A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » A6 (2004-2010)

A6 2,0 TDI [tuning: 140 => 168 Le] 

Az ítélet értékelése
4,3(7 db)

Státuszszimbólum idősebbeknek drágáért

Szöveges ítélet


Az Audi A6 megjelenésekor vetélytársait (BMW 5, Mercedes E-Klasse) nagyon kellemetlen szituációba hozta, mert egyszerre volt elegáns és sportos, mind megjelenésben, mind beltérben, az arany középutat jelentve a másik két gyártó által képviselt szélsőség között. 5 méteres hosszával tekintélyt parancsol, miközben vonalvezetése agilis járművet sejtet; persze, parkolásnál ennek meg kell fizetni az árát.


A beltér fejedelmi elől, hátul, széltében, belmagasságban, mindamellett a modern autók átka, a középkonzol jelen modellben is nyomja picit az ember térdét. Az üléseket kényelmesnek találtam többszáz kilométeres túrák során is. A csomagtér óriási, a rakodónyílás mérete elfogadható áldozat a forma oltárán. A szürke színű, modern beltér jelentősen hozzájárul a komfortérzethez, amit azonban leront a gyártó sóhersága azáltal, hogy képes monochrome kijelzőkkel is legyártani egyes modelleket. További fekete pont jár az első tolatószenzor és egyéb pitiáner tételek lespórolásáért is (pl. rakodórekeszek). Ez ebben a kategóriában szánalmas.


Az autót a kategóriához méltatlan 2,0 PD-TDI motorral szerelték, s hozzá - szintén kategóriaidegen - kézi váltót kapcsoltak. Ez a régi VW-motor kulturálatlan, mert hatalmas "turbólyuk" (sic!) és "hátbavágós" viselkedés jellemzi, hangja - főleg hidegen - legfeljebb egy traktorban lenne elfogadható, dacára a vélhetően alapos hangszigetelésnek. Gyárilag 140 lóerő, tuninggal már elfogadható előzési képességekkel rendelkezik (168 Le). Mivel létezik gyárilag 170 lovas változat, ezért a tuning nyugodt szívvel elvégezhető (sőt, kötelező!). A váltó ellenben remekmű, rövid úton, könnyen, pontosan jár. Ugyanakkor már ez a motor is van olyan gyors, hogy a rövid áttételezésű váltónak köszönhető állandó kapcsolgatás idővel fárasztó legyen (főleg az első két fokozat), így az automata váltó elengedhetetlen kellék (van fokozatmentes automata!). További probléma, hogy a motor és a váltó diszharmóniája miatt nehéz szépen, rántás nélkül váltani, nagyon finoman kell bánni a gázpedállal és a kuplunggal, tehát a gyors váltást el lehet felejteni, ha valaki komfortos utazásra vágyik.


Vallom, hogy magyar utakra ebben a kategóriában 16"-os kerekeknél nem szabad nagyobbat venni, mert a kamionos forgalom következtében kialakult nyomvályúk megvezetik az autót. A ballonos kerék, illetve a jó futómű elviselhető szintre tompítja a már-már balkáni mellékutakat is. Természetesen a kanyarvadászatról ilyen felszereltség mellett le kell mondani, de kis áldozat ez a menetkomfort oltárán. A szélzaj még autópálya-tempó mellett sem zavaró. Ésszerű, de dinamikus közlekedés mellett az országúti fogyasztás 5,5 liter, vegyesen 6,5.


A modell áráért lehetett volna gyorsabb, kevésbé komfortos autót is választani eggyel kisebb kategóriából, de egy bizonyos kor, társadalmon belül elfoglalt pozíció esetén az autó már státuszszimbólum is egyben. Mégis, ennek az autónak ebben a formában meg sem lett volna szabad "születnie", de megvételekor még más igényeket támasztottam egy gépjárművel szemben, ugyanakkor két év múltán már egyre zavaróbbá váltak hiányosságai.

És végezetül a nagy kérdés: megéri-e megfizetni a luxus felárát? Ha valaki számára egy autó csak egy eszköz, amely elviszi 'A' pontból 'B' pontba, az számos racionálisabb megoldást talál erre a célra. Ellenben, ha valakiből komolyabb érzelmeket váltanak ki az olyan dolgok, mint a megjelenés, a tapintás, a presztízs, a könnyedség, stb., annak nem is kérdéses, hogy érdemes-e áldozni az ésszerűség oltárán. Mivel ez volt az első luxusautóm, hiányosságai ellenére csak fájni fog, amikor meg kell válni tőle.

Hibalista

- Már az első évben elkezdett kopni a festés a gyakrabban használt ablakemelők gombjáról, feltárva a fehér műanyagalapot; no comment. - Egyszer visszahívták az egész 2006-os szériát egy egyórás átvizsgálásra. - Elromlott a kipufogógáz-visszavezetésért felelős rendszer, nem töltött a turbó. Egy hét alatt megérkezett a cserealkatrész Németországból, egész olcsón megúsztam. - Akkumulátor "természetes" elhasználódása 3-4 év alatt.

Ide hordtam szervizbe

Autó Körös Kft, Békéscsaba. Kompetens, segítőkész szerelők, de nagyon drágán dolgoznak.

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Bosch Márkaképviselet, Békéscsaba. Kompetens, segítőkész szerelők, ez sem olcsó mulatság.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2006
Kényelem (9) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 3000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 77000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? A4 1,6 [100 Le] Következő autója? A könnyebb ki- és beszállás miatt valamilyen SUV vagy terepjáró.
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi A6 2004 (2004)

További ítéletek (83 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)