Intelligens High Tech 3.0TDI Quattro
Szöveges ítélet
Az autó valóban tökéletes! Az előd 2.5 TDI és a 3.0 TDI köszönőviszonyban sincsenek. A 2.5-ös már szinte törvényszerű 200e km fölötti vezérműtengelykopása és motorszéthullása ennél ismeretlen. Ismerek olyan 3.0 TDI-t, amiben 300e van, de a motorhoz soha nem kellett hozzányúlni. Az enyémben komoly chiptunning van (430e Ft) aminek az eredménye abszolút nulla füst (semmi kolytolás motorfék után) 280LE és 540Nm! Mivel a 245-ös gumikon kívül nincs semmi árulkodó jel az autón, okoztam már vele meglepetéseket autópályán. 535d-vel 1:1-et mentem, a BMW fahrer pedig zokogott.
Fogyasztás: átlagban 10l, de hosszabb főúton, ahol felesleges előzgetni, 100km/h-val folyamatosan, simán tudja a 5,5l-t. Azért ez döbbenetes egy majdnem két tonnás összkerekes böhönctől!
Extrák: TV-n kívül abszolút full. Minden működik és csendben teszi a dolgát. Halálra kényeztet! Tényleg nincs kedvem kiszállni.
Presztízs: szerintem a legjobb. Ezzel típussal még nem járnak cigányok csak politikusok...nem tudom melyik rosszabb!
Quattro hajtás kiegészítve a sok hasznos elektronikával: ABS,ASR,EDS, ESP túlságosan is jó. Sajnos ezek mindig beavatkoznak és ezért az autót egyszerűen lehetetlen megpörgetni, vagy oldaltcsúsztatni, szóval a 20 évvel ezelőtt gyártott quattro rallye-autóknál látott gyönyörű csúsztatásokat el kell felejteni. Ki sem lehet kapcsolni, mert a kikapcsolás utáni első megcsúszásérzékeléskor azonnal bekapcsolnak. Hja, a biztonság.
Szervíz: Márkaszervíz: nagyon drága, nagyon szar, mindegyik! Mindenkinek csak a privát szakszerelőket ajánlom, akik ráálltak erre a márkára. Megvannak az olcsó alkatrészforrásaik, lekiismeretesek és negyedannyiba kerülnek, mint a "Jó napot kívánok 8.000 Ft lesz, miben segíthetünk?" szakszervíz, ahol néha a vér megfagyott bennem, mikor odaadták a kocsit a gyakorlaton lévő tanulónak. Ezek után autózzál 200 fölött nyugodtan!
GPS nyomkövető: egy rakás szar mindegyik! Soha nem tudják úgy bekötni, hogy ne zavarja be az autó igen bonyolult elektronikai rendszerét, ezért az energiaközpont heti rendszerességgel letiltotta az akksit. Adott neki 10%-ot. Amikor pedig otthagytam a kocsit egy 10m magas betonfalú mosóban, aminek az ajtaja is nyitva volt és felhívtam a központot ahol azt mondták "nagyon gyenge a jel, nem látjuk pontosan a kocsit", elegem lett és kidobattam az egészet a francba. Azóta energia 100-as. Helyette szerintem a váltózár és az egyedi indításgátló a megoldás.
Hibalista
- GPS nyomkövető, szellőzés állító motor
Ide hordtam szervizbe
magán
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 1.9 PDTDI | Következő autója? | A6 A8 Quattro |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
