Jó lenne, ha jó lenne... szerelem nagy hibákkal
Szöveges ítélet
Utánajártam mielőtt megvettem volna. Nagyon sok Audi gurut megkérdeztem. Utánaolvastam. És mivel egybehangzó véleménye mindenkinek az volt, hogy nagyon jó autó, meg is vettem.
És ahogy a szólás is mondja, hogy „lakva ismeri meg az ember a másikat”, a sok együtt töltött szerelmetes ezer kilométer, Berlin, Róma, sokszor Ausztria, Olaszország és Horvátország után jöttek a finomságok.
Rögtön az első közös hónapokban a szívósor vezérlő elektronika egyik oldalát cseréltük 150 ezerért. De mivel V6, ezért néhány hónap után jelentkezett a másik oldal is, újabb 150 ezerért. Igen, plusz a munkadíj, így kerekítsük eddig 400 ezerre.
Vidéki városban, otthontól távol az egyik reggelen slusszkulcs be, és az a kattanás annak elfordítása után… na az nem volt. A reteszelés megadta megát. Innentől se gyújtás, se motor, de még a váltó se engedte el a P-t. A világ végén találni Audi-hoz értő, laptoppal, szoftverrel rendelkező embert? Ahha… Addig állsz, az autó is áll, az idő pedig megy, a türelmed fogy. Aztán megtalálod az embert, odahívod és víg 5 perc alatt beindítja az autód felhívva a figyelmedet, hogy hazáig azért ne nagyon állítsd le, mert megint nem fog indulni a gyújtáskapcsoló miatt. Az alkatrész egyébként 35 ezer pénz, a beszerelése másik 10 ezer.
Másik alkalommal a sokszor megtett Horvátországi kocsikázás során a legmesszebbi szigeten a szerpentines kősivatag legaljában egy kis édes kis faluban az autó turbó elektronikája mondta be az unalmast. Képzeld el a szituációt: autó felpakolva, a család mögötted, a meredek szerpentin felfelé előtted, szigeten vagy távol mindentől és van kb 30 lóerőd a 240 helyett turbó nélkül. És 20 indításból jó ha egyszer elkapod azt, amikor épp van turbód. Amikor épp megy, akkor kocsiba be jó hangulatban, összepakolsz és húzol haza vissza Magyarországra és eleged van az egész nyaralásból. Itthon pedig 200 ezret nem vígan hagysz ott a szerelőnél. Porschééknél ez 500 ezer fölött lett volna.
Most éppen kitekert kormánynál épp, hogy megindulsz az autóval és épp mozog az autó, valami ropog, kopog, kerreg, kattog. Mivel már az első féltengelyek cserélve, így a torsen diffire, vagy váltóra (multitronic) gyanakodnak. Na neee. (Ha esetleg van valakinek jó diffis szerelője kelet Pest környékén, keressen meg legyen kedves).
Mindezek ellenére senki ne vonjon le negatív következtetést a fentieket olvasva. Én nagyon szeretem, nagyon minden oké ezen hibák nélkül. Csak mégis meg kell gondolnom, hogy ha összerakom megint, eladjam, mert ki tudja mire kell még költenem, vagy vegyek másikat. De mit is? Vajon van jobb, ami ugyan ennyire megfelel nekem? Ugyan ilyet vegyek? Akkor kezdhetek minden cserét és bosszúságot elölről azzal is. Vagy csak most szaladtam bele egy problémásabb kocsiba? Újabbat vegyek? Azok se jobbak. De ha lehet, maradnék az Audinál. Eddig is az volt, nem szeretnék nagyon mást. Ha csak tényleg nincs jobb… Most komolyan. Van?
Hibalista
- Szelepvezérlő elektronika (mivel V6, persze 2x) - Gyújtáskapcsoló reteszelés - Turbó (belseje cserélve) - Turbó elektronika - Gumi fékcsövek - Csomagtérajtó (avant) beázik - Első ajtódíszlécek elrozsdásodnak és leesnek - GPS antenna csere - GPS DVD olvasó a csomagtartóban - Most épp torsen diffi, vagy váltóhiba (???)
Ide hordtam szervizbe
Különböző Audi szakik
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 138000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | A6 2.8 Quattro (100) | Következő autója? | A6 3.0 TDI Quattro avant, vagy Skoda Superb 2.0 TDI 4x4 kombi |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
