A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » A6 (2004-2010)

A6 3.0 TDI quattro S-line 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Körzete az autópálya, tempója... elegendő

Szöveges ítélet

Nos, hol is kezdjem. 2014 óta vezetek, az eddig birtokolt autóim közül ez a legújabb, és műszakilag a legjobb is. Volt szerencsém először szétrohadt Mazda 323-hoz, kemény 2 hétig volt meg, aztán egy C180 Mercedeshez (amit 3 év használat, 60 ezer km és durván 1 millió ft ráköltés(/fenntartás) után is annyira szerettem, hogy nem volt szívem eladni valami brazil trógernek aki alatt szép lassan elporlad, inkább maradt a családban) továbbá egy 89-es Toyota Camryhez, ami az eddigi tapasztalatok alapján kis odafigyeléssel tovább fog tartani mint én, úgyhogy nem tervezem eladni :)
Az a fajta őrült vagyok, aki szinte minden nap, még autóvásárlás másnapján is a következő autóját keresi hahun éjszakába nyúlóan. Ilyenkor legtöbbször az (volt) a konklúzió, hogy márkától függetlenül kb. bármit szívesen kipróbálnék ami teljesítményben előrelépés a Mercihez képest. Egyetlen dilemma volt, benzines legyen-e vagy dízel. Mivel nem volt még dízelem, kicsit tartottam tőle, meg ugye előjöttek a jó öreg sztereotrípiák mint hogy drága a szerviz, füstöl, büdös, smók & csárm, csakaz egygilenc tédéí, stb... Az évi huszonezer km sem feltétlen indokolná a váltást, viszont a Merci 1.8 kompresszoros motorja még normál használat mellett (40/60 város/pálya) is 10-11 litert simán beszippantott, úgyhogy mégis inkább dízelben gondolkodtam. (Nem bántam meg, sőt. De azért a következő hibrid lesz, mindent is ki kell próbálni.)

Szóval egy nap a hahun jött fel egy hirdetés, amiről nem sokkal kérőbb kiderült, hogy ismerős tette fel. Ez azért eléggé megalapozta a jókedvemet, korrekt felvilágosítást kaptam a hibákról, aznap este meg is néztem az autót. Természetesen első látásra szerelem, szóban megegyeztünk, másnap este már nálam volt.
A dokumentumok mellé állapotfelmérő lapot is kaptam. Akksi cserés, lökhárító elöl-hátul, jobb hátsó ív javítva volt, xenon néha pislákol, némi olaj szivárog, meg volt valami hibakód ami azóta se jött elő. Nagyobb gond viszont az automata váltó, nagy gáznál erősen berántott, váltásnál néha "csúszott". El is vittem Audi specialista barátomhoz, akinél kiderült, hogy a váltó olajhűtője felé az egyik hollandi olyan faszán volt meghúzva hogy kézzel lehetett lepörgetni, ennek köszönhetően a váltóból csupán 3 liter olaj hiányzott. Állítólag pár héttel korábban volt átvizsgáláson egy automata váltó „szerelőnél”, eléggé szabotázsgyanús a dolog. Lényeg a lényeg, kb. 10 perc alatt elhárult a váltópara az olajszivárgással együtt. Mondjuk nem teljesen, a csúszás 3. fokozatban megmaradt, olyan mintha cvt lenne...

Ezután következett 2-3 felhőtlen hónap, majd egy jó pofára esés. Kulcs fordít - előről rövid nyögés - semmi. Gyújtás szimbólum nagyon pislákol, az akksi szinte új volt akkor, sejtettem hogy nagyobb a gond. Szerencsére épp a munkahelyem parkolójában volt mindez, úgyhogy másnapra hagytam az intézkedést. 2 napra rá hívtam csak a sárga angyalt, az autóhoz közeledve az autóklubos kollégával jól megvitattuk hogy bezzeg a Mercedes 3 év alatt egyszer se hagyott ott, neki is az van naon jó, ez meg a 3. hónapban megszivat stb… beülök, mutatnám a dolgokat erre szó nélkül beindul. Pár másodperces hatásszünet után az úr csak annyit mondott hogy „akkor ezzel is megvolnánk” majd elnézést kérve hogy vasárnap reggel idecsődítettem, elbúcsúztunk. Másnap be is jelentkeztem szervizbe, de a hiba gyorsabb volt: az előző incidens után 2 nappal a közeli Aldi parkolójában játszotta a leállósdit – próbáltam másnap, harmadnap indítani hátha – sajnos innen már a tréler vitte el. Kapott egy felújított önindítót, azóta is hibátlanul megy.
A felszereltsége 3x S-line (futómű-ülések-kormány, a 2008-as ráncfelvarrás után már nem terjedt ki a lökhárítókra asszem) Kezdem a futóművel. Ami az úttartást illeti, kibaszott jó, de tényleg. Fizikát meghazudtolóan ragaszt az útra közel 2 tonnát, félelmetes, milyen manővereket lehet beadni. A seggét megcsúsztatni szinte képtelenség, nagyon taknyos út kell hozzá, viszont az orrát szárazon is tudja tolni. Viszonylag bolondbiztosnak mondanám, az ESP sokszor húzott ki a szarból amikor próbálgattam határokat. Kikapcsolni valamiért nem lehet, van gomb, de bárhogy próbáltam nem működik, lehet hogy az előző tulaj iktatta ki, vagy csak simán tönkrement -(azért ilyet sem pipáltam még, hogy pont az a gomb szarik be amit az átlag felhasználó talán a legritkábban nyomkod…) Azon a pár napon amikor még esik itthon hó, szétkopott téli gumival sem jelent(ett) akadályt a hegyre menet, ilyenkor brillírozik a quattro, de ezen kívül nem sok értelmét látom. Ami a komfortot illeti, egész addig nagyon kényelmes, feszes, ameddig főúton, autópályán megyek vele, Budapesten olyan mint egy bevásárlókocsi és egy fűnyírótraktor szerelemgyereke, az összes vesekövedet szétveri. Pattog, ráz, felüt, akár gyorsan mész akár lassan. Lehet hogy én vagyok finnyás, és egy sportfutómű 18-as kerekekkel tényleg folyamat dörgő hangokat hallat amikor szar úton mész, nem tudom. A megvétel óta elöl 4 lengőkart, azon túl 4 szilentet, 1 axiálcsuklót és 1 féltengelyt cseréltettem, 3x felnit kellett görgőzni, pedig nem vadászom a kátyúkat. Egy ilyen precíz futóművel szerelt autó megtanít kikerülni a legkisebb rést is, és remekül bizonyítja, mennyire okádék állapotok uralkodnak itthon. Hozzáteszem, a felsorolt alkatrészek cseréje után sem tökéletes a helyzet, máig nem sikerült kideríteni mi rázza az egész autót pályatempónál. Nem nagyon, csak pont annyira vibrál hogy szét….sszon az ideg :) Egy szónak is száz a vége, a magyar utak felzabálják a futóművet.

A kormányzás nem annyira érződik pontosnak, szerintem kicsit túl van szervózva. Apropó szervó: anno a trélerre szó szerint fel kellett küzdeni a verdát, a tréleressel egyszerre ketten kellett tekerjük a kormányt, olyan rohadt nehéz volt. Az elmondása szerint csak az Audik ilyenek. Bele se merek gondolni mi van ha egyszer pl. menet közben elszáll a rásegítés.

Az autó beltere, ergonómiája, anyaghasználata a kategóriatársakhoz képest jobb, legalábbis ebben az időszakban biztosan. Mondjuk a Mercedesek beltere inkább csak kevésbé tetszik, ellenben a BMW-kben olyan hitvány kopogós műanyagokat lehetett találni frekventált helyeken, amit nem is értem hogy gondoltak komolyan. Semmi sem kopik, fárad, egy-két nyikkanást lehet hallani az ajtópanelek és a kesztyűtartó felől ha szar úton megyek.

Az ülések a tökéletesség határát súrolják, 500km megtétele után ugyanolyan frissen pattanok ki mint 5km után. Viszont nyáron elég az az 5 is hogy beleposhadjon az altájam, nagyon hiányzik belőle az ülésszellőztetés. A kormány fogása tökéletes, méltán híres a bőrözése, lassan 200000 km után is újszerű, csak kicsit fényesebb

Hibalista

- Lásd a leírást. Összesen eddig kb. 6 kilót költöttem, egy kő beverte az egyik ködlámpát, meg egyszer eltörtem a hátsó lámpát... kötelező dolgokat mint olaj, szűrő stb. nem számoltam bele. A két szett új gumi 4 kiló volt.

Ide hordtam szervizbe

Ismerős, maximálisan megbízom benne.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2010
Kényelem (6) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 137000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? C180 Kompressor Következő autója? GS450h F-sport
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi A6 2004 (2004)

További ítéletek (81 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)