, hogy egyszerűbb memóriakártyán egy polcnyi CD-t az autóba bepakolni. Erre a célra két slot áll rendelkezésre a középkonzolon, plusz egy 10 GB-os DukeBox-nak keresztelt tárolóegység. A CD-k átkonvertálása sajnos még mindig ad elég feladatot.
A Bose rendszer hátrányát tekintve, a pótkeréknek nincs megfelelő hely a csomagtér alatt. Talán még egy mankókereket be lehetne ílleszteni, ha nem lenne az akku is a csomagtérben elhelyezve. A súlyelosztás így valószínűleg jobb lett, de a többlet kábel miatt nem igazán gondolom, hogy a manapság divatba hozott sulycsökkentés volt előnyben részesítve. Az ultra modelnél a mérnökök GFK rugókat beépítve nyernek 4 kg-ot, a plusz 8 méter akkukábel sulya viszont biztos nem szerepel a reklámoldalakon. Ennél a modelnél pedig volna az akkunak bőven hely a motortérben is.
Kezelhetőség:
A kezelhetőség a VW-csoporttól megszokhatóan intuitív, nem kell ezer gomb közűl válogatni. Ami meglepett, hogy a tompított fény állapotáról az elöttem lévö egérmozin semminemű visszajelzést nem kapok. A bekapcsolt tompított fény mintha nem lenne információ a vezető számára. Valószínű csak akkor kapok majd visszajelzést, ha szaladnom kell a szervízbe biztonsági hiba miatt, mert a mátrixledes egységet komplett (cirka 1200 euro munkadíj nélkül) cserélni kell.
A négyzónás klima luxust varázsol az autóban ülöknek, viszont egyedül utazva központilag nehézkes a nem szükséges klimakapacitás kezelése. A klíma intenzitása ugyan az egérmozi menüpontjaiból minden zónát ílletöleg vezérelhető. Vezetés közben a megfelelő menüpont kiválasztását viszont nem tartom igazán biztonságos lépesnek.
Amit még a klima mankójának tartok, hogy a hőmérséklet és a ventilláció mértéke ugyanazon tekerőgombokkal állítható. Ezek közti váltást egy plusz gomb segítségével lehet megoldani. Alap esetben a tekerőgombok a hőmérséklet beállítására vannak hatással. Az átkapcsolás után viszonylag rövid idő áll rendelkezésre a tekerogombokhoz jutni. Ha nem sikerül ez a művelet, lehet mindent újból kezdeni, mert a rendszer alapálásba ugrik vissza. A rutin valószínűleg késöbb segíteni fog, de a régi Passat erre a célokra elkülönített nyomogombjait én kényelmessebb megoldásnak tartom.
Szervíztapasztalat / Meghibásodás / Egyéb tapasztalat
A jelenlegi futásteljesítmény alapján még nem tudok túl sokat elmondani. Az autó minden funkciója működik. Az egyetlen kellemetlenség amire a megvétel után lettem elöszőr figyelmes, hogy a belső tükör mögötti kameraburkolat, hajlamos bizonyos motorfordulatnál berezonálni. Illetve, az egyik hazaút során az adaptív fényszoró vezérlésének hibájára való jelzés jelent meg az egérmozin (futásteljesítmény 35 ekm). Rögtön a kezelési útmutatóhoz nyúlva konstatáltam, hogy az adaptív távfénnyel lehet gond. Mivel ez a funkció továbbra is kivánlóan müködött, nem tulajdonítottam túl nagy jelentőséget, de zavart, hogy a hibajelzés nem akart eltünni, így utánnajártam. Mint kiderűlt, a LED-es fényszoró aktív hűtéssel rendelkezik, aminek hibája vezettett a kijelzőn megjelent hibaüzenethez. A hibás ventillátort garanciában kicserélték, a hibaüzenet így megszünt.
Az autó megvételekor éltem a kopó alkatrészekre vonatkozó úgynevezett szervíz lízingszerzödéssel. Ez a megvételtől számított három évben havi 39 eurónak megfelelő összegért volt köthető. A kereskedő szavaira emlékezve, ez csak az alkatrészekre és a kenőanyagokra vonatkozik. Az első szervíznél (30 ekm), a szakszervízben elvégzett olajcsere, ílletve inspekció elvégzése után a kasszához sietve azt a választ kaptam, hogy vigyem a kulcsot, mert nem kell fizetnem, hiszen a lízingszerződés a teljes költséget állja. Mivel kicsit bizonytalan voltam (a kereskedő szavai még a fülemben csengtek) inkább megnézettem mégegyszer, meg mégegyszer, hogy nincs-e valami hiba a rendszerben. Végűl is "fizetés nélkül" kellett távoznom. Otthon a kisbetüs részeket átolvasva megtaláltam ami miatt nem kellet fizetnem. Ez az első eset, hogy a kisbetük igen is nagy jelentőséggel bírnak, ezennel az én javamra.
Ha egy hasonló fiatal használtautó vásárlására adjuk a fejünket, még mindig érdemes Németországban nézelődni, főleg márkakereskedők által visszavett modeleket keresve. Lehet, hogy nem éppen a legkedvezőbb árban találunk ott autót, de a teljeskörű használtautó garancia hosszútávon kifizetödő lehet.
Amire felhívnám a figyelemet, hogy a mágnesként vonzó "elsö tulaj" lehet egy autókölcsönző cég is. Ott pedig többen gyilkoták az autót. Ezt általában csak a márkakereskedők tüntetik fel a hirdetéskor, de azért nem árt rákérdezni. Én rákerdeztem erre, mert az autó eredeti 64.500 euros vételárát tekintve, egy év használat után, a vételárat igen alacsonynak találtam. És igen, az autót egy ismert autókölcsönző cég üzemeltette. Ilyen esetben viszont jól jöhet a fennt említett teljeskörű használtautó garancia. A német cégeket ismerve, nem hiszem, hogy a későbbiekben ezzel probléma lenne. Persze nem árt az agilis fellépés az igazságunk érdekében (na és persze a német nyelvtudás).
Amit még utólag megemlítenék, hogy a hagyományos nívópálcát ne keressük. Az olajszintet csak az egérmozin tudjuk kontrolálni, hacsak nem rendelkezünk a motorburkolat letépésével való gyakorlattal. A szervízkönyv szerint, a tankönyvektől eltérően az olajszintet az egérmozin üzemmeleg motornál kell elvégezni.
Összességeben:
Ha szép kombi, akkor azt Audi A6 Avant-nak hívják (az NSU RO 80 kombi után - de ezt mint autókedvelő jegyezném meg). Az A6 Avant egyesít egy kényelmes stresszmentes utazókombit, az autóval, ami még a parkolóban is jól mutat. Privátfelhasználóknak az autó talán elérhetettlennek tűnik, de használtan jó kondiciókkal nem kerül sokkal többe, mint egy hasonszőrű Passat. Csak az időt kell rászánni a keresésre. Ami az eddigi haszálat alapján feltünt, azt hiszem elég részletességgel már leírtam. Ami a minőségérzetet ílleti, mind a belsőt, mind a külsőt tekintve, az Audi nagyon odafigyelt minden részletre. Habár az anyagok tartósságát tekintve nem lennék biztos, hogy ez az A6 ugyanazon használat mellett egy tizenéve gyártott hasonló modellel felvenné majd a versenyt. Itt minden használat hamar nyomot hagy.
A karbantartási költségek esetén az 1,5-ös szorzót érdemes figyelembe venni mondjuk az összehasonlításként használt VW-hez képest, abban az esetben ha nem áll rendelkezésünkre a szakképzett szerelő az ismerösi körön belül. Meg kell jegyezzem, hogy egy VW-ben ezen árért jóval több extrát kapunk. De Murphy-t idézve "ami elromolhat, az el is romlik". Remélem ez a szorzót redukálódni fogja hosszútávon. Ha az A6 Ultra Avant még három év múlva is meglesz, igérem írok egy újabb ítéletet.
Hibalista
- - Belső tükör mögötti kameraburkolat - - LED-es fényszoró aktív hűtés
Ide hordtam szervizbe
- Audi márkaszervíz Németország
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 24000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 3BG5 Comfortline - TDI (96kw / 130 LE) 5 sebességes kézi | Következő autója? | Még nincs olyan |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |