2.0 TFSI, 160E KM, Magyarországi, Szervízkönyves mégis szar
Szöveges ítélet
Pozitív használati tapasztalat az autóval:
- Igen, meglepően jól megy a 2.0 TFSI
- Nagyon menő az autó, minden képen jól mutat, az utcán megnézik.
Ezzel minden előnyét el is mondtam.
Negatív használati tapasztalat az autóval:
- GIGANTIKUS OLAJFOGYASZTÁS mely során akár 3-4 dl / 500 km olajat is kért utántöltésre az autó. Lehet jönni a gyári 1l/1000 km szöveggel, de mindannyian tudjuk ez valójában egyáltalán nem normális.
- Megbízhatatlan elektronika amelynek köszönhetően az autó többször is fals hibákat, hibakódokat dobált fel (TPMS, Start-Stop, ESP, stb..) hiba, melyek néha ahogy jöttek mentek is, máskor megmaradtak.
- Néha eldobja a kulcs jelét, ilyenkor egy üzenet jelenik meg a műszerfalon, és az autó letilt.
Rángat a motor avagy a rejtélyes hiba:
Kifejezetten jó állapotú, magyarországi, kevés kilométeres 2.0 TFSI Audi A6, ami a szép külső ellenére sok bosszúságot rejtett. Az autó használhatóságát megpecsételte a főleg 2000 fordulat/perc alatt tapasztalható rángatás, rántás, vagy rángatások, rántások (mikor épp melyik) amelyek során az autó fordulatszáma 1 másodpercre 200-300 fordulat/percet is visszaesik, az autó pedig megtorpan - mintha le akarna fulladni -.
A hibafeltárás, és javítás első lépése a gyertya, és gyújtótrafó csere volt (kizárólag gyári Bosch-ra) amely nem oldotta meg a problémát. Ekkor került az autó Devecseri Dánielhez, aki a márkaszervizesekkel ellentétben azonnal diagnosztizálni tudta a problémát, a vizsgálati jelentést emberi nyelvre fordítva annak minden elemét részletesen elmagyarázta, majd hosszas beszélgetés után az FSI, illetve TFSI motorok általános hibájának írta le a dolgot s hozzátette az Én autóm még a jobbak közé tartozott, voltak akiknek ennél sokkal súlyosabb gondjaik voltak/vannak ezzel a típusú motorral. Nem írok regényt erről a motortípusról, megtették már mások. Akit érdekel úgyis utána kérdez/olvas. Soha többet FSI, TFSI!
Hibalista
- - Vezérműtengely 1.jeladó lassan válaszol
- - Elektronikai problémák (Véletlenszerű hibák, hibakódok)
- - Bal oldali magas hangszóró szakadás
- - Nehezen kapcsolható 2. fokozat
Ide hordtam szervizbe
Óbudai Autójavító Kft. (Budapest, Mozaik u. 1-3, 1033)
Értékelés.: Sem az ügyféllel, sem az adott problémával nem foglalkoztak megfelelően. Időpontra érkezve több órás várakozás, és utánuk való kajtatás után kiderült, hogy az átnézés, hibakeresés, hibafeltárás, illetve javítás maguk külön-külön munkafolyamatok lennének, ahová ismét elő kéne jegyeztetnünk magunkat, az akkori "átnézés" pedig egy szimpla hibakód kiolvasáson kívül semmilyen más feladatvégzést nem takart. Ezek alapján a szervíz, mint szervíz már ott, és akkor megbukott. Képzeljük csak el a "szakemberek" munkáját egy valóban komoly javításokkal járó, ne adj Isten még nehéz, összetett munkafolyamat során... Aki jót akar magának oda semmilyen autót ne vigyen!
Megjegyzés.: Megkérném a Népítélet szerkesztőit ne csak 1-10-ig lehessen pontozni a szervizeket, hanem valamivel szélesebb skálán: 0-10-ig. A 0 szaktudásra, 0 hibafeltárásra, és 0 ügyfél központúságra magánvéleményem szerint NEM JÁR még 1 pont sem. Most a rendszer miatt mégis kénytelen vagyok 1 pontot adni a helynek. ...Végül is szépen fel volt mosva az ügyfélváró...
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Devecseri Dániel E.V. (Devi Diagnosztika - Siófok, Malom utca 2/b)
Értékelés.: Időpontra érkezve az autót otthagyva (hazaszállítással!) alig 4 órán belül meglett a hiba. Égéskimaradás az összes hengerben, ez okozta az autó rángatását amely sebességtől függetlenül, de főleg 2000 fordulat/perc fordulatszám alatti tartományban volt tapasztalható érintőgázzal, illetve tempomatos haladásnál egyaránt. Ez az, amit a márkaszervízeseknek nem sikerült megfejteni, ellenben Dánielnek igen, és nem több mint 4 óra alatt! Túlspirázás nélkül, ezt hívják profizmusnak. Az ügyhöz, az ügyfélhez való hozzáállása, és az elvégzett munka alapján szervízének értékelése Nálam: 10/10 csillag.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 159000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | X5 E70 | Következő autója? | X5 |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.8/10) |