Nekem bejött
Szöveges ítélet
Jónéhány Passat (B4-B5- B5.5) modell után úgy gondoltam ideje talán „feljebb” lépni mind kategóriában mint pedig teljesítményben.
Hosszas hónapokig tartó keresgélés után találtam a jelenlegi autómra magánszemélytől, vezetett szervízkönyvvel, kitűnő megkímélt állapotban.
(Szervíztörténetet akkor még megküldte a PO-HU.)
Maga az autó minden szempontból magasabb kategóriát képvisel, mint korábbi Passatjaim.
A beltér anyagválasztása, kidolgozási minősége felső kategóriához méltó, semmi nem nyikorog, zörög, nyöszörög, semmi sincs el/lekopva, minden úgy működik ahogy kell, minden ott van ahol kell.
Első perctől kezdve öröm beleülni, minden kézre esik, ésszerűen kezelhető, kényelmes a kissé kemény sportülések ellenére is.
Igazi utazóautó amihez megvan a teljesítménye (190 LE,) a 2.7-es TDI motor csendes, erős, az autó méretéhez, súlyához mindenképpen takarékosnak nevezhető.
Gyári sportfutóművem van 245/40 R18-as gumikkal (nem S-Line) így kicsit kemény a futómű, de jó minőségű utakon nem kényelmetlen.
Rossz minőségű foltozott, toldozott főúton, mellékutakon bizony ráz a futómű, ilyen helyeken vissza kell venni a tempóból.
Általában autópályán használom, hosszú távokon így az átlagom 7.3-7.5liter, országúton nyilvánvaló még ennél is kevesebbet fogyaszt, méretéhez képest mindenképpen remek érték.
Az autót kimondottan manuális váltóval kerestem, előtte automatám volt hosszú ideig, azonban az állandó „rettegés”, hogy vajon mikor romlik el eltántorított attól, hogy újból automata váltósat vegyek.
A manuális váltó pontos aránylag rövid utakon váltogatható, nekem ez is bejött, nem hiányzik az automata.
Ezidáig 60ezret mentem vele (update 2015.12. : 86 ezer km)mindennemű komolyabb meghibásodás nélkül, beindítom, és megyek vele. Olajcserék 15 ezrenként, Castrol olaj, Mann szűrők, olajfogyasztás olajcserék között nem mérhető.
A bixenon fényszórók kiválóak végre látok valamit éjjel is.:)
Az autó hatalmas, a beltér, a csomagtér, először szokni kellett a méretét.
Amit negatívumként lehetne említeni az a kanyarodáskor sokat takaró külső tükrök, eltakarják a fél kereszteződést, mondjuk ez a vezető ülés beállításától függ, én nagyon hátul ülök.
A6-os jelenség a gumifogyasztás, 1 szezon alatt (30 k km) megette a 2 első gumit (Miochelin Pilot Sport 3 245/40 R18). Nem félrekopva rendellenesen hanem egyenletesen elfogytak 3mm-re kopva.
A hátsók jobban bírják azok nem kopnak ilyen ütemben, talán bírnak 2 szezont.
Update 2019:semmi szükség hamar elkopó drága "prémium" gumikra, Már több Hankook (téli-nyári 18"-os) garnitúrát használ/ok/tam. Ezek ugyan olyan jók, és nem kopnak olyan gyorsan.
A kesztyűtartó mérete vicckategória, tulajdonképpen az égvilágon semmi nem fér bele, mondjuk ott van a CD-tár stb.
Ezidáig mindenképpen elégedett vagyok vele, remélem ez a továbbiakban is így fog maradni.
Update 2015.12:
Még mindig megbízható, kényelmes, erős autó, beltér még mindig csendes, semmi sem zörög, nyikorog, minden műkszik rendeltetésszerűen.
Apróságok, elektromos hibák voltak rajta javítva, igaz drágán, Audihoz képest azonban "normál" áron.
Olajcserétől olajcseréig (15 ezrenként cserélem)nem fogy egy csepp olaj sem.
Update 2019.12. 393 000 km.
Még mindig elégedett vagyok vele, nekem bejött, szerintem még marad sokáig semmi okom lecserélni, ugyan mire is?
2020.09:akkumulátorcsere, még a gyári volt benne, 10.5 évet bírt.
2020.12: 426000 km, semmi komoly gond...csak tankolni, és olajat cserélni..ennyi...ez még mindig Audi.
2021.07. 450000 km...féktárcsa+fékbetétek ( Textar) cseréje 170000 km-t bírtak.Textar megint.
2021.07.451000 km..klímacheck, a gyári 550gr helyett csak 250 gr volt a rendszerben 12 év után.Feltöltve, és ennyi, igaz kevéssel is hűtött.
2021.10: 456200 km: Csomagtérajtó csere, szétrohadt...mióta megvettem mosás ill. eső után megállt a víz az ajtóban.Felnyitáskor a szélvédő mindkét felső szélén sugárban folyt kifelé a víz.Gyári originál hátsó ajtóról van szó nem karambolos cseréltről.Az eredménye: mindkét belső oldalán függőlegesen a szélvédő mellett vastagon kirohadt, szó szerint.Kívül is megjelent a rozsdapötty a lámpa tövében...mint a szép zsigulátoros korszakban, csak ott már 3 hónap után jött a rözsdapötty nem 12 év után.Bontottra cserélve, újrafényezve, ez tökéletes sem belül sem kívül nem volt hibája, és ebben a víz sem áll meg...érdekes ez is A6-os csomagtérajtó.
Hibalista
- Pótféklámpa csak gyári van, 20 000Ft. - - Parkolószenzor 1x, ebay-ről rendelve utángyártott 15 EUR (senkinek nem ajánlom)a gyári 40 ezer alapozva. - - Update 2015.12: - - Volt megint ugyanazzal a parkolószenzorral probléma, ugyanis az utángyártottat nem igazán bírja a PDC vezérlője(hosszú távon). - Ezért 1 db gyári szenzor 40 ezer (alapozva) + vezérlő 90 ezer cserélve. - Azóta műkszik rendben. - - Ajánlás, csak gyári PDC szenzort, ha nem is újat akkor legalább bontottat, utángyártott igaz olcsó, de később drága lesz. - - JE ajtónál központi zár javítás, ajtó nem mindig nyílott távirányítós nyitáskor, márkaszerviz által javítva 98 ezer Ft. - - BE ajtó középső hangszóró cseréje, torzított, zúgott stb, márkaszervizben cserélve 17800 Ft. - - Normál elhasználódás: - - Hátsó féktárcsa/fékbetétcsere 94 ezer km-t bírtak(gyári Textar betét, tárcsa) szintén Textar tárcsa/betétre cserélve. - - 2016. 10. 302000 km: - DPF hibát írt a diag, de az nem volt igaz, folytószelep (Valeo) cseréje megoldotta a problémát +izzítógyertyák ( Bosch 6db)cseréje, szakszervíz: 200 000 Ft. - - 2017 apróságok: bal fényszórómosó kiemelő motor(hubzylinder) csöpögött, csere UNIX 35000Ft. - 2017. 03. 318 000 km. bal hátsó kerékcsapágy csere, 35k +10 ezer munkadíj. - 2017. 09. jobb oldali szívócső légterelő állító csere, márkaszervíz: 238 ezer Ft - 2018.03.358 ezer km: B.E. ajtó kp. zár motor csere, márkaszervíz:126 ezer Ft. - Update: 2019. 12. - Már 6 éve használom, eddig 213 ezret tettem bele,( km-óra állás 393 ezer ) de még mindig nem akarom eladni,még marad néhány évig. - Voltak hibái, de melyik autónak nincs, én elégedett vagyok vele. - Ez még mindig AUDI, még mindig jó érzés beleülni. - - 2020.12:426800 km...semmi komoly gond, tankolni, olajat cserélni...ennyi - 2023.03:476000 km...még mindig egy Audi, jön megy, olajat nem fogyaszt, volt néhány szenzor csere, generátorcsere, korát futásteljesítményét nézve érthetően. - Hátsó, jobb LED-es külső lámpacsere, jó, hogy LED-es legalább nem lehet izzót cserélni csak az egészet, utángyártott, de új került bele Hollandiából rendelve. - Még mindig originál a kettőstömegű, a kupplung, turbo, és a DPF. - 2024.02. 485 000 km...még mindig megy, semmi nem zörög nyikorog, ez egy Audi ráadásul Avant, a formája még mindig szemetgyönyörködtető. - Vezérműtengely jeladó 10 ezrenkénti csere, addig bírja, a gyári ( 28 ezer volt) sem jobb, mint az utángyártott (Hella 12 ezer), az sem bírja tovább.Már van tartalék mindig az autóban, és célszerszám, néhány perc alatt kicserélem. - Még mindig nem akarom eladni pedig már a 15.évében van.Sok régi autómat megbántam, hogy eladtam, ezt egyelőre még megtartom. - 2024.11.499100 km,még mindig tökéletesen üzemel,semmi olajfogyasztás se semmi, jön megy teszi a dolgát, ez Audi. - Még mindig originál a DPF, turbo, kettőstömegű, kupplung.....közel az 500 ezer km. - 2024.12.17: - Megvan az 500 000 km, még mindig originál DPF, turbo, kupplung, kettőstömegű.....ez Audi, és még mindig NEM eladó. - 2025.01.23: 501802 km manuális váltóban először olajcsere, ca.3.2 liter Castrol 75W90 APiGL-4-VW G052911/VW50150 olaj lett beletöltve.
Ide hordtam szervizbe
Régóta becsületes, megbízható szerelőm van, eddig mindig minden problémát megoldott bármelyik autómmal.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 11 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 181000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 321000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Passat B5 .5 1.9 PDTDI | Következő autója? | Ki tudja? Még marad egy ideig, nincs okom megszabadulni tőle. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
