Amitől vezetni támad kedved
Szöveges ítélet
2013.12.
Németországból, az Audi gyárból sikerült megvenni az autót. Szolgálati kocsiként teljesített az Audi által támogatott kisváros polgármesterénél. Az autó új ára az elképesztó EUR 100.500,- os magasságban volt, ami közel duplája az adott típus alapárának. A magas ár oka, a kiemelkedő felszereltség: gyöngy fényezés, sportdifferenciál, komfort ülések masszázzsal, LED-főfényszóró, éjjellátó kamera gyalogos felismeréssel és risztással, head up display, dupla üvegezés, teljes asszisztencia csomag, TV, körbe radar, kamera, Bose hifi, teljes bőrfelszereltség, nagy navi, állófűtés, internet, 20"-os kerekek, +3 év kiterjesztett garancia...stb
Másfél éves autó és még erős újautó illat vesz körül, sehol semmi kopás, olyan, mintha teljesen új lenne - egyszerűen csak bejáratták neked.. és körbevesz a tfsi csodás duruzsolása.. Nincs dízel kerregés, de megvan ugyanaz a tolás, megindulás minden sebbességfokozatban - magabiztosan, végtelen nyugalommal.. Csoda..
2014. 07.
Kötelező szervíz - olaj és szűrők cseréje, központi szoftver frissítése, tanksapka zármechanizmusának cseréje (garanciában).
Az autó tökéletesen teszi a dolgát, jó beleülni minden alkalommal. Az elmúlt félévben volt lehetőségem kitapasztalni, hogy mit jelent a zajcsökkentő duplaüvegezés. Olyan szintem izolálja a közlekedést a vezetőtől, ami kifejezetten pihentetővé teszi még a városi közlekedést is. Ugyanakkor kiöli a versenyzési ingert az emberből. Csak gurulsz, ülsz a szellőztetett fotelben, a család tévézik, internetezik körülötted és nem nyaggatnak a mikor érkezünk már meg, sok van még hátra mantrával.
2015.07.
Eltelt egy év és igazából nem történt semmi. Belekerült az autóba 20.000 km. Az átlagfogyasztás - relatív sok városi úttal - 11,5 liter/100km. Sok? Két literrel több, mint a dízeles elődjével volt. Mit kapsz cserébe? A csendet. A nyugodt utazást. A tartalékokat, melyek rendelkezésre állnak, ha letaposod a gázpedált vagy dynamic módot állítod be. Olyankor gyors visszaváltások, érezhetően élénkebb gázreakció, felkeményedő futómű, automatikus gázfröccsök visszaváltáskor. És bármilyen - legális - sebességtartományban ijesztő gyorsulás..
Az egyetlen negatív megjegyzésem, hogy a táblafelismerő rendszer csak az osztrák határ átlépésekor válik aktívvá. Ez gondolom az autó német származásából adódó korlátozás.
Ettől eltekintve csak ajánlani tudom!
Hibalista
- Még semmi.. :)
Ide hordtam szervizbe
Porsche Pest - drága, de legalább irreálisan az..
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | A6 3.0 V6 TDI quattro | Következő autója? | 911 4S |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
